اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا باز هم صعود می کند؟

بی‌ثباتی درمورد افزایش نرخ بهره و احتمال رکود اقتصاد در سال جاری باعث شده قیمت طلا طی یک ماه گذشته در یک محدوده کوچک باقی بماند.

به گزارش سایت طلا ، قیمت طلا در روز سه‌شنبه هم تغییر چندانی نداشته چون بازارها منتظر سرنخ‌های بیشتری از سیاست پولی آمریکا در این هفته هستند.

دراین‌بین، کاهش شاخص نرخ بهره پایه در چین به بازارهای فلزات آسیب می‌رساند، چون حاکی از شکاف‌های عمیق در اقتصاد چین علی‌رغم اقدامات حمایتی این کشور پس‌از بحران کروناست.

اگرچه طلا به عنوان یک محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود اما افزایش نرخ‌بهره هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد. در همین حال، دلار آمریکا روز سه‌شنبه افزایش یافت و به بالاترین حد هفت ماهه خود در برابر ین رسید، در حالی که یوان پس از کاهش دو نرخ بهره چین برای اولین بار در ۱۰ ماه، کاهش یافت.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنطیم این گزارش با 4 دلار کاهش به 1950 دلار رسید.

ییپ جان رانگ، تحلیلگر بازار IG اظهارکرد به نظر قیمت طلا اخیراً توانی ندارد زیرا جهش‌های متناوب در ماه گذشته نتوانسته نتایج زیادی داشته باشد زیرا بازدهی قوی‌تر خزانه‌داری مانع از صعود فلز زرد بدون بازده شده است.

بیشتر بخوانید

دورنمای عجیب از قیمت طلا !

انتظار می‌رود جروم پاول، رئیس خزانه‌داری آمریکا در روز چهارشنبه در برابر کنگره حاضر شود و اطلاعات بیشتری درمورد سیاست پولی آمریکا پس‌از توقف روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور در هفته گذشته ارائه دهد.

اما اظهارات برخی مقامات فدرال رزرو در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری میلادی به ضرر طلا بوده‌است. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

بی‌ثباتی درمورد افزایش نرخ بهره و احتمال رکود اقتصاد در سال جاری باعث شده قیمت طلا طی یک ماه گذشته در یک محدوده کوچک باقی بماند. قیمت طلا بین 1925 و 2000 دلار در نوسان بوده‌ و عوامل معدودی برای شکستن این مرزها وجود داشته است.

با وجود این‌که دورنمای افزایش نرخ بهره مانع افزایش قیمت طلا می‌شود، اما احتمال رکود اقتصاد در سال جاری از این فلز گران‌بها به‌عنوان یک پشتوانه ایمن حمایت کرده‌است.

قیمت نقره امروز با 0.74 درصد کاهش به 24 دلار و 16 سنت رسید و پلاتین با 0.64 درصد کاهش، 972 دلار و 41 سنت معامله می‌شود.

کریستوفر وانگ، تحلیلگر بازار گفت: «در کوتاه مدت، خطر یک یا دو افزایش دیگر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو می‌تواند جذابیت طلا را کمرنگ کند، اما در بلندمدت، فدرال رزرو به پایان چرخه سیاست انقباضی نزدیک‌تر است.»

اکنون 72 درصد تاجران فکر می‌کنند که نرخ بهره در ماه جولای افزایش می‌یابد.

بر اساس گزارش رویترز، رئیس بانک مرکزی اسلواکی گفت: علاوه بر این، بانک مرکزی اروپا باید در ماه جولای مجدداً نرخ بهره را افزایش دهد زیرا ریسک تورم به سمت نتایج بالاتر است، در حالی که انتظار می‌رود بانک مرکزی انگلیس در روز پنجشنبه نرخ‌ها را ۲۵ واحد دیگر افزایش دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد