اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کشف زیورآلات خیره‌کننده در چین + عکس

باستان‌شناسانی که در چین مشغول کاوش بودند به مجموعه‌ای از اکتشافات قابل‌ توجه، از جمله ساختمان،‌ گورستان و کارگاه‌های برنز چندهزارساله دست یافتند.

به گزارش سایت طلا به نقل از آرت‌نت، گروهی از باستان‌شناسان با کاوش در جنوب غربی چین محوطه گسترده‌ای را کشف کردند که ساختمان‌های گِلی، گورستان و کارگاه‌های ریخته‌گری برنز متعلق به ۳۲۰۰ سال پیش را شامل می‌شود.

این محوطه که ۱۱ تپه را دربرمی‌گیرد و در استان «شانشی» واقع شده است، در دوران سلسله «شانگ»، دوره‌ای از عصر برنز و از ۱۶۰۰ تا ۱۰۴۶ قبل از میلاد، خانه یک قدرت منطقه‌ای بود. باستان‌شناسان از کشف این محوطه به عنوان یک پیشرفت بزرگ در باستان‌شناسی سلسله «شانگ» یاد می‌کنند.

از زمان شروع کار در ژوئن ۲۰۲۲، باستان‌شناسان بیش از ۲۰۰ شیء مدفون را در این محوطه کشف کرده‌اند.

این محوطه بزرگترین محوطه در نوع خود است که تاکنون در این منطقه کشف شده و از جمله مهم‌ترین مواردی که در این محوطه کشف شده است به ۹ مقبره‌ای می‌توان اشاره کرد که به مقام‌های عالی‌رتبه تعلق داشته‌اند. باستان‌شناسان درون این مقبره‌ها اشیاء ارزشمندی، از جمله تجهیزاتی که به اسب و درشکه متصل می‌شود، زیورآلات فیروزه‌ای، ابزارهای استخوانی، گوشواره‌های طلا، ‌تیر و تبرهای مسی را کشف کرده‌اند.

این نخستین‌باری است که تجهیزات اسب و درشکه متعلق به سلسله «شانگ» در این منطقه از چین کشف می‌شود. این اکتشاف می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره تغییرات ایجادشده در سنت‌های خاکسپاری ارائه کند.

باستان‌شناسان معتقدند اشیاء جنس برنز و استخوان کشف‌شده در این مکان با سایر آثار تاریخی متعلق به دودمان «شانگ» ‌ که پیش‌تر در سایر نقاط چین کشف شده بودند، شباهت دارد.

در ادامه تصاویر برخی از آثار تاریخی کشف‌شده در این محوطه را مشاهده می‌کنید:

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد