اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش قیمت طلا علیرغم افزایش هفتگی !

تاجران 70 درصد احتمال می‌دهند سیاست‌گذاران فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه جاری بدون تغییر باقی بگذارند. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار کاهش یافت زیرا آمارهای شغلی بالاتر از حد انتظار آمریکا، بازدهی خزانه‌داری را افزایش داد.

اطلاعات مثبت اشتغال آمریکا سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را افزایش داده و قیمت طلا را در روز جمعه پایین آورده، اما امید به توقف روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا باعث افزایش هفتگی قیمت طلا بوده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 30 دلار کاهش به 1948 دلار رسید.

لیست حقوق‌بگیران بخش غیرکشاورزی آمریکا 339 هزار نفر در ماه مه افزایش یافته درحالی‌که انتظار می‌رفت این رقم برابر با 190 هزار نفر باشد. اما نرخ بیکاری در آمریکا به 3.7 درصد رسیده و نسبت‌به 3.4 درصد آوریل افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید

چشم انداز قیمت طلا در روزهای آینده

سود اوراق قرضه ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته و ارزش دلار هم بالا رفته است. بدین‌ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر شده و تمایل به خرید این سرمایه غیر سودده پایین می‌آید.

تاجران 70 درصد احتمال می‌دهند سیاست‌گذاران فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه جاری بدون تغییر باقی بگذارند. پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا در روز پنجشنبه گفت مقامات بانک مرکزی آمریکا نباید نرخ بهره را در اجلاس آینده افزایش دهند.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت نقره امروز 1.2 درصد کاهش یافته و به 23 دلار و 62 سنت رسیده است. پلاتین هم با یک کاهش 0.7 درصدی 999 دلار و 15 سنت معامله می‌شود.

معاملات آتی فلز زرد در روز جمعه برای اولین بار در سه روز گذشته کاهش یافت. اما این افت نتوانست بازدهی سه روز قبل را از بین ببرد و سرانجام طلا در وضعیت مثبت هفته را به پایان رساند.

دیروز طلا در کامکس نیویورک به 1969.60 دلار در هر اونس رسید که 25.90 دلار یا 1.3 درصد در روز کاهش یافت. معیار معاملات آتی طلا در جلسه قبل به بالاترین میزان در دو هفته گذشته یعنی 2000.65 دلار رسید. برای هفته، قرارداد طلای ماه اول کامکس بازدهی 1.3 درصدی را به ثبت رساند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد