اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نوسان دلار در دامنه بلاتکلیفی

دلار این روزها بیشتر در کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومانی نوسان می کند و شرایط برای نوسان گیران فراهم شده تا با خرید در ابتدای کانال ۴۸ هزار تومان و فروش در نزدیکی محدوده ۵۰ هزار تومانی کسب سود کنند

به گزارش سایت طلا،دلار در دامنه بلاتکلیفی نوسان می کند، از طرفی خبرگزاری های داخلی و بین المللی از یک تفاهم غیر رسمی میان ایران و آمریکا خبر می دهند که به موجب آن پول های بلوکه شده ایران در عراق و کره آزاد می شود، در خبرها، کشور مقصد انتقال پول های بلوکه شده ایران هم مشخص شده، اسامی زندانیان مورد تبادل تعیین شده و امتیازات حاصل از این تبادل برای طرفین مشخص شده ولی در موضع گیری مقامات رسمی ضد و نقیض هایی وجود دارد، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا توافق میان ایران و آمریکا را تکذیب کرده و گفته تضمینی درباره رسیدن به توافق وجود نداردو توافقی درباره آزادسازی زندانیان وجود ندارد، که این موضع گیری معامله گرانی را که منتظر اعلام توافق بودند را نا امید کرد، رشته های حدس و گمان‌های خبری را پنبه کرد و مانع از ادامه روند نزولی دلار با وجود خبرهای مفصل از نحوه توافق شد. خبر دیگری که در میان تحلیلگران مورد توجه بود چرخش موضع مقامات اسرائیلی از مخالفت با توافق بود، اسرائیلی ها مخالف سرسخت برجام بوده اند که سال گذشته هم در آستانه حصول توافق بر سر برگشت به برجام تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آن انجام دادند ولی به تازگی اعلام می کنند که مشکلی با توافق تازه میان ایران و آمریکا ندارند، چنین موضع گیری از جانب دشمن دیرینه ایرانی ها باعث ایجاد شک و شبهه در میان تحلیلگران درباره توافق شده است توافقی که رضایت اسرائیلی ها را پس از این همه ناراحتی شان بر سر برجام همراه داشته باشد نمی تواند از نظر سیاسی به قدری قدرتمند ظاهر شود که معامله گران بازار ارز را بترساند. به همین خاطر دلار روز قبل حتی خود را به آستانه بالای کانال ۴۹ هزار تومان و تا نزدیکی محدوده ۵۰ هزار تومان هم رساند.

گپ دلار پر شد

دلار این روزها بیشتر در کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومانی نوسان می کند و شرایط برای نوسان گیران فراهم شده تا با خرید در ابتدای کانال ۴۸ هزار تومان و فروش در نزدیکی محدوده ۵۰ هزار تومانی کسب سود کنند ولی در صورتی که دلار بتواند از این محدوده خارج شود محدوده حمایت محدوده ۴۷ هزار و ۷۰۰ در صورت نزول و مقاومت محدوده ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان در صورت صعود قابل بررسی است.

عملکرد دلار در این نواحی ‌مهم خواهد بود دلار تا کنون گپ به وجود آمده در نمودار را پر کرده است و در حالیکه در برزخ اخبار گرقتار شده برای تصمیم گیری درباره ادامه مسیر نوسان می کند.

سکه امامی به بالای خط روند نفوذ کرد ولی تثبیت نه

سکه امامی از ناحیه زون حمایتی موجود در نمودار قدرت خرید نسبی به بالا برگشته است، روز قبل سکه امامی توانست به بالای خط روند صعودی چند ماهه خود نفوذ کند ولی در نهایت قیمت سکه پایین خط روند بسته شد و معامله گران قدرت ماندن بالای خط روند را نداشتند. محدوده قیمتی حمایت ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و محدوده مقاومتی ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان سطوح مهم پیش روی دلار هستند که بررسی رفتار بازار در آن نواحی اهمیت پیدا میکند.

محدوده مهم در گروه و‌نماد خودرو‌

اخبار مربوط به بازار خودرو همان چیزی است که در این مدت تن بازار سرمایه را لرزانده است اعلام زیان و شایعه مشمولیت خودروسازها تحت قانون ورشکستگی، موضوع تعیین قیمت خودرو ها توسط شورای رقابت و نارضایتی خودروسازها از این اتفاق و عرضه یا عدم عرضه خودرو در بورس کالا در این مدت گروه خودروسازی و شاخص کل را دچار نوسان کرده است. بررسی نماد ایرانخودرو‌ نشان میدهد که محدوده ۳۱۰ تا ۳۲۱ تومان مهم ترین حمایت برای تعیین تکلیف این نماد است که بارها با نزدیک شدن به این حمایت سهام ایران خودرو تغییر جهت داده است. از طرفی شاخص گروه خودروسازی هم در نزدیکی خط روند صعودی خود قراردارد که از آبان ماه شکل گرفته است و همزمانی نزدیکی شاخص گروه خودرو و نماد ایران خودرو به حمایت های مهم شان بررسی رفتار گروه خودروسازی را در این بازه زمانی مهم می کند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد