اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پرونده مالیاتی 3.2 میلیون نفر از اصناف و مشاغل تعیین تکلیف شد

سخنگوی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه مهلت پایان خرداد برای مالیات مشاغل و اصناف تمدید نمی‌شود، گفت: تاکنون مالیات 3.2 میلیون نفر از دارندگان مشاغل و اصناف تعیین تکلیف شده است.

به گزارش سایت طلا،مهدی موحدی بک‌نظر در مورد خواسته برخی فعالان اقتصادی برای تمدید مهلت اظهارنامه مالیات مشاغل و اصناف، اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی فعلاً برنامه‌ای برای تمدید مهلت ندارد و تا پایان 31 خرداد‌ فرصت استفاده از تبصره 100 قانون مالیات‌های مستقیم با ارائه اظهارنامه مالیاتی وجود دارد.

وی گفت: طبق قانون مهلت ارائه اظهارنامه تا پایان خرداد و تمدید مهلت فقط به شرط تصویب جلسه شورای هماهنگی سران سه قوه یا تصویب مجلس است و فعلاً سازمان امور مالیاتی برنامه‌ای برای تمدید مهلت ندارد بنابراین صاحبان مشاغل در فرصت باقیمانده نسبت به تعیین تکلیف مالیات خود اقدام کنند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی‌ گفت: تا ظهر امروز حدود 2.6 میلیون نفر از صاحبان مشاغل فرم تبصره ماده 100 را تکمیل کرده و بیش از 600 هزار نفر اظهارنامه مالیاتی داده‌اند که در مجموع بیش از 3.2 میلیون نفر پرونده مالیاتی عملکرد آنها برای سال گذشته تعیین تکلیف شده است که البته تجربه نشان می‌دهد در روزهای آخر حجم مراجعه به سامانه و ارائه اظهارنامه افزایش می‌یابد.

موحدی‌بک‌نظر اظهار داشت: سال گذشته حدود 3 میلیون و 88 هزار نفر از تسهیلات تبصره 100 استفاده کرده بودند و 1.370 میلیون نفر هم اظهارنامه مالیاتی ارائه کرده بودند و جمع افراد شامل تبصره 100 و اظهارنامه بیش از 4 میلیون و 450 هزار نفر بوده است.

به گفته موحدی، تحلیل‌ها از آمار موجود نشان می‌دهد نیمی از افرادی که در قالب تبصره ماده 100 آمده‌اند مالیات آنها صفر شده است، یعنی مالیاتی بابت عملکرد سال 1401 خود نمی‌پردازند و کسانی که از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی به نشانی مالیات من مراجعه کرده‌اند، یا از طریق فرم تبصره 100 قانون مالیات وارد می‌شوند که یا مالیات خود را نقدی می‌پردازند یا به صورت اقساطی پرداخت می‌کنند و یا اینکه اظهارنامه مالیاتی ارائه می‌کنند و این اظهارنامه مورد رسیدگی کارشناسان قرار می‌گیرد.

به گزارش سایت طلا، دولت برای تسهیل در کار اصناف و مشاغل تصمیم گرفته کسانی که از طریق فرم تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم وارد می‌شوند به راحتی مالیات آنها توسط الگوریتم‌های موجود تشخیص داده می‌شود که آن را می‌توانند به دو شکل نقدی و یا اقساطی پرداخت کنند و مالیات آنها قطعی می‌شود اما کسانی که می‌خواهند اظهارنامه ارائه کنند اظهارنامه آنها مورد رسیدگی کارشناسان مالیاتی قرار می‌گیرد.

کل مالیات اصناف و مشاغل از درآمدهای مالیاتی حدود 6 درصد است اما دربرگیری تعداد افراد آنها زیاد است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد