اونس طلا2309.18
مظنه14,817,000
18 گرم3,420,500
ارزش سکه33,382,701
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

خوش بینی به صعود قیمت طلا

از آنجایی که معامله‌گران همچنان به آینده و قیمت‌های بیشتر برای طلا در میان عدم اطمینان نسبت به چشم انداز سیاست های فدرال رزرو تردید دارند، رشد قیمت فلز زرد محدود شده است.

به گزارش سایت طلا،قیمت جهانی طلا در معاملات امروز تغییر چندانی نداشت در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار تصمیم فدرال رزرو هستند و طلا در بازه محدود معامله می‌شود.

بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 3 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 1957 دلار رسید.

شورای جهانی طلا اعلام کرد که بانک‌های مرکزی نسبت به طلا در برابر افزایش نرخ بهره خوش‌بین هستند.

طلا همچنان مورد توجه بانک‌های مرکزی به عنوان یک دارایی ذخیره است. بر اساس نظرسنجی شورای جهانی طلا، نزدیک به یک چهارم از ۵۹ بانک مرکزی مورد بررسی قصد دارند ذخایر طلای خود را در ۱۲ ماه آینده افزایش دهند.

نظرسنجی روز سه‌شنبه (۶ ژوئن) نشان داد که ۷ بانک از هر ۱۰ بانک مرکزی بر این باورند که ذخایر طلای بانک مرکزی جهانی در ۱۲ ماه آینده افزایش می‌یابد.

ایلیا اسپیواک، رئیس کلان جهانی در Tastylive گفت: روند صعودی طلا همچنان باقی است و سوال بزرگ اکنون این است که فدرال رزرو چه زمانی به کمپین افزایش نرخ خود پایان خواهد داد و افزود زمانی که شفافیت بیشتری در مورد آن وجود داشته باشد، طلا می‌تواند حرکت‌های بالاتری داشته باشد. شمش‌های بدون بهره در محیطی با نرخ بهره بالا جذابیت کمتری دارند.

فدرال رزرو نیویورک در گزارشی در روز سه شنبه اعلام کرد که فشارهای افزایش عرضه در ماه می به کاهش خود ادامه داد و یکی از عوامل کلیدی افزایش فشار تورم در سراسر جهان را بیشتر کاهش داد.

گزارش قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه می که قرار است در ۱۳ ژوئن منتشر شود، پیش از نشست هفته آینده فدرال رزرو، به سرمایه‌گذاران شفافیت بیشتری را در مورد سلامت بزرگ‌ترین اقتصاد جهان پس از داده‌های اقتصادی اخیر و اظهارات نادرست مقامات فدرال رزرو ارائه می‌دهد.

قراردادهای آتی صندوق فدرال رزرو طبق ابزار Fedwatch CMEGroup نشان می‌دهد که معامله‌گران با احتمال ۸۰.۶ درصد قیمت‌گذاری کرده‌اند که فدرال رزرو نرخ های بهره را در محدوده ۵ درصد تا ۵.۲۵ درصد نگه دارد. با این حال، آنها ۵۱ درصد احتمال افزایش ۲۵ امتیازی دیگر در ماه جولای را می‌دهند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳.۵۶ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۰۳۵ دلار و ۷۳ سنت رسید. پالادیوم با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۴۱۷ دلار و ۵۱ سنت رسید.

نگرانی‌های مربوط به نرخ بهره به‌عنوان اصلی‌ترین نگرانی در میان پاسخ‌دهندگان در تأثیرگذاری بر تصمیم‌های مدیریت ذخیره‌ غالب بود. به دنبال آن نگرانی‌هایی در مورد تورم، بی‌ثباتی ژئوپلیتیکی و مسائل زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی وجود دارد.

عواملی که در مقایسه با یافته‌های سال گذشته اولویت کمتری دارند، نگرانی‌ها در مورد بیماری‌های همه‌گیر فعلی یا آینده و همچنین ارزهای دیجیتال است. پاسخ‌دهندگان همچنین نسبت به نقش آینده دلار آمریکا بدبین‌تر بودند. دقیقاً نیمی از آنها فکر می‌کنند که درصد ذخایر به دلار آمریکا در مدت پنج سال بین ۴۰ تا ۵۰ درصد خواهد بود که نسبت به ۵۱ درصد در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، حدود ۶۰ درصد بر این باورند که طلا برای پنج سال آینده بیشتر و بین ۱۶ تا ۲۵ درصد از کل ذخایر در مقایسه با ۱۵ درصد در سه ماهه سوم سال گذشته خواهد بود. تجزیه‌وتحلیل ماهانه شورای جهانی طلا در اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEA) در آوریل نشان داد که ذخایر رسمی طلای جهانی ۷۱ تن کاهش یافت.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد