اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش‌بینی ها در بازار طلا همچنان صعودی است

پیش‌بینی های کلی در بازار طلا همچنان صعودی است. با این حال تحلیلگران به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهند که نباید انتظار داشته باشند قیمت‌ها در هفته جاری به بالای 2هزار دلار در هر اونس برسد.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا امروز تغییر چندانی نداشت و سرمایه‌گذاران برروی نشست‌های مهم سیاست‌گذاری بانک مرکزی در این هفته با توقف احتمالی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا تمرکز کردند.

اقتصاد آمریکا این هفته ایام شلوغی را در پیش دارد. گزارش CPI آمریکا در هفته جاری آغاز می شود. تورم ثابت می‌تواند شرط‌های افزایش نرخ بهره را در چهارشنبه فدرال رزرو کند.

در روز چهارشنبه، همچنین انتظار می رود که بازار آمریکا نسبت به اعداد منتشر شده درباره نرخ تورم عمده فروشی پیش از تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره واکنش گسترده‌ای نشان دهد. با این حال، گزارش CPI و اعداد تورم عمده فروشی می تواند روایت سیاست‌های پولی را تغییر دهد.

بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 1 دلار کاهش به 1961 دلار رسید.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس گفت: انتظار می‌رود فدرال رزرو نرخ بهره خود را حفظ کند.

تازه ترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی همچنان نسبت به طلا در کوتاه‌مدت خوش بین هستند.

پیش‌بینی های کلی در بازار طلا همچنان صعودی است. با این حال تحلیلگران به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهند که نباید انتظار داشته باشند قیمت‌ها در هفته جاری به بالای 2هزار دلار در هر اونس برسد، زیرا فدرال رزرو به دنبال حفظ موضع سیاست پولی تندروانه خود در زمینه نرخ سود است.

قیمت طلا برای هفته منتهی به جمعه ۰.۷ درصد افزایش یافت که با جهش بیش از یک درصدی روز پنجشنبه پس از افزایش تقاضای هفتگی بیکاری در ایالات‌متحده همراه بود. با این حال، شاخص دلار ثابت ماند و باعث شد که شمش برای خریداران خارجی جذابیت کمتری داشته باشد.

انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده و شاخص قیمت تولید کننده به ترتیب در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز مورد توجه سرمایه‌گذاران است زیرا این آمار می‌تواند انتظارات نرخ را تغییر دهد.

قراردادهای آتی صندوق فدرال رزرو ۷۱.۲ درصد احتمال دارد که بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ بهره خود را در محدوده ۵ درصد تا ۵.۲۵ درصد در جلسه دوروزه خود در روز چهارشنبه حفظ کند. نرخ‌های پایین‌تر جذابیت دارایی با بازده صفر را افزایش می‌دهد.

سیمپسون اظهار کرد به نظر نمی‌رسد که شمش برای خروج از محدوده ۱۹۳۵ تا ۱۹۸۵ دلار عجله‌ای داشته باشد. تقاضای خرده‌فروشی طلا در مصرف‌کنندگان اصلی چین و هند در هفته گذشته کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۳۱ درصد کاهش یافت و از ۹۳۴.۶۵ تن در روز پنجشنبه به ۹۳۱.۷۶ تن در روز جمعه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد کاهش به ۲۴.۱۰۷ دلار رسید و پلاتین ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۱۰۰۰ دلار و ۴۸ سنت رسید. پالادیوم پس از رسیدن به کمترین میزان خود از ماه می ۲۰۱۹ در روز جمعه، ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۳۱۳ دلار و ۷۷ سنت رسید.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد