اونس طلا2232.37
مظنه14,306,000
18 گرم3,302,500
ارزش سکه32,231,418
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

جزئیات جدید از علت آغاز درگیری در مرز با افغانستان

یک منبع آگاه جزئیات جدیدی از علت آغاز درگیری اخیر مرزی با طالبان را تشریح کرد.

به گزارش سایت طلا،یک منبع آگاه امنیتی درباره علت آغاز درگیری مرزی اخیر با نیروهای طالبان در مرز ایران و افغانستان، اظهار داشت: روز گذشته (شنبه 7 خرداد) یک کاروان از قاچاقچیان مواد مخدر از سمت شرق قصد ورود به داخل خاک کشورمان را داشتند که نیروهای مرزبانی ایرانی متوجه شده و با آنها درگیر می‌شوند.

وی افزود: در پی این درگیری، نیروهای طالبان مستقر در مرز که از موضوع بی‌اطلاع بودند، اقدام به تیراندازی به طرف نیروهای ایرانی می‌کنند که این تیراندازی به درگیری میان دو طرف منجر می‌شود.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد: در جریان این درگیری، متاسفانه یکی از نیروهای مرزبانی کشورمان به شهادت رسیده و چند نفر از نیروهای طرف مقابل (طالبان) هم کشته شدند که آمار دقیقی از آنها نداریم.

به گزارش تسنیم، در پی درگیری روزگذشته در محدوده پاسگاه ساسولی واقع در هنگ مرزی زابل، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور و امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) وارد منطقه سیستان شدند و در نشستی مشترک ‌در شهرستان زابل درگیری اخیر با طالبان را بررسی کردند.

سردار رضایی در این بازدید گفت: برنامه‌های ما به عنوان یک ارگان نظامی و امنیتی این است که از مرزها دفاع و حراست کنیم تا مردم ما بتوانند در امنیت کامل در حاشیه مرزها و مرکز زندگی کنند و در این مسیر به هیچ احدی اجازه تعرض نمی‌دهیم.


امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز اظهار داشت: مرزهای مشترک با کشور افغانستان به طور کامل در کنترل نیروی زمینی ارتش هستند و در کنار ما برادران مرزبانی قرار دارند و امنیت به طور کامل برقرار است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد