اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

چرا پلیس خودروهای ناایمن داخلی را شماره‌گذاری می‌کند؟!

جانشین رئیس پلیس راهور دلیل شماره‌گذاری برخی خودروهای تولید داخل که ناایمن هستند را اعلام کرد.

به گزارش سایت طلا،چند سالی است که مسئله "ناایمن بودن خودروهای ایرانی" در فضای رسانه‌‌‌ای کشور و البته فضای مجازی به بحث داغ توده شهروندان تبدیل شده و پلیس نیز بارها بر نقش پررنگ این خودروهای ناایمن داخلی در مرگ و میر بالای تصادفات رانندگی تاکید داشته است.

پلیس معتقد است خودرو باید به قدری ایمن باشد که اگر عامل انسانی خطا کرد و جاده هم ناایمن بود، خودرو از حداقل ایمنی برای حفظ جان سرنشینان برخوردار باشد.

اما در این میان، سؤالی که همیشه مطرح بوده این است که چرا پلیس خودروهایی را که می‌داند ناایمن است را شماره گذاری می‌کند؟!

این سؤال را از سردار تیمور حسینی؛ جانشین رئیس پلیس راهور پرسیدیم؛ وی در پاسخ به این سؤال گفت: پلیس موظف است و تکلیف قانونی دارد تا خودروهایی که تاییده‌های لازم را دارد حتی با علم به اینکه این خودرو ناایمن است را شماره‌گذاری کند!

جانشین رئیس پلیس راهور با اشاره به سازمان‌هایی که تاییده‌های لازم برای شماره‌گذاری یک خودرو را صادر می‌کنند، گفت: سازمان‌های استاندارد، محیط زیست و صمت (صنعت، معدن و تجارت) مجوزهای لازم برای شماره‌گذاری یک خودرو را صادر می‌کنند.

وی ادامه داد: پلیس باید هر خودرویی که از این 3 سازمان مجوز گرفته است را شماره‌گذاری کند حتی اگر بداند که این خودرو ناایمن است و ممکن است در تصادفات دچار آتش‌سوزی شود!

به گزارش سایت طلا، در 15 سال‌ گذشته هنگامی که خودروسازان داخلی موارد ضروری مانند ترمز ABS یا کیسه هوا را برای خودروهای تولیدی خود جزو "آبشن" می‌دانستند! و به این دلایل قیمت خودرو را بالاتر می‌بردند، این پلیس راهنمایی و رانندگی بود که با ایستادگی خود مقابل خودروسازان باعث شد تا موارد ضروری مانند ترمز ABS یا کیسه هوا از الزامات خودرو باشد نه "آبشن!"

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد