اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

یک سقف روانی مهم برای قیمت طلا

بالا رفتن ارزش دلار و دورنمای نرخ بالای بهره بر قیمت طلا در معاملات امروز تأثیر گذاشته است. با این حساب مرز 2 هزار دلاری همچنان یک سقف روانی مهم برای طلا به حساب می آید.

به گزارش سایت طلا،عدم اطمینان نسبت‌ به ثابت ماندن روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه جاری باعث کاهش قیمت طلا در روز دوشنبه شده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 5 دلار کاهش 1943 دلار رسید.

با اینکه طلا سه هفته متوالی روندی نزولی داشته است و اکنون به محدوده زیر سطح 1950 دلاری سقوط کرده است، اما تحلیل گران بر این باورند که فلز زرد می تواند مجددا به سمت مرز 2 هزار دلار حرکت کند.

قیمت طلا در روز جمعه پس‌از اعلام گزارش لیست حقوق‌بگیران بخش غیرکشاورزی آمریکا و مثبت بودن این گزارش کاهش یافت، چون نشانه‌ جدیدی برای فدرال رزرو جهت مقابله با تورم بود. اما برخی مقامات بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته اعلام کردند این بانک احتمالاً نرخ بهره را در ماه ژوئن ثابت نگه می‌دارد و درحال بررسی تأثیر سیاست‌های سخت‌گیرانه پولی بر اقتصاد طی یک‌سال گذشته است.

البته اغلب کارشناسان بر این باورند که اگرچه در حال حاضر نیروی صعودی در بازار طلا مشاهده می شود، و طلا مجددا به سوی مرز 2 هزار دلاری حرکت خواهد کرد اما، بعید است قدرت این حرکت به حدی باشد که فلز زرد از مرز 2 هزار دلاری عبور کند. با این حساب مرز 2 هزار دلاری همچنان یک سقف روانی مهم برای طلا به حساب می آید.

نظرسنجی این هفته سایت کیتکو نشان می دهد از میان 19 تحلیل گر شرکت کننده در بخش وال استریت سایت کیتکو، 53 درصد بر ایت باورند که روند طلا در هفته آتی صعودی خواهد بود.

این در حالی است که 26 درصد نیز طلا را نزولی پیش بینی می کنند و 21 درصد نیز نوسان در محدوده کنونی را برای طلا پیش بینی می کنند. همچنین این هفته 509 سرمایه گذار خرد نیز در بخش مین استریت نظرسنجی شرکت کرده اند، که 60 درصد بر این باورند که قیمت این فلز ارزشمند در هفته آینده صعودی خواهد بود. از سوی دیگر 24 درصد نیز بر این باورند که طلا از محدوده کنونی نیز پایین تر خواهد رفت.

بیشتر بخوانید

پیش بینی قیمت طلا در هفته جاری

به گزارش سایت طلا، علی‌رغم تصمیم بانک مرکزی در ماه ژوئن، این بانک به احتمال زیاد نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری در سطح بالا حفظ می‌کند که به ضرر سرمایه‌های غیر سودده مانند طلاست. بالا رفتن ارزش دلار و دورنمای نرخ بالای بهره بر قیمت طلا در روز دوشنبه تأثیر گذاشته است.

تصویب لایحه بالا بردن سقف بدهی آمریکا تمایل به سرمایه‌های مخاطره‌آمیز را افزایش داده و سرمایه‌گذاران را از سرمایه‌های ریسک‌گریزی مانند طلا دور کرده‌است.

بازارها 80 درصد احتمال می‌دهد فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه ژوئن بدون تغییر نگه‌دارد. اما با توجه به این‌که شاخص تورم و اطلاعات بازار اشتغال آمریکا بالاتر از انتظار بازار بوده، ممکن است بانک مرکزی نرخ بهره را افزایش دهد.

اما هنوز هم انتظار می‌رود بدتر شدن شرایط اقتصاد در بحبوحه فشار نرخ بالای بهره از تقاضا برای طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در سال جاری حمایت کند و مانع افت قیمت آن شود.

قیمت نقره امروز با 0.53 درصد کاهش به 23 دلار و 62 سنت رسید و پلاتین با 0.23 درصد افزایش 1010 دلار و 22 سنت معامله می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، سهام آسیایی با خوش‌بینی به اینکه فدرال رزرو افزایش نرخ بهره خود را در ماه جاری متوقف خواهد کرد و قیمت نفت جهش کرده بود، رشد جهانی را افزایش دادند.

اپل با کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود که انتظار می رود در آن از نسخه های جدید خود رونمایی کند، شروع هفته را هیجان آمیز خواهد کرد.

همچنین برخی آمار درباره سفارش‌های کارخانه آمریکا، خدمات غیرتولیدی، کسری تجاری آمریکا و داده‌های اعتبار مصرف‌کننده در این هفته به روزرسانی خواهد شد که قاعدتا مورد توجه بازار خواهد گرفت.

گزارش اشتغال روز جمعه در آمریکا نشان داد که رشد تولید شغل در ماه می شتاب گرفته است، اما همچنین نشان می دهد که افزایش دستمزدها تعدیل شده است.

این داده ها انتظارات از فدرال رزرو برای توقف روند صعودی نرخ های بهره افزایش داده است. در صورت تمکین به این انتظارات، این اولین توقف از زمان تشدید سیاست تهاجمی ضد تورمی فدرال رزرو در یک سال گذشته خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد