اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ماجرای صدای انفجار در واشنگتن چه بود؟

ساکنان شهر واشنگتن از شنیده شدن صدایی شبیه به انفجار قوی در منطقه وسیعی از این شهر خبر دادند.

به گزارش سایت طلا،شنیده شدن صدایی شبیه انفجار در بخش وسیعی از واشنگتن دی سی هراس ساکنان این شهر را در پی داشت.

شمار زیادی از ساکنان این شهر در توییتر شامگاه یکشنبه (به وقت تهران) گزارش دادند که صدایی شبیه انفجار شنیده‌اند که باعث لرزیدن زمین شده است.

با وجود این، خبرگزاری رویترز لحظاتی بعد گزارش داد اداره آتش‌نشانی و مقام‌های وزارت امنیت داخلی آمریکا گفته‌اند گزارشی از وقوع هیچ حادثه‌ای دریافت نکرده‌اند.

یک سخنگوی اداره آتش‌نشانی به رویترز گفت: «در حال حاضر با هیچ حادثه فعالی مواجه نیستیم.»

اداره مدیریت موارد اضطراری و امنیت داخلی واشنگتن دی سی هم در توییتر نوشت: «هیچ تهدیدی در حال حاضر وجود ندارد.»

شبکه خبری اسکای‌نیوز در یک خبر فوری این انفجار را «مهیب و مرموز» توصیف کرد. حساب کاربری این شبکه خبری در توییتر نوشت: «صدای یک انفجار مهیب و مرموز توسط ساکنان واشنگتن دی سی شنیده شده است.»

اندکی بعدتر منابع خبری مدعی شدند که صدا ناشی از یک رزمایش نظامی بوده که برای آزمایش پدافند هوایی در آسمان‌های واشنگتن، مریلند و ویرجینیا انجام شده و باعث هراس شهروندان شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی بر این روایت صحه گذاشت و مدعی شد صدای شنیده‌شده در واشنگتن ناشی از یک رزمایش نظامی بوده که باعث به لرزه درآمدن خانه‌ها و ایجاد هراس شده است.

پس از آن اداره مدیریت امور اضطراری صدا را ناشی از یک «پرواز مجاز» پنتاگون اعلام کرد. حساب کاربری این اداره در توییتر نوشت: «صدای عظیمی که در سراسر منطقه کلان‌شهری واشنگتن شنیده شد به دلیل یک پرواز مجاز وزارت دفاع انجام شد.»

اما اندکی بعدتر جزئیات جدیدی به این واقعه اضافه شد و برخی منابع خبری گزارش دادند که پرواز یک هواپیمای کوچک بر فراز منطقه پرواز ممنوع باعث به پرواز درآمدن جنگنده‌ها شده است.

پایگاه BNO گزارش داده یک هواپیمای سبک اقدام به پرواز از منطقه پرواز ممنوع کرده و هم به کاخ سفید و هم به ساختمان کنگره نزدیک شده است. رسانه‌های آمریکایی می‌گویند این هواپیما در ایالت ویرجینیا سقوط کرده است.

یک مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نام او نشده در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور تأیید کرد شنیده شدن صدای غرش صوتی در واشنگتن به دلیل پرواز جنگنده‌های ارتش در واکنش به نزدیک شدن یک هواپیما به منطقه ممنوعه بوده است.

همزمان اداره فدرال هوانوردی آمریکا تأیید کرده یک هواپیمای «سسنا سایتیشن» حوالی ساعت ۱۵ به وقت محلی در یک منطقه کوهستانی در جنوب غرب ویرجینیا سقوط کرده است.

در بیانیه اداره فدرال هوانوردی آمده این هواپیما از فرودگاهی در شهر «الیزابتنون» در تنسی برخاسته و در حال پرواز به سمت فرودگاه لانگ آیلند مک‌آرتور در نیویورک بود.

این اداره به دلیل سقوط این هواپیما هیچ اشاره‌ای نکرده و تنها گفته به همراه «هیئت ملی ایمنی ترابری» درباره آن تحقیق خواهند کرد.

برخی رسانه‌ها این دو رویداد را به یکدیگر مرتبط دانسته‌اند و گفته‌اند که برخاستن جت‌های ارتش آمریکا در واکنش به ورود هواپیمای سسنا سایتیشن صورت گرفته است.

مقام‌های مسئول آمریکایی هنوز به صورت رسمی اظهارنظری درباره این حادثه که هراس عده زیادی از شهروندان واشنگتن را به همراه داشت مطرح نکرده‌اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد