اونس طلا2299.33
مظنه14,812,000
18 گرم3,419,300
ارزش سکه33,371,436
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

نتانیاهو: اسرائیل با توافق موقت قریب‌الوقوع ایران و آمریکا کنار می‌آید!

نخست‌وزیر اسرائیل ضمن ارائه گزارش به مقامات این رژیم درباره جزئیات توافق هسته‌ای احتمالی بین آمریکا و ایران، گفته تل‌آویو حاضر به پذیرش آن است.

به گزارش سایت طلا،رسانه‌های عبری خبر داده‌اند بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه ضمن ارائه گزارش به مقامات این رژیم درباره جزئیات توافق هسته‌ای احتمالی بین آمریکا و ایران، گفته اسرائیل حاضر به پذیرش آن است.

به نوشته تایمز اسرائیل، گزارش‌های والانیوز و کانال 13 اسرائیل با استناد به نقل چند نماینده حاضر در نشست سه ساعته‌ی پشت درهای بسته‌ی نتانیاهو با کمیته امور خارجه و دفاع کنست، حکایت از آن دارند که نتانیاهو مذاکرات ایران و آمریکا را به‌عنوان نزدیک شدن به یک «توافق کوچک و نه یک توافق» کم اهمیت جلوه می‌دهد.

نتانیاهو گفته: «آن‌چه در حال حاضر میان واشنگتن و تهران در دستور کار است، یک توافق هسته‌ای نیست، بلکه یک مینی توافق است که ما قادر خواهیم بود آن را مدیریت کنیم».

بر اساس این گزارش‌ها، نخست‌وزیر اسرائیل با اشاره به توافق هسته ای 2015 که با مخالفت شدید تل‌آویو روبرو شد، گفت: «این متفاوت از توافقی است که ما با آن آشنا هستیم».

شرکت کنندگان در این نشست به کانال 13 گفته‌اند که نتانیاهو اعلام کرده که اسرائیل «می.تواند با این توافق قریب‌الوقوع زندگی کند».

به ادعای والا نیوز، این توافق ظاهراً شامل این داستان است که ایران اورانیوم بالای 60 درصد را غنی‌سازی نخواهد کرد و در ازای آن، ایالات متحده منابع مالی ایران را که تحت تحریم‌ها در خارج از کشور مسدود هستند، آزاد خواهد کرد. دو طرف همچنین مبادله زندانیان را انجام خواهند داد.

اظهارات نتانیاهو پس از آن بیان شد که یک مقام آمریکایی اواخر روز دوشنبه تایید کرد که واشنگتن در ارتباط با مذاکرات طولانی مدت هسته ای با ایران در تماس است، اما وجود بحث در مورد توافق موقت را رد کرد. این اظهارات که توسط خبرگزاری رویترز گزارش شد، ساعاتی پس از آن ابراز شد که ایران تائید کرد که مذاکراتی در حال انجام است و وزارت خارجه از عمان برای نقش میانجی‌گری در این زمینه تشکر کرد.

با این وجود، نتانیاهو روز سه‌شنبه خطاب به ایالات متحده اعلام کرده که اسرائیل خود را ملزم به هر گونه توافقی که واشنگتن با ایران بر سر برنامه هسته‌ای‌اش به دست آورد، نمی‌داند. به نظر می‌رسد نتانیاهو در ابتدای جلسه کمیته امور خارجه و دفاع کنست به گزارش‌ها مبنی بر تماس مجدد واشنگتن با ایران واکنش نشان داد.

نتانیاهو در این جلسه گفته که در طول این سال‌ها، ایران به عنوان تهدید اصلی اسرائیل جایگزین کشورهای عربی شده است. او گفته: «بیش از 90 درصد مسائل امنیتی ما از ایران و متحدنیش سرچشمه می‌گیرد. موضع ما روشن است: اسرائیل به هیچ توافقی با ایران پایبند نخواهد بود و به دفاع از خود ادامه خواهد داد».

نتانیاهو گفت که اسرائیل با بازگشت به توافق هسته‌ای اولیه 2015 مخالف است. نتانیاهو بارها ادعا کرده که تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از دستیابی [ادعایی] ایران به سلاح هسته‌ای کافی نیست و در عوض از یک تهدید نظامی معتبر حمایت می‌کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد