اونس طلا2208.17
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

عاملی تاثیر گذار بر قیمت طلا در روزهای آینده

طلا طی یک هفته ۳۵ دلار از قیمت خود را از دست داد، اما با این وجود فلز زرد از ابتدای سال جاری یعنی سال ۲۰۲۳ تاکنون نزدیک به ۶ درصد افزایش قیمت داشته است.

به گزارش سایت طلا،توافق مقامات آمریکا درمورد سقف بدهی و احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور می‌تواند تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را پایین بیاورد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 3 دلار افزایش 1950دلار رسید.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در روز یکشنبه اعلام کرد به یک قرارداد بودجه با کوین مک‌کارتی سخنگوی مجلس نمایندگان این کشور رسیده تا سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری دولت را تا اول ژانویه 2025 به حالت تعلیق در بیاورند. این قرارداد آماده ارائه به کنگره برای رأی‌گیری است. اظهارات جو بایدن تقاضا برای طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را کاهش داده است.

هفته آینده یک هفته معاملاتی تعطیلات کوتاه خواهد بود و بازارهای آمریکا برای تعطیلات روزاستقلال در روز دوشنبه بسته خواهند بود.

با توافقی آزمایشی جمهوریخواهان و کاخ سفید برای افزایش سقف بدهی آمریکا، سرمایه گذاران توجه خود را به برنامه فدرال رزرو برای نرخ بهره معطوف خواهند کرد.

گزارش مشاغل روز جمعه در آمریکا به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت - یک آمار قوی انتظارات برای افزایش نرخ بهره را در ژوئن افزایش می دهد. اقتصاددانان انتظار دارند که گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی روز جمعه نشان دهد که اقتصاد آمریکا در ماه می 180هزار شغل ایجاد کرده است یا خیر. در ماه آوریل، رشد شغلی آمریکا با افزایش شدید دستمزدها به 253هزار نفر افزایش یافت.

بیشتر بخوانید

خبری مهم برای معامله گران بازار طلا

بعلاوه، اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز جمعه نشان می‌داد هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان بیش‌ازحد انتظار در آوریل افزایش یافته و تورم شدت گرفته است. این گزارش احتمال افزایش 25 واحدی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را در ماه ژوئن تا 65.3 درصد بالا برده است.

تمایل برای خرید طلا در زمان بالا رفتن نرخ بهره کاهش پیدا می‌کند، چون هزینه نگه‌داری این فلز گرانبها به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا می‌برد. شاخص دلار هم همچنان در سطح بالایی قرار دارد و خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرد است.

قیمت نقره امروز با 0.06 درصد افزایش به 23 دلار و 38 سنت رسید و پلاتین با 0.16 درصد افزایش 1028 دلار و 3 سنت معامله می‌شود.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار سیتی ایندکس گفت احتمال افزایش ۱۷.۴ درصدی بیش از یک هفته پیش، نشان می‌دهد که چگونه انتظارات برای توقف فدرال رزرو نادیده گرفته شده است و به رشد دلار آمریکا برای سومین هفته کمک کرده و بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارد.

نتایج نظرسنجی سایت کیتکو نیز نشان می داد که تحلیلگرانی که به صعود قیمت طلا اعتقاد دارند تعدادشان دقیقا برابر با تحلیلگرانی است که طلا را در آینده نزولی پیش‌بینی میکنند.

در حال حاضر تورم آمریکا نزدیک به سطح ۵ درصد است و هم اکنون فاصله بسیار زیادی با محدوده هدف فدرال رزرو یعنی سطح ۲ درصدی دارد. اینکه تا هفته گذشته بازارها شانسی برای افزایش نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو قائل نبودند اما اکنون بیش از ۶۰ درصد شانس افزایش نرخ بهره را در نشست ماه ژوئن می دهند فشار نزولی شدیدی بر قیمت طلا وارد آورده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد