اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی درباره صعود قیمت طلا

انتظار می‌رود تمایل به طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در ادامه سال جاری میلادی و با بدتر شدن شرایط اقتصادی آمریکا افزایش یابد. بازارها همچنین منتظر توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا ماه ژوئن هستند که می‌تواند بیش‌از پیش‌از این فلز گرانبها حمایت کند.

قیمت طلا با شروع معاملات در بازارهای جهانی تغییر چندانی نداشته است و بازارها منتظر مذاکرات بیشتر بین قانون‌گذاران آمریکا درمورد بالابردن سقف بدهی هستند و همچنین و تمرکز آنها بر سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکاست.

به گزارش سایت طلا، مذاکرات درمورد سقف بدهی آمریکا در هفته گذشته به هیچ نتیجه‌ای نرسید. اما جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور و کوین مک‌کارتی سخنگوی مجلس نمایندگان قرار است گفتگوهای خود را برای جلوگیری از به تعویق افتادن بدهی آمریکا ادامه دهند.

بازارهای جهانی سهام در هفته پیش روندی صعودی را تجربه کردند در حالی که در این مدت طلا به دلیل امیدهای فزاینده نسبت به حصول توافق در واشنگتن برای افزایش سقف بدهی‌ها شاهد روندی نزولی بود.

با این حال،پس از اینکه سخنگوی کاخ سفید گفت اختلافات جدی با جمهوری‌خواهان در زمینه سقف بدهی‌های همچنان وجود دارد، به بن بست رسیده است، برخی از خوش‌بینی‌ها کاهش یافت.

اظهارنظرهای سخت‌گیرانه از سوی مقامات فدرال رزرو آمریکا و احتمال ادامه افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور باعث شد تقاضا برای طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن طی هفته گذشته کاهش یابد و قیمت آن را از سطح 2000 دلار پایین‌تر بیاورد.

اما اظهارات جروم پاول رئیس خزانه‌داری آمریکا درمورد این‌که احتمالاً فدرال رزرو مجبور نیست بازهم نرخ بهره را افزایش دهد، تا حدی از قیمت طلا در روز جمعه حمایت کرد. اما طلا بازهم با یک کاهش هفتگی 2 درصدی روبرو شد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 3 دلار کاهش به 1976 دلار رسید.

اطلاعات فعالیت کارخانه‌ای در ماه مه در آمریکا هم در هفته جاری منتشر می‌شود و انتظار می‌رود سرنخ‌های بیشتری درمورد روند رشد بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا ارائه دهد. رشد اقتصاد آمریکا در بحبوحه افزایش نرخ بهره و تورم بالا آهسته شده‌است.

انتظار می‌رود تمایل به طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در ادامه سال جاری میلادی و با بدتر شدن شرایط اقتصادی آمریکا افزایش یابد. بازارها همچنین منتظر توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا ماه ژوئن هستند که می‌تواند بیش‌از پیش‌از این فلز گرانبها حمایت کند.

قیمت نقره امروز با 0.54 درصد کاهش به 23 دلار و 93 سنت رسید و پلاتین با 0.05 درصد کاهش 1066 دلار و 7 سنت معامله می‌شود.

شمش‌های بدون بهره در محیط‌های با نرخ بهره بالا جذابیت کمتری دارند. نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس گفت که می‌تواند از ثابت‌ماندن نرخ بهره در نشست بعدی بانک مرکزی در ژوئن حمایت کند.

بر اساس گزارش رویترز، ابزار CME FedWatch نشان داد که بازارها در حال حاضر با احتمال ۹۰.۸ درصدی قیمت‌گذاری شده‌اند که فدرال رزرو در ماه آینده نرخ‌ها را ثابت نگه دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد