اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روند صعودی قیمت طلا متوقف می شود؟

اظهارات متناقضی درمورد ادامه روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا وجود دارد. اما آنچه مشخص است این است که توقف این روند به‌معنای پایان سیاست‌های سختگیرانه فدرال رزرو نیست. بنابراین هنوز هم احتمال یک افزایش دیگر وجود دارد.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا در روز چهارشنبه روند صعودی به خود گرفت. یک دور دیگر از مذاکرات سقف بدهی آمریکا بدون رسیدن به هیچ قراردادی پایان یافته و سرمایه‌گذاران منتظر جزئیات گزارش فدرال رزرو آمریکا درمورد آخرین اجلاس این کشور هستند تا مسیر افزایش نرخ بهره را مشخص کنند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 24 دلار افزایش به 1980 دلار رسید.

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسوبانک گفت: «در حال حاضر، بازار افزایش مجدد نرخ بهره را رد نکرده است و آشکارا این وضعیت شبیه یک ماه گذشته نیست که منجر به این تغییر قیمت‌ها شده است. »

در حال حاضر سرمایه‌گذاران در انتظار نتیجه نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در دوم و سوم ماه می هستند.

قیمت طلا در حال حاضر بیش از 100 دلار از بالاترین رقم این فلز گران‌بها در اوایل ماه جاری، کاهش یافته است.

نمایندگان رئیس‌جمهور آمریکا و جمهوری‌خواهان کنگره یک دور دیگر از مذاکرات درمورد سقف بدهی را بدون هیچ نتیجه‌ای در روز سه‌شنبه به پایان رساندند، آن‌هم در شرایطی که مهلت بالا بردن سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری دولت این کشور رو به پایان است.

بیشتر بخوانید

طلا اکنون در فشار است/خرید طلا گران شد

شاخص دلار آمریکا هم همچنان بالاست و جذابیت طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا کمتر کرده‌است.

اظهارات متناقضی درمورد ادامه روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا وجود دارد. اما آنچه مشخص است این است که توقف این روند به‌معنای پایان سیاست‌های سختگیرانه فدرال رزرو نیست. بنابراین هنوز هم احتمال یک افزایش دیگر وجود دارد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگه‌داری سرمایه‌های غیر سوددهی مثل طلا را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو در دوم و سوم ماه مه که منجر به افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره تا محدوده 5 و 5.25 درصد شد، امروز منتشر می‌شود.

بازارها 69.7 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس سیزدهم و چهاردهم ژوئن بدون تغییر نگه‌دارد. بنابراین اطلاعات مربوط به هزینه‌های مصرف شخصی که در روز جمعه منتشر خواهد شد تعیین‌کننده سیاست‌های فدرال رزرو خواهد بود.

قیمت نقره امروز با 0.38 درصد کاهش به 23 دلار و 54 سنت رسید و پلاتین با 0.03 درصد کاهش 1055 دلار و 78 سنت معامله می‌شود.

سرمایه‌گذاران همچنین در حال پیگیری پیشرفت مذاکرات سقف بدهی آمریکا هستند، که در صورت عدم افزایش، می‌تواند اقتصاد این کشور را در معرض رکود قرار دهد.

مذاکرات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور روز گذشته بدون هیچ توافقی در مورد چگونگی افزایش سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری این کشور پایان یافت و به تنها 10 روز پیش از نکول احتمالی به گفت‌وگو ادامه خواهند داد.

به گزارش سایت طلا،ادامه مذاکرات بدهی آمریکا، بازارهای آسیایی را پایین کشید. شاخص‌های عمده بازار سهام در آسیا با افزایش احتیاط در میان سرمایه‌گذاران به دلیل عدم توافق بین کاخ سفید و جمهوری‌خواهان مجلس بر سر افزایش سقف بدهی آمریکا کاهش یافتند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد