اونس طلا2337.71
مظنه14,646,000
18 گرم3,381,000
ارزش سکه32,997,438
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,600,000
نیم23,900,000
ربع14,500,000

با 6 ترفند ساده کرایه اسنپ را کاهش دهید!

آیا می‌دانستید می‌توانید با استفاده از روش‌هایی کرایه اسنپ خود را کاهش دهید؟

به گزارش سایت طلا،

این روزها کرایه‌ انواع تاکسی‌های اینترنتی افزایش پیدا کرده و این افزایش قیمت در کنار بالا رفتن دیگر هزینه‌های زندگی به رقم قابل توجهی رسیده است؛ تا آنجا که شاید برخی از مسافران پروپاقرص این تاکسی‌ها مجبور شوند این بخش را از سبد خانوار خود حذف کنند.

استفاده از تاکسی‌های اینترنتی اسنپ یا تپسی چنان در زندگی روزمره بخشی از مردم رسوخ کرده که جایگزین‌ کردن آن با حمل و نقل عمومی برای آنان کاری سخت و دشوار است.

برای کسانی که هر روز برای رفتن به سر کار و برگشتن از آن از اسنپ استفاده می‌کنند، افزایش قیمت کرایه‌ها معضل جدی است؛ هرچند که بعضی‌ها راه حل بینابینی را انتخاب می‌کنند. همکاران یا دوستان هم‌مسیر با هم اسنپ مشترک می‌گیرند تا کرایه‌ بین چند نفر سرشکن شود. ولی پیدا کردن همکارانی که سر یک ساعت مشخص از محل کار خارج شده و همیشه راهی خانه خود شوند،کار سختی است.

اما شاید با استفاده از شیوه‌هایی بتوان کرایه اسنپ خود را کاهش داد. در برخی از روش‌هایی که در زیر می‌آید اختلاف قیمت تا حدی معنادار خواهد شد و استفاده از اسنپ به صرفه می‌شود.

1- برنامه‌ریزی مناسب برای انجام حداکثری سفرهای اسنپی در ساعات غیر پیک

اسنپ از سیستم قیمت‌گذاری پویا استفاده می‌کند. این بدین معنی است که قیمت یک مسیر ثابت ممکن است در ساعات مختلف به‌دلیل تغییر مدت‌زمان سفر با‌توجه‌به عواملی مانند ترافیک یا شرایط جوّی خاص تغییر کند. به‌همین‌دلیل، در ساعاتی از شبانه‌روز قیمت‌ها از حالت عادی کمتر و ارزان‌تر از همیشه می‌شود و در ساعاتی شاهد افزایش قیمت هستیم.

تا پیش از تغییر ساعت آغاز به کار ادارات و نهادهای دولتی به ۶ صبح و پایان کارشان در ساعت ۴۵/۱۳ یا ۱۴، تهران شاهد دو پیک ترافیکی مشخص و همیشگی بود.

صبح‌ها از ساعت ۷ تا ۱۰ و بعدازظهرها از ساعت ۴ تا ۸ پیک ترافیکی شهر بوده است. زمان‌هایی که شاغلان یا دانشجویان و دانش‌آموزان به سر کار یا مدرسه و دانشگاه می‌روند یا برمی‌گردند. قیمت کرایه اسنپ در این دو بازه زمانی همیشه گران‌تر از ساعات دیگر شبانه‌روز بوده و احتمالا ماشین‌های کمتری می‌توانستند ارایه خدمات کنند. چراکه بخشی زیادی از ماشین‌های اسنپ در ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی اسیر بودند.

در صورتی که بتوانیم سفر درون‌ شهری خود را طوری برنامه‌ریزی کنیم که در این بازه‌های زمانی قرار نگیرند، رقم متفاوتی را برای اسنپ خود دریافت می‌کنیم. این برنامه‌ریزی لازم نیست چند ساعت این طرف و آن طرف زمانی باشد که قصد سفر داریم، کافیست به جای ۹/۳۰ صبح، درخواست اسنپ را ساعت ۱۰/۱۵ بکنیم یا به جای بیست دقیقه به ۸ شب بگذاریم عقربه از ۸ بگذرد بعد دکمه درخواست را بزنیم.

البته این روش بیشتر برای کسانی جواب می‌دهد که تغییر ساعت سفر درون شهری‌شان دست خودشان است یا موظف نیستند سر یک ساعت خاص جایی حضور داشته باشند.

2- استفاده از کدهای تخفیف

هر روزه تعداد زیادی پیامک به تلفن همراه ما ارسال می‌شود. از تورهای استانبول و کیش گرفته تا خرید زمین در شهرک‌های شمالی کشور و خرید سیم‌کارت ما با بالاترین قیمت. این حجم از پیامک‌های تبلیغاتی کاری کرده‌اند که ما پیامک‌های مهم خود یا آنهایی که می‌تواند بیشتر به کار ما بیاید را نبینیم و در نتیجه آنها را از دست بدهیم.

یکی از همین پیامک‌های کاربردی کدهای تخفیفی هستند که هر چند روز یک بار به اینباکس ما ارسال می‌شوند. کدهایی که گاها می‌توان از آنها در سه سفر استفاده کرد و هزینه کرایه را به حد خوب و نه مطلوب، کاهش دهند.

بنابراین برای آنکه بتوانیم هزینه اسنپ خود را اندکی کاهش دهیم، حواس‌مان به صندوق پیامکی تلفن همراه‌مان باشد.

علاوه براین در قسمت تخفیف‌های اپلیکیشن هم تخفیف‌های جدیدی داده می‌شود که می‌توان از آنها استفاده کرد.

3-به جای داخل کوچه برویم سر کوچه

یکی از روش‌هایی که بی ‌برو برگرد جواب می‌دهد و کاهش کرایه اسنپ را به دنبال دارد این است که به جای آن که داخل کوچه درخواست اسنپ کنیم، چند قدم پیاده تا سر خیابان اصلی یا کوچه رفته و سپس دکمه درخواست را بزنیم. این روش در محله‌های شلوغ و در زمان پیک ترافیک بسیار تاثیرگذار است.

یکی از کوچه‌های فرعی خیابان جردن یا ولی‌عصر یا جمهوری یا هر خیابان پرتردد در هر شهری را در نظر بگیرید. ساعت ۵ عصر همه شرکت‌های مستقر در کوچه‌های فرعی تعطیل شده و حجم زیادی از مسافر و ماشین روانه خیابان اصلی می‌شوند. گاهی ترافیک تا فرعی‌ها هم کشیده می‌شوند. اگر در میانه یکی از همین کوچه‌ها درخواست اسنپ کنید، تا ماشین از خیابان اصلی راه باز کند و به شما برسد، شما را سوار کند و دوباره برگردد به خیابان اصلی شاید نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان ‌ببرد.

ولی اگر مسافت وسط کوچه تا سر خیابان اصلی -در صورتی که مسافت کم باشد- را طی کنید می‌بینید که چقدر در وقت و هزینه اسنپ به نفع‌تان صرفه‌جویی می‌شود.

4- استفاده از خدمات گروه اسنپ و دریافت امتیاز اسنپ کلاب و تبدیل به کد اعتبار اسنپ تاکسی

اسنپ کلاب در واقع باشگاه مشتریان اسنپ است. شما هر بار که از هر کدام از خدمات اسنپ استفاده می‌کنید، امتیازهایی دریافت می‌کنید که در اسنپ کلاب ذخیره و ثبت می‌شود. این امتیازها را، هم می‌توانید به دلخواه خودتان خرج کرده و هم می‌توانید در قرعه‌کشی اسنپ کلاب شرکت کنید.

وقتی جمع امتیازهای‌تان از یک حدی گذشت می‌توانید از تخفیف‌های ویژه استفاده کنید؛ یعنی چی؟ یعنی اینکه می‌توانید به ازای چند امتیاز روی اسنپی که درخواست می‌کنید تخفیف بگیرید. استفاده از این تخفیف‌ها فقط برای اسنپ خودرو نیست و شما می‌توانید در استفاده از دیگر خدمات هم از این کد تخفیف‌ها استفاده کنید.

اما نکته قابل تامل این است که در اسنپ خودرو وقتی برای مثال کرایه ۷۵هزار تومان تعیین می‌شود، تخفیف ۱۸هزار تومانی بیشتر لمس می‌شود تا خرید از سوپرمارکتی که شما هیچی نخرید باید ۳۰۰هزار تومان پرداخت کنید و آن وقت آن ۱۸هزار تومان در مبلغ اصلی گم می‌شود.

پس حواس‌تان به اسنپ کلاب‌تان باشد. روی نوار بالای صفحه اصلی اپلیکیشن، کنار آیکون خانه، عدد امتیازهای‌تان را مشاهده کنید.

5- معرفی اسنپ به دوستان و آشنایان و دریافت اعتبار اسنپی

شاید تا به حال نمی‌دانستید که اگر دوستان‌تان را به اسنپ دعوت کنید، کد تخفیف می‌گیرید. با دعوت از دوستان خود به استفاده از اسنپ، به آنها ۱۰هزار تومان تخفیف اسنپی هدیه دهید و یک سفر رایگان (تا سقف ۱۰٫۰۰۰ تومان) هم از اسنپ هدیه بگیرید. برای دریافت این هدیه تنها کافی است که دوست شما اولین سفر اسنپی خود را انجام دهد. برای معرفی دوستان‌‌تان می‌توانید از روش اشتراک‌گذاری کد استفاده کنید.

برای استفاده از این تخفیف می‌توانید به اپلیکیشن اسنپ وارد شوید، سپس اسنپ خودرو را بزنید، پس از آن روی منو (شکل آدمک دارد) که بالای صفحه سمت چپ است بزنید و وارد شوید. گزینه سفر رایگان را انتخاب کنید. صفحه که برایتان باز شد آن پایین در نواری سبزرنگ عبارت دعوت از دوستان را می‌بینید. روی آن زده و لینک را برای دوستان‌تان بفرستید و آنان را به اسنپ دعوت کنید.

6-استفاده از سرویس اسنپ لاین

این روش برای کارمندان و دانشجویان و دانش‌آموزانی که هر روز یک مسیر مشخص را در زمان معین طی می‌کنند می‌تواند بسیار به صرفه باشد. البته این حرف بدین معنا نیست که دیگران نمی‌توانند از این خدمت استفاده کنند؛ اگر از قبل زمان و مسیر سفرتان را می‌دانید، اسنپ لاین به کار شما می‌آید.

نکته قابل توجه این است که استفاده از این سرویس می‌تواند کرایه شما را نسبت به سرویس دربست، ۵۰درصد به صرفه‌تر کند.

همه پشتیبانی‌هایی هم که اسنپ خودرو دارد در این سرویس هم ارایه می‌شود. یعنی می‌توانید با راننده در تماس باشید یا اگر مشکلی برای خودرو پیش آمد یا شکایتی داشتید با پشتیبانی در ارتباط بگیرید.

روی صفحه اصلی اپلیکیشن اسنپ، گزینه اسنپ لاین را می‌بینید. اسنپ لاین در واقع یک سرویس تاکسی خطی آنلاین است. یعنی اینکه چند نفر می‌توانند همزمان در یک مسیر از پیش تعیین شده با یک وسیله نقلیه که معمولا یک دستگاه ون است، استفاده کنند.

در این سرویس مسیر و ایستگاه‌هایی که شما می‌توانید در آن سوار اسنپ لاین شوید مشخص شده است. اینها هم همه بستگی به تقاضاهای سفر و تراکم رفت و آمد در گذشته را دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد