اونس طلا2209.63
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

پارلمان اوکراین اعمال تحریم علیه ایران را تأیید کرد

پارلمان اوکراین پیشنهاد دولت این کشور برای اعمال تحریم علیه بخش‌هایی از اقتصاد ایران را تأیید کرد.

به گزارش سایت طلا،ورخوونا رادا (پارلمان اوکراین) تصمیم شورای ملی و دفاعی این کشور در خصوص اعمال تحریم‌های بخشی و سایر اقدامات محدودکننده علیه جمهوری اسلامی ایران را تأیید کرد.

وبگاه ukrinform گزارش داده که سند پیشنهادی خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه ایران به مدت ۵۰ سال است. در این سند پیشنهاداتی برای منع فعالیت‌های تجاری اوکراین با ایران و همچنین توقف ترانزیت منابع، پروازها و حمل و نقل در خاک اوکراین مطرح شده است. این تحریم‌ها همچنین خواستار ممنوعیت سرمایه‌گذاری در ایران برای انتقال فناوری شده است.

پیشنهاد اعمال این تحریم از سوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مطرح شده است. او در کسوت ریاست‌جمهوری اوکراین حدود ۲۰ درصد از خاک کشورش را از دست داده و در ماه‌های گذشته ایران را به ارسال سلاح برای روسیه متهم کرده است. جمهوری اسلامی ایران همواره این ادعاها را تکذیب می‌کند.

به باور ناظران روشن نیست با توجه به حجم نه چندان قابل توجه مراودات اقتصادی بین ایران و اوکراین و تبعیت کامل کی‌یف از تحریم‌های ضدایرانی واشنگتن، دولت زلنسکی غیر از بهره‌برداری‌های تبلیغاتی چه هدفی را از این تحریم‌ها دنبال می‌کند.

زلنسکی اخیراً در یک گفت‌وگوی تلویزیونی بار دیگر اتهامات علیه ایران را تکرار کرده و گفته بود از تهران می‌خواهد ارسال پهپاد به روسیه را متوقف کند.

این ادعاها با واکنش «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روز شنبه ششم خرداد روبرو شد.

کنعانی در این ارتباط با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که مخالف جنگ اوکراین و استمرار آن است، گفت: «جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که از درد و رنج مردم اوکراین بسیار متأسف است و بر ضرورت یافتن راهکاری سیاسی برای پایان بخشیدن به آن در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید دارد و آماده است برای تحقق آن مساعدت کند.»

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران اوکراین بارها بر حل این موضوع از طریق سیاسی تأکید و آمادگی خود را برای حل آن اعلام کرده است. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۲۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل ضمن تأکید مجدد بر مخالفت ایران با جنگ اوکراین، ابراز امیدواری کرد طرفین به مسیر گفت‌وگو بازگشته و شاهد پایان جنگ و استقرار صلح باشیم.

کنعانی تکرار ادعاهای واهی رئیس‌جمهور اوکراین علیه جمهوری اسلامی ایران را هم‌نوازی با جنگ تبلیغی و رسانه‌ای محور ضدایرانی علیه دولت و ملت ایران و با هدف جلب هر چه بیشتر کمک‌های تسلیحاتی و مالی کشورهای غربی برشمرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد