اونس طلا2308.02
مظنه15,486,000
18 گرم3,574,900
ارزش سکه34,889,958
قدیم (بهار)39,700,000
جدید (امامی)42,800,000
نیم25,100,000
ربع15,200,000

هراس در تل‌آویو پیرامون توافق قریب‌الوقوع ایران و آمریکا

منابع اسرائیلی ادعا کرده‌اند که طی روزهای آتی، توافقی محدود میان ایران و آمریکا برقرار می‌شود.

به گزارش سایت طلا،آمیتای استین، خبرنگار حوزه بین‌الملل شبکه کان اسرائیل در حساب کاربری توئیتر خود مدعی شد: «توافق جدید ایران؟ گزارش‌هایی مبنی بر این‌که ممکن است تحولی در موضوع توافق هسته‌ای بین ایران و آمریکا «در روزها و هفته‌های آینده» رخ دهد، موجب نگرانی در اسرائیل شده است». او در ادامه افزود: «نگرانی اصلی [در تل‌آویو از این بابت است که] توافق موقت در موضوع هسته‌ای -به این معنی که ایران بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف می‌کند، اما توانایی‌های هسته‌ای خود را در دستان خود نگه می‌دارد و در ازای آن لغو تحریم‌ها را از آمریکا دریافت خواهد کرد».

استین ادعا کرده: «دولت آمریکا در هفته‌های اخیر درباره امکان چنین توافق موقتی بحث کرده و پیام‌هایی بین ایران و آمریکا در مورد موضوع هسته‌ای منتقل شده است. یکی از مقامات آمریکایی به من می گوید: دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی [ادعایی] ایران به سلاح هسته‌ای است».

در همین شرایط، رهبر ائتلاف مخالفان در پارلمان اسرائیل درباره تبعات فاصله گرفتن ائتلاف حاکم بر این رژیم از آمریکا و تاثیر آن بر توافق احتمالی هسته‌ای واشنگتن با تهران هشدار داد.

یائیر لاپید در مصاحبه‌ای با اسرائیل نشنال نیوز، توافق برای برداشتن تحریم‌های ایران از سوی آمریکا را خطرناک ارزیابی کرد و گفت: «هرکاری لازم باشد باید انجام دهیم تا جلوی این اتفاق را بگیریم».

او با اشاره به اختلاف بین کابینه حاکم به رهبری بنیامین نتانیاهو و دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا، افزود: «فاصله گرفتن از دولت آمریکا ممکن است برای ما هزینه گزافی داشته باشد». نخست وزیر سابق اسرائیل در ادامه گفت: «توافق هسته‌ای با تهران ممکن است میدان عمل ما را محدود کند».

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد