اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خبری مهم برای معامله گران بازار طلا

نتایج نظرسنجی این هفته سایت کیتکو حاکی از مردد بودن تحلیلگران و سرمایه‌گذاران و معامله گران بازار طلا دارد.

به گزارش سایت طلا،قیمت هر اونس طلا در هفته‌ای که گذشت کاهشی بود و با این حساب طلا سه هفته متوالی است که بازدهی منفی را ثبت کرده است.

قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت به مرز 1947 دلار رسید و با این حساب بیش از یک و نیم درصد از ارزش خود را از دست داد. تحلیلگران مهمترین عاملی را که سبب شده است تا طلا از سقف ۲۰۵۰ دلاری خود تا به این سطح پایین بیاید را تغییرات انتظارات بازار ها درباره عملیات انقباضی فدرال رزرو می‌دانند.

جیمز نایتلی، اقتصاددان ارشد بین‌المللی ING، گفت: «اقتصاد آمریکا همچنان فعالان را گیج می‌کند، زیرا هزینه‌های قوی تورم را بسیار بالا نگه می‌دارد».

بازارهای سهام آسیایی و اروپایی یک شبه درهم آمیختند و شاخص‌های سهام ایالات‌متحده اندکی بالاتر بودند. نگرش معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای پایان هفته معاملاتی اندکی خوش‌بین بود زیرا کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تایید کرد که توافق اولیه با کاخ سفید در مورد افزایش سقف بدهی دولت حاصل شده است که انتظار می‌رود روز چهارشنبه در کنگره به رای گذاشته شود.

بایدن و مک کارتی به توافقی اصولی برای افزایش سقف بدهی دولت فدرال ۳۱.۴ تریلیون دلاری دست یافتند و به یک بحران چند ماهه پایان دادند.

۴۳ درصد از کارشناسان بازار بر این باورند که طلا هفته آینده صعودی خواهد بود و این در حالی است که دقیقاً ۴۳ درصد نیز طلا را نزولی ارزیابی میکنند.

بیشتر بخوانید

آیا طلا فشار نزولی را از بین می برد یا نه ؟

بازارهای خارجی شاهد ضعیف‌شدن شاخص دلار آمریکا پس از یک عقب نشینی از رسیدن به بالاترین سطح دو ماهه در روز پنجشنبه بودند و بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه داری ایالات‌متحده به ۳.۷۸۳ درصد رسید.

قیمت‌ طلا یک شبه به پایین‌ترین حد ۹ هفته اخیر رسیدند و در نمودار روند نزولی قرار دارند. هدف صعودی بعدی قیمت بولز این است که در معاملات آتی ژوئن بالاتر از مقاومت در ۲۰۰۰ دلار باشد. هدف بعدی قیمت نزولی این است که قیمت‌های آتی را به پایین‌تر از پشتیبانی فنی قوی در ۱۹۰۰ دلار برساند.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، قیمت نقره نیز یک شبه به پایین‌ترین حد دو ماه اخیر رسیدند و در نمودار روزانه روند کاهشی پیدا کردند. هدف صعودی بعدی قیمت آتی جولای بالاتر از مقاومت فنی جامد در ۲۴.۵ دلار است. هدف بعدی قیمت نزولی زیر سطح حمایت ثابت در ۲۲ دلار است.

انتشار داده های اقتصادی آمریکا که بهتر از انتظارات بودند و همچنین داده های تورمی بالاتر از انتظار سبب شده است که اکنون بازارها ۶۴ درصد احتمال دهند که فدرال رزرو در نشست بعدی نرخ بهره را ۲۵ صدم درصد افزایش دهد.

همچنین نتایج نظرسنجی این هفته سایت کیتکو نیز حاکی از مردد بودن تحلیلگران و سرمایه‌گذاران و معامله گران بازار طلا دارد.

در بخش وال استریت این نظرسنجی که از میان تحلیلگران به عمل می آید ۴۳ درصد از کارشناسان بازار بر این باورند که طلا هفته آینده صعودی خواهد بود و این در حالی است که دقیقاً ۴۳ درصد نیز طلا را نزولی ارزیابی میکنند.

همچنین در بخش مین استریت این نظرسنجی که از میان سرمایه‌گذاران خرد به عمل می آید ۴۹ درصد از سرمایه گذاران بر این باورند که طلا هفته آینده صعودی خواهد بود و این در حالی است که ۳۶ درصد نیز به نزولی بودن قیمت طلا رای دادند.

نسبت صعودی های معامله گران به نزولی ها در مقایسه با هفته های گذشته کاهش پیدا کرده است

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد