اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روسیه پیشنهاد کمک سازمان ملل را نپذیرفت

روسیه با وجود افزایش تلفات ناشی از تخریب سد کاخوفکا، پیشنهاد کمک سازمان ملل را نپذیرفت.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، سازمان ملل روز یکشنبه (به وقت محلی) اعلام کرد که مسکو با وجود افزایش تعداد قربانیان و بسته شدن سواحل جنوبی اوکراین به دلیل آلودگی، پیشنهاد این نهاد جهانی برای کمک به ساکنان آسیب‌دیده از سیل ناشی از شکسته شدن سد کاخوفکا را نپذیرفته است.

فروریختن سد تحت کنترل مسکو در ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) باعث جاری شدن سیلاب در سراسر جنوب اوکراین و بخش‌های تحت اشغال روسیه در منطقه خرسون شد و خانه‌ها و زمین‌های کشاورزی را ویران کرد و باعث آلوده شدن منابع آبی مورد استفاده ساکنان این منطقه شد.

به نوشته رویترز، تاکنون تعداد کشته شدگان این حادثه به ۵۲ نفر رسیده است که مقامات روسی می‌گویند ۳۵ نفر در مناطق تحت کنترل مسکو جان خود را از دست داده‌اند و وزارت کشور اوکراین نیز از کشته شدن ۱۷ نفر و ناپدید شدن ۳۱ نفر دیگر خبر داده است و در مجموع بیش از ۱۱ هزار نفر از ساکنان منطقه سیل‌زده تخلیه شده‌اند.

سازمان ملل متحد از روسیه خواست تا مطابق با تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه عمل کند.

دنیس براون هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در اوکراین، در بیانیه‌ای گفت: نمی‌توانیم کمک‌ها را به افرادی که به آن نیاز دارند برسانیم.

به گزارش سایت طلا، به دنبال انفجار صبح سه‌شنبه ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) سد کاخوفکا، حدود ۶۰۰ کیلومتر مربع از منطقه خرسون در جنوب اوکراین به زیر آب رفته است که ۶۸ درصد آن در ساحل چپ رود دنیپرو و تحت اشغال روسیه قرار دارد.

مرکز فرماندهی عملیات جنوب اوکراین در ساعات اولیه روز ۶ ژوئن اعلام کرد که نیروهای روسیه سد نیروگاه برق آبی «کاخوفکا» در شهر «نوا کاخوفکا» را منفجر کرده‌اند.

با این حال ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تلاش برای مقصر جلوه‌ دادن مسکو در فروریختن این سد از سوی غرب را اقدامی روس هراسانه خواند و خواستار تحقیقات بین‌المللی در مورد این حادثه شد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد