اونس طلا2212.51
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

زن و مرد ایده آل و زیبا از دید هوش مصنوعی + تصاویر

ابزارهای هوش مصنوعی با استفاده از میلیاردها تصویر موجود در شبکه های اجتماعی که بیشترین بازخورد را دریافت می‌کنند، تصاویری از مردان و زنان «ایده آل» تولید کرده‌اند.

به گزارش سایت طلا، ابزارهای هوش مصنوعی با استفاده از میلیاردها تصویر موجود در شبکه های اجتماعی که بیشترین بازخورد را دریافت می‌کنند، تصاویری از مردان و زنان «ایده آل» تولید کرده‌اند. تصاویری که بیشتر کارتونی و فوتوشاپی به نظر می‌رسند؛ زنان با لب‌های حجیم و مردان با بدن برنزه و شکم شش تکه.

پروژه بولیمیا، گروهی که درباره اختلالات خوردن آگاهی ‌بخشی می‌کند، از هوش مصنوعی خواست تا بدن ایده آل و بدون نقش زن و مرد را با توجه به تصاویری که بیشترین بازخورد را در شبکه های اجتماعی دریافت می‌کند، تولید کند.

محققان این سازمان دریافتند که مطلوب‌ ترین زنان موهای بلوند، پوست زیتونی، چشم های قهوه ای و اندامی لاغر دارند، در حالی که مرد ایده آل چشمان تیره، گونه های استخوانی و زاویه دار و عضلات برجسته دارد. بنابراین به نظر می‌رسد که اکثر نتایج هوش مصنوعی استانداردهای زیبایی منسوخ و تکراری را نشان می‌دهند.

پروژه بولیمیا تصویرسازهای هوش مصنوعی ازجمله Dall-E 2، Stable Diffusion و Midjourney را به کار گرفت تا نشان دهد ایده این برنامه ها درباره فیزیک بدنی «عالی» در زنان و مردان چگونه است.

هوش مصنوعی با جستجو در اینترنت برای یافتن تصاویری که از قبل وجود دارند و طراحی یک تصویر جدید بر اساس آن نتایج کار می‌کند. از آنجا که این فناوری ها کار خود را نشان نمی‌دهند مشخص نیست که دقیقا چطور به این نتایج دست یافته‌اند. اما این‌طور تصور می‌شود که تعاملات موجود با عکس‌های آپلودشده در شبکه های اجتماعی، ازجمله لایک ها و نظرات و همچنین جستجوهای اینترنتی را در نظر می‌گیرند.

نزدیک به ۴۰ درصد از تصاویری که زنان «ایده آل» را نشان می‌دهند، بلوند هستند، ۳۰ درصد آنها چشمان قهوه ای و بیش از نیمی از آنها پوست زیتونی دارند.

حدود ۷۰ درصد از مردان «ایده آل» موهای قهوه ای و ۲۳ درصد چشمان قهوه ای دارند. مشابه زنان، اکثریت قریب به اتفاق این مردان، پوست زیتونی داشتند و نزدیک به نیمی از آنها روی صورتشان مو وجود داشت.

هچنین تصاویر بسیار کمی از افراد «ایده آل» غیرسفیدپوست وجود داشت که نشان دهنده سوگیری ذاتی این ابزارها نسبت به سفید بودن است.

تصاویر به‌دست‌آمده، بسیاری از آنها را با ویژگی‌های کارتونی مثل لب‌های حجیم، پوست بدون چین و چروک و منفذ و بینی های بدون عیب نشان می‌داد؛ تمام ویژگی‌هایی که طرفداران زیادی در واقعیت دارند و اغلب با استفاده از جراحی لاستیک و پرکننده ها اعمال می‌شوند.

گزارش پروژه بولیمیا نتیجه گرفت: «در عصر فیلترهای اینستاگرام و اسنپ چت، هیچکس نمی‌تواند به‌طور منطقی به استانداردهای فیزیکی تعیین شده توسط شبکه های اجتماعی دست یابد. پس چرا سعی می‌کنیم به ایده آل های غیرواقعی دست پیدا کنیم؟ از نظر ذهنی و جسمی سالم‌تر است که توقعاتمان از تصویر بدمان را کاملا در محدوده واقعیت نگه داریم

جدای از شبکه های اجتماعی، صنعت مد نیز از تصاویر انسان های ایده آل تولیدشده توسط هوش مصنوعی برای فروش کالاهای خود استقبال می‌کند. به عنوان مثال، کمپانی معروف لیوایز Levi’s با یک آژانس مدل سازی کاملا مبتنی بر هوش مصنوعی همکاری کرده که از برنامه های رایانه ای برای ساخت مدل های انسان نما استفاده می‌کند.

در ماه مارس نیز، سه مدل زن روی جلد مجله ووگ سنگاپور، همگی با هوش مصنوعی تولید شده بودند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد