اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازگشت بورس به مدار صعود در معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، هشتم خرداد) با ۱۸ هزار و ۳۸۱ واحد افزایش در ارتفاع ۲‌میلیون و ۲۷۵ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش سایت طلا،شاخص هم‌وزن با هشت‌هزار و ۵۹۳ واحد افزایش به ۷۶۳ هزار و ۱۸ واحد و شاخص قیمت با پنج هزار و ۲۹ واحد رشد به ۴۴۶ هزار و ۵۲۱ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۱ میلیارد و ۱۳۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۱ هزار و ۲۴۷ میلیارد ریال معامله شد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با پنج هزار و ۴۶ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۲ هزار و ۱۶۴ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۷۲۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۹۸۴ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۴۰۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

همچنین گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۸۴ واحد، پتروشیمی جم (شجم) با ۸۳ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۸۱ واحد و عمران و توسعه فارس (ثفارس) با ۶۵ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه بودند.

بر پایه این گزارش، امروز مهندسی نصر ماشین (خنصیر)، زامیاد (خرامیا)، شرکت سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد)، بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)، بانک ملت (وبملت)، ایران خودرو (خودرو) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۲۴۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۴ هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۲۹۴ واحد افزایش داشت و به ۲۸ هزار و ۵۹۹ واحد رسید.

در این بازار بیش از هشت میلیارد و ۵۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۴۱ هزار و ۹۷۰ نوبت بود.

سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، بهمن دیزل (دیزل)، پلیمر آریاساسول (آریا) و صنعتی مینو (غصینو) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید)، پتروشیمی جم (جم)، پالایش نفت تبریز (شبریز)، عمران و توسعه فارس (ثفارس)، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) و فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد