اونس طلا2298.19
مظنه14,817,000
18 گرم3,420,500
ارزش سکه33,382,701
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

دورنمای عجیب از قیمت طلا !

با وجود این‌که فدرال رزرو آمریکا روند افزایش نرخ بهره خود را برای اولین‌بار طی یک‌سال گذشته در هفته قبل متوقف کرد، اما هشدار داد احتمالاً دو افزایش دیگر در سال جاری میلادی درپیش باشد. بنابراین دورنمای بهبود قیمت طلا همچنان تیره و تار است.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در شرایطی که بازارها منتظر اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا در این هفته در مورد سیاست پولی این بانک هستند، تغییر چندانی نداشته است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران اکنون منتظر شهادت دادن جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنگره در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه برای سرنخ‌های بیشتر در مورد نرخ‌های آتی هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 5 دلار کاهش به 1954 دلار رسید.

با وجود این‌که فدرال رزرو آمریکا روند افزایش نرخ بهره خود را برای اولین‌بار طی یک‌سال گذشته در هفته قبل متوقف کرد، اما هشدار داد احتمالاً دو افزایش دیگر در سال جاری میلادی درپیش باشد. بنابراین دورنمای بهبود قیمت طلا همچنان تیره و تار است.

از طرفی در هفته جاری بانک‌های مرکزی انگلیس و سوئیس تصمیمات خود در مورد نرخ بهره را اعلام خواهند کرد.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس گفت: طلا بیشتر ماه ژوئن را بین ۱۹۳۵ تا ۱۹۷۰ دلار گذرانده است و معامله‌گران ترجیح می‌دهند این محدوده را معامله کنند و به طور کامل متعهد به شکست نشوند. بازارهای سهام ایالات‌متحده امروز(دوشنبه) برای تعطیلات ژوئن تعطیل خواهند بود.

کارشناس Swastika Investmart تاکید کرد که قیمت طلا و نقره علیرغم موضع‌گیری تندروانه فدرال رزرو از سطوح پایین تر بهبود یافتند، در حالی که به نظر می رسد رشد کوتاه مدت شاخص دلار در حال پایان است که ممکن است شانس از سرگیری روند صعودی قیمت فلزات گرانبها را افزایش دهد. به نظر می رسد در امریکا اوضاع آرام‌تر خواهد بود و دلار آمریکا فرصت دارد پس از تصمیم فدرال رزرو برای مکث در افزایش نرخ بهره کمی آٰرام قرار بگیرد.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد. درحالی‌که شاخص دلار پس‌از تصمیم فدرال رزرو در هفته گذشته کاهش یافته، اما حمایت چندانی از قیمت طلا نکرده است.

بازارها حالا منتظر 25 واحد افزایش نرخ بهره در ماه ژوئیه هستند، چون تورم هنوز هم بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی قرار دارد.

انتظار می‌رود اظهارات جروم پاول رئیس خزانه‌داری آمریکا در کنگره سرنخ‌های بیشتری درمورد سیاست پولی این بانک ارائه دهد. چندین مقام فدرال رزرو هم قرار است در این هفته سخنرانی داشته باشند.

قیمت نقره امروز با 0.31 درصد افزایش به 24 دلار و 42 سنت رسید و پلاتین با 0.50 درصد کاهش 981 دلار و 88 سنت معامله می‌شود.

کریستوفر وونگ، استراتژیست OCBC FX گفت: قیمت طلا می‌تواند در پایان چرخه انقباض فدرال رزرو بهتر عمل کند. در حالی که هزینه فرصت نگهداری طلا افزایش یافته است، بر این باوریم که مدت زیادی طول نخواهد کشید تا شاهد کاهش بازده واقعی در برخی مراحل باشیم و این می‌تواند از قیمت طلا حمایت کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد