اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ترفندهای شگفت انگیز خانه‌داری با لیمو ترش

لیمو ترش علاوه بر خواص بسیار زیادی که برای سلامتی دارد، کاربردهای مفید دیگری نیز دارد که در این مطلب با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

به گزارش سایت طلا،همانطور که می‌دانیم لیموترش خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. گذشته از موارد خوراکی می‌توانید از لیمو ترش برای موارد دیگر نیز استفاده کنید؛ زیرا اسید داخل لیموترش برای تمیز کردن و پاکسازی بسیار مناسب است.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا چند ترفند عالی خانه‌داری را با استفاده از لیمو ترش با شما به اشتراک بگذاریم.

۱ـ نظافت و رسوب گیری ماشین لباسشویی

تایر داخلی ماشین لباسشویی که دور در ماشین لباسشویی قرار دارد و همیشه بعد از شستشوی لباس‌ها خیس می‌ماند، محیطی مناسب برای رشد میکروب و پرورش قارچ است. بهتر است همیشه بعد از شستن لباس‌ها تایر دور در را با دستمال تمیز خشک کنید. با این حال بهتر است هر چند وقت یکبار این لایه لاستیکی و دیگ داخلی لباسشویی را رسوب گیری کنید. به این صورت که ابتدا یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را بین لایه لاستیکی بریزید و به اندازه نصف لیوان سرکه سفید روی آن بریزید. حالا لیمو ترش را برش بزنید و روی آن کمی خمیر دندان بمالید و داخل دیگ ماشین لباسشویی خالی بگذارید. حالا روی شیشه در لباسشویی از داخل کمی خمیر دندان بمالید و درب را ببندید. لباسشویی رو به مدت بیست دقیقه به صورت خالی روشن کنید تا آبگیری کند. بعد از اینکه ماشین لباسشویی خاموش شد، درب را باز کنید و خواهید دید که لباسشویی شما شبیه روز اولی است که آن را خریده‌اید!

۲ـ تمیز کردن توری کباب پز

معمولا توری‌های کباب پز بعد از اینکه روی آن کباب می‌پزید، می‌سوزد و آب کباب روی آن شیارهایی از سیاهی را ایجاد می‌کند. برای تمیز کردن توری کباب پز با روشی بسیار ساده می‌توانید لیمو ترش را از وسط برش بزنید؛ سپس لیمو را داخل نمک بزنید، طوری که نمک کاملا روی قسمت برش خورده لیمو را بگیرد. حالا لیموی نمکی را روی توری کباب پز بکشید. بعد از چند دقیقه توری کاملا تمیز می‌شود.

۳ـ تهیه شمع لیمو در منزل

اگر می‌خواهید رایحه‌ای با عطر لیمو در خانه‌تان داشته باشید، یک عدد لیمو ترش بزرگ را از وسط برش بزنید. حالا یک برش از لیمو را روی میز بگذارید و چهار عدد سیخ چوبی کباب را اطراف آن فرو کنید، طوری که چهار طرف لیمو را بگیرد و برش دیگر لیمو را روی سر سیخ‌ها فرو کنید. حالا لیمو را روی میز بگذارید و یک عدد شمع کوچک را روی قسمت پایینی لیمو بگذارید و آن را روشن کنید. شمع می‌سوزد و وقتی دود شمع با برش بالایی لیمو برخورد می‌کند، رایحه دل انگیزی از لیمو در خانه می‌پیچد. این کار برای از بین بردن بوی بد سرخ کردنی در خانه بسیار مناسب است.

۴ـ پاک کردن ماژیک هایلات

به گزارش وب گاه فرادید، اگر به اشتباه با ماژیک هایلایت روی کاغذ علامت زده‌اید یا می‌خواهید قسمتی را که هایلایت کرده‌اید پاک کنید، می‌توانید به راحتی با لیمو این کار را انجام بدهید. به این صورت که لیمو ترش را از وسط برش بزنید؛ سپس یک گوش پاک کن را بردارید و سر آن را داخل لیموی برش خورده بزنید. حالا گوش پاک کن را به آرامی روی قسمتی که هایلات کرده‌اید، بکشید. بعد از چند ثانیه می‌بینید که قسمت هایلات شده به همین راحتی پاک شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد