اونس طلا2336.17
مظنه14,861,000
18 گرم3,430,600
ارزش سکه33,481,833
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

طلا در آستانه یک کاهش قیمت ماهانه

تاجران حالا بیشتر احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس ماه آینده افزایش دهد، درحالی‌که قبلاً انتظار داشتند نرخ بهره بدون تغییر باقی بماند. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

به گزارش سایت طلا، پس از اینکه طلا هفته جاری را با کاهش قیمت آغاز کرد، در روزی که گذشت قیمت طلا نزدیک به ۰.۶ درصد افزایش پیدا کرد.

قیمت طلا در اولین ساعات روز چهارشنبه تا 1939 دلار کاهش یافت و بعد دوباره بالا رفت. طلا در آستانه یک کاهش قیمت ماهانه قرار دارد. پیشرفت قرارداد سقف بدهی آمریکا و احتمال افزایش دوباره نرخ بهره فدرال رزرو این کشور تمایل به طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را کاهش داده است.

تحلیلگران دلیل افزایش قیمت طلا را کاهش شاخص دلار آمریکا و همچنین ریزش نرخ سود اوراق قرضه این کشور می دانند. شاخص دلار آمریکا که ارزش پول این کشور را در برابر ارزهای معتبر جهان اندازه می گیرد از سقف ده هفته‌ای خود پایین آمد تا قیمت فلز زرد برای دارندگان دیگر ارزها ارزان تر شود و در نتیجه تقاضا برای آن افزایش پیدا کند.

با اینکه طلا در روزی که گذشت با افزایش قیمت مواجه شد اما تحلیلگران در میان‌مدت چشم انداز نوسان قیمتی طلا را بسیار اندک ارزیابی میکنند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 5 دلار افزایش در لحظه تنظیم این گزارش به 1958 دلار رسید.

کاهش یک‌شبه سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا باعث شده قیمت طلا فعلاً در محدوده 1940 دلار باقی بماند. قیمت طلا نسبت‌به رکورد اوایل ماه مه بسیار پایین آمده‌است.

شاخص دلار همچنان بالاست و از کاهش سود اوراق بهره ده ساله خزانه‌داری آمریکا سود می‌برد.

قیمت نقره امروز با 0.24 درصد افزایش به 23 دلار و 30 سنت رسید و پلاتین با 0.82 درصد کاهش 1015 دلار و 91 سنت معامله می‌شود.

همچنین کارشناسان بر این باورند که مهمترین عاملی که فشار نزولی بر قیمت طلا وارد می‌کند داده‌های اقتصادی آمریکا بود که اخیراً منتشر شد و این داده ها بهتر از انتظارات بود و همین مورد نیز سبب شده است تا بازارها یک افزایش نرخ بهره دیگر را توسط فدرال رزرو پیش‌بینی کنند.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد