اونس طلا2381.22
مظنه16,591,000
18 گرم3,830,000
ارزش سکه37,379,523
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

طلا اکنون در فشار است/خرید طلا گران شد

تحلیلگران اظهار کردند که به نظر می‌رسد که خطرات مهم برای طلا کاهشی است زیرا جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هشدار می‌دهد که ممکن است زمان توقف افزایش نرخ رسیده باشد.

به گزارش سایت طلا،تمرکز دوباره بازار بر مذاکرات سقف بدهی آمریکا باعث کاهش قیمت طلا در روز سه‌شنبه شد.

اظهارنظرهای مثبت ازسوی قانون‌گذاران دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا درمورد رسیدن به یک قرارداد درباره سقف بدهی تقاضا برای طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را محدود کرده‌است. کوین مک‌کارتی سخن‌گوی مجلس نمایندگان آمریکا گفت احتمال رسیدن به قرارداد بالاست.

جو بایدن رئیس جمهوری و کوین مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیدار خود برای افزایش سقف بدهی دولت فدرال را «سازنده» توصیف کردند اما به توافقی دست پیدا نکردند.

مک‌کارتی نیز پس از دیدار با بایدن که بیش از یک ساعت به طول انجامید، اظهار کرد: احساس می‌کنم مذاکرات سازنده‌ای داشتیم اما هنوز به توافقی نرسیده‌ایم. معتقدم می‌توانیم به توافق برسیم.

مک‌کارتی خواستار کاهش هزینه‌های دولت در بودجه فدرال است اما بایدن آن را «شدید» می‌داند. از سوی دیگر، رئیس جمهوری آمریکا خواستار افزایش مالیات‌هاست؛ موضوعی که جمهوریخواهان آن را رد کرده‌اند.

بالا رفتن ارزش دلار هم بر قیمت فلزات گران‌بها ازجمله طلا تأثیر گذاشته است. احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا ارزش دلار را بالا برده و خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 14 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 1962 دلار رسید.

جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، با حفظ طلا در فشار گفت که ممکن است به افزایش نرخ بهره نیاز باشد و این افزایش به تقاضا برای دارایی با بازده صفر آسیب می‌رساند. با این حال، تحلیلگران اظهار کردند که به نظر می‌رسد که خطرات مهم برای طلا کاهشی است زیرا جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هشدار می‌دهد که ممکن است زمان توقف افزایش نرخ رسیده باشد.

قیمت طلا در اوایل ماه مه به بالاترین حد خود و ۲۰۸۱ دلار در هر اونس رسید که ۱۴.۸ درصد از اوایل سال جاری افزایش یافته بود و عامل آن خریدهای بزرگ بانک‌های مرکزی جهانی است که نگران عدم قطعیت در بخش بانکی، رکود اقتصادی و چشم انداز کاهش نرخ‌های بهره هستند. با این حال، از آن زمان به بعد، طلا به زیر آستانه ۲۰۰۰ دلار کاهش یافته است که با توجه به نگرانی‌های مداوم در مورد بن‌بست در ایالات‌متحده برای افزایش سقف بدهی این کشور، زنجیره ضرر اخیر برای فلز زرد گرانبها را گسترش داده است. البته قیمت طلا درصد قابل‌توجهی از نقره، پلاتین و پالادیوم پیشی گرفته است.

بیشتر بخوانید

قیمت جهانی طلا 1402/03/01

قیمت سایر فلزات گران‌بها هم پایین آمده‌است. در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز دوشنبه اندکی افزایش داشت اما نزدیک به پایین‌ترین رقم طی 7 ماه گذشته معامله می‌شود که نتیجه‌ بی‌ثباتی درمورد سقف بدهی آمریکا و ترس از رکود اقتصاد دنیاست.

درحالی‌که تاجران انتظار توقف افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن را دارند، بسیاری از مقامات فدرال رزرو از عدم کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی خبر داده‌اند.

بالا رفتن نرخ بهره به ضرر سرمایه‌های غیر سوددهی مثل طلاست، چون هزینه نگه‌داری آنها را بالا برده و تمایل برای خرید را پایین می‌آورد.

قیمت نقره امروز با 0.63 دصد کاهش به 23 دلار و 71 سنت رسید و پلاتین با 0.04 درصد افزایش 1070 دلار و 98 سنت معامله می‌شود.

یک نظرسنجی در روز دوشنبه نشان داد اقتصاددانان انتظارات خود از زمان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا را عقب انداخته‌اند و پیش‌بینی‌های خود را برای تورم و قدرت بازار کار افزایش داده‌اند.

اما به طور کلی طلا با توجه به قیمت‌های بی‌سابقه، همچنان جذابیت خود را نسبت به نقره و پلاتین حفظ می‌کند.

جفری کریستین، مدیر اجرایی شرکت مشاوره کالایی مستقل CPM پیش‌بینی می‌کند که نقره به دنبال طلا خواهد آمد و تا پایان سال ۲۰۲۳ به شدت افزایش می‌یابد و در سال ۲۰۲۴ نیز پایدار خواهد بود. او معتقد است که تقاضای رو به رشد جهانی برای انرژی خورشیدی به این معنی است که نقره در میان‌مدت و بلندمدت صعودی خواهد ماند. کریستین، با توجه به اینکه چرا نقره به خوبی طلا عمل نمی‌کند، عنوان کرد که دلیل اصلی این است که امروزه بیش از مقدار کافی نقره وجود دارد.

کریستین گفت: بسیاری از سرمایه‌گذاران فلزات گرانبها طلا را ترجیح می‌دهند زیرا بازار نقدینگی بهتری دارد و بانک‌های مرکزی و مدیران صندوق معمولاً تمایل بیشتری به نگاه بلندمدت دارند و صرف نظر از قیمت آن را برای دوره‌های طولانی‌تری حفظ می‌کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد