اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روزهای پر کار مسئولین اتحادیه طلا و سازمان مالیاتی کشور برای حل مشکل مالیاتی طلا فروشان

سایت طلا: پس از اعتراض طلافروشان نسبت به قانون مالیات بر ارزش افزوده مسئولین اتحادیه های طلا و جواهر و مسئولین مالیاتی کشور با برگزاری جلسات فشرده بر حل این مشکل برآمدند.

به گزارش سایت طلا، پس از اعلام اول مهر برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، بازار طلای تهران و اکثر شهرها از آماده نبودن بستر لازم برای اجرای این طرح شکوه کردند و با بستن مغازه ها اعتراض خود را نسبت به این قانون اعلام کردند.

در همین راستا روز گذشته جلسه ای با حضور روسای اتحادیه های کل کشور و مسئولین سازمان مالیاتی کشور و رئیس شورای اصناف برای حل مشکل اخیر برگزار شد.

براساس این گزارش، در این جلسه که حدود 5 ساعت به طول انجامید به نتیجه مطلوبی نرسید و طرفین این جلسه بر مواضع خود پافشاری کردند.
مهدی طاهر حکاک، در گفتگو با سایت طلا درباره این جلسه گفت: در این جلسه، نهایتا قرار شد تا کار گروهی 5 نفره به نمایندگی از صنف طلا وجواهر با مسئولین اقتصادی کشور برای اجرای قانون 3 درصدی مالیات بر ارزش افزوده و حل مشکل صنف طلا فروشان به تعامل و تفاهم برسند.

وی با اشاره به در خواست صنف طلا و جواهر تصریح کرد: طلا کالایی است که ارزش افزوده ندارد، بلکه طلا، ابزار دست طلا فروش و طلا ساز است، همینطور که یک آچار وسیله کار یک مکانیک است، طلا هم وسیله کار طلا فروش است و نباید به آن طلا مالیات وضع شود.

حکاک افزود: ما معتقد به این نیستیم که نباید مالیات بدهیم، بلکه باید این مسئله که قانون ممکت است، به نحوی باشد که حقی از کسی ضایع نشود و تنها از اجرت یک طلا فروش مالیات گرفته شود.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، از مسئولان خواست تا برای حل مشکل پیش آمده فرصتی دوباره فراهم کنند تا کار تخصصی و کارشناسی بروی این قانون اعمال گردد و بین دولت و اصناف تعادل خوبی برقرار گردد.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای راهکارهای مناسب این قانون به نحو احسن اجرا گردد و این مسئله ختم به خیر گردد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد