اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بیمه بیکاری فقط به این افراد تعلق می‌گیرد!

یکی از مشکلاتی که امروزه بسیاری از افراد با آن روبه‌رو هستند بحث کار کردن است. با مشکلات اقتصادی، بیشتر کسب‌وکارها دچار مشکل شده و به تعدیل نیرو روی آورده‌اند بنابراین افراد به دنبال بیمه بیکاری هستند.

به گزارش سایت طلا، یکی از مشکلاتی که امروزه بسیاری از افراد با آن روبه‌رو هستند بحث کار کردن است. با مشکلات اقتصادی، بیشتر کسب‌وکارها دچار مشکل شده و به تعدیل نیرو روی آورده‌اند بنابراین افراد به دنبال بیمه بیکاری هستند.

نحوه دریافت بیمه بیکاری از جمله مواردی است که در قانون بیان شده است. آشنایی افراد با شرایط و نحوه دریافت بیمه بیکاری بسیار مفید و لازم است.

نحوه دریافت بیمه بیکاری

طبق قانون اگر فردی که بیمه شده است به علت تغییرات ساختار اقتصادی محل کار و بنا، به تشخیص وزارتخانه مربوطه و همچنین تایید شورای عالی کار، شغل خود را از دست بدهد، بیکار موقت نام دارد و مشمول دریافت بیمه بیکاری است. نکته مهم آن که این قانون در مورد افرادی که به دلیل حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، جنگ و آتش‌سوزی شغل خود را از دست می‌دهند نیز صدق می‌کند.

ارادی یا غیر ارادی بودن بیکاری افراد به تشخیص کمیته‌ای تشکیل شده از نمایندگان سازمان تامین اجتماعی و اداره کار و امور اجتماعی محل اشتغال بیمه‌شده است.

برای اعلام بیکاری چقدر فرصت است؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که برای اعلام بیکاری چه زمانی فرصت داریم. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم، حداکثر تا ۳۰ روز از تاریخ بیکار شدن‌تان‌ دست به کار شوید و موضوع را به واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاع دهید و آمادگی خود را برای اشتغال مجدد اعلام نمایید.

اگر بیشتر از ۱ ماه از بیکار شدن شما می‌گذرد، باید با دلایل قانع‌کننده‌ و همچنین همراه با نامه کارفرما به شعبه تامین اجتماعی مراجعه کنید. قابل توجه است که مبلغ بیمه بیکاری اشخاص واجد شرایط، از روز اولِ شروعِ بیکاری آنان محاسبه و پرداخت می‌شود.

شرایط و نحوه دریافت بیمه بیکاری

برای دریافت بیمه بیکاری باید مشمول یکی از شرایط قانون کار و تأمین اجتماعی باشید.

همچنین باید تبعه کشورهای دیگر نباشید.

نکته مهم آن است که مستمری‌بگیر، بازنشسته یا از کارافتاده نباشید.

پیش از بیکاری، حداقل یک سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشید.

کارفرما، دارای شغل آزاد یا بیمه‌شده اختیاری نباشید.

باید حتما به‌صورت کاملا غیراختیاری از محل کار اخراج شده باشید.

یک سال قرارداد با پرداخت حق بیمه داشته باشید.

بیکاری خود را تا ۳۰ روز پس از اخراج به اداره کار اعلام نمایید (البته در موارد خاص، بیش از ۳۰ روز نیز امکان‌پذیر است).

نکته: افراد بیمه شده‌ای که به دلیل بروز حوادث غیرمترقبه مانند جنگ، زلزله، آتش‌سوزی و سیل کار خود را از دست می‌دهند، برای دریافت بیمه بیکاری نیازی به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه برای مدت زمان مشخص را ندارند.

نکته: در مورد کارگران فصلی که قبل از یک سال کاری از کار به‌صورت غیرارادی اخراج شده‌اند نیز باید بگوییم که این افراد نیز مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند.

نکته: اگر سربازی پس از ۲ ماه از طی دوران سربازی به محل کار خود بازگردد اما کارفرما او را استخدام نکند، می‌تواند از بیمه بیکاری استفاده کند. البته باید شرایط او اثبات شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد