اونس طلا2394.45
مظنه15,916,000
18 گرم3,674,200
ارزش سکه35,858,748
قدیم (بهار)40,200,000
جدید (امامی)43,250,000
نیم25,600,000
ربع15,600,000

بدرقه و استقبال از حجاج در محیط فرودگاهی ممنوع شد/ میزان بار مجاز در پروازها اعلام شد

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: به‌دلیل برهم خوردن نظم عمومی اعزام حجاج از فرودگاه‌ها، بدرقه زائران و استقبال از حجاج در محیط فرودگاهی ممنوع است.

به گزارش سایت طلا،«محسن عقیلی» امروز (شنبه) در نشست خبری که با حضور مقام‌های لشکری و کشوری در محل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، درباره جزئیات مراسم حج ۱۴۰۲ که از سوم خرداد شروع می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی برای اعزام زائران به سرزمین وحی از چندین ماه قبل انجام شده است، سازماندهی تشکیلاتی در ۲۱ فرودگاه کشور انجام و باقی فرودگاه‌ها به عنوان پشتیبان در فهرست خدمات دهی قرار دارند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: آماده هستیم تا امنیت عملیات بزرگ حج را ‌پشتیبانی کنیم و وظایفی که به عهده ‌پلیس فرودگاه است را انجام دهیم.

وی بیان‌داشت: از همه زائران درخواست داریم از طریق سرشماره‌های مشخص که برای آنان ارسال می‌شود، پیام‌های مربوطه را دریافت کنند.

وی ادامه‌داد: برای رفاه و سفر ایمن که باعث سرگردانی باقی زائران نشود، حتما به پیامک های ارسالی از سوی ‌پلیس توجه کنند.

سردار عقیلی همچنین از بدرقه کنندگان خواست از حضور در فرودگاه‌ها خودداری کرده و برای مشایعت و استفبال زائران به فرودگاه نیایند تا اقدامات پلیس فرودگاه تحت الشعاع جمعیت مشایعت کننده قرار نگیرد.

بار مجاز در پروازهای حج، ۳۰ کیلوگرم اعلام شد

ایسنا نوشت:مدیرعامل ایران‌ایر گفت: حجم بار مجاز برای هر زائر ۳۰ کیلوگرم است و از آنها می‌خواهیم این مقدار را رعایت کنند تا دچار مشکل نشوند.

شمس‌الدین فرزادی‌پور در نشست خبری خدمت‌گزاران حج ۱۴۰۲ اظهار کرد: برای حج ۱۴۰۲، ۸۷ هزار و۵۵۰ نفر در این عملیات اعزام می‌شوند ۷۷۴ پرواز رفت و برگشت یعنی ۱۵۴۸ سورتی پرواز است.

همچنین در عملیات رفت ۹ فروند و عملیات برگشت ۱۱ فروند هواپیما در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: شروع رسمی عملیات از ۳۱ اردیبهشت خواهد بود که کاروان‌های پیش‌قراول به حج می‌روند و اولین کاروان سوم خرداد اعزام می‌شود؛ همچنین‌ ۱۳تیرماه عملیات بازگشت آغاز می‌شود و پایان عملیات برگشت سوم مرداد خواهد بود و درمجموع ۲۱ فرودگاه درگیر عملیات حج هستند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که از سه ماه قبل درگیر عملیات حج هستیم تا بتوانیم هواپیماهایی که برای عملیات حج را آماده کنند، اضافه کرد: سال گذشته عملا فرصتی برای تعمیرات هواپیما نداشتیم چون بعد از حج، اربعین،‌ عتبات و جام جهانی و پس از آن سفرهای نوروزی را داشتیم.

توجه به این مسئله در یک مقطع زمانی یکماهه شش فروند موتور هواپیماهای ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ پیاده و تعمیرات آن انجام و مجددا روی هواپیما نصب شد. ما از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کردیم اما آنچه مد نظرمان قرار گرفته، استفاده از ظرفیت‌های داخلی است.

فرزادی‌پور درباره بار مجاز در پروازها خاطرنشان کرد: حجم بار مجاز برای هر زائر ۳۰ کیلوگرم است که با اغماض ۴۰ کیلوگرم خواهد بود؛ البته توسط کاروان‌ها به زائران اعلام می‌شود و از آنها می‌خواهیم این مقدار را رعایت کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی در پاسخ به اینکه قیمت بلیت پروازهای حج چقدر است، توضیح داد: ما پایین‌ترین قیمت را برای پروازهای حج در نظر گرفتیم و به پروازهای حج به عنوان یک کار ملی نگاه می‌کنیم و قیمت برای ما پارامتر اصلی نیست. بنابراین اگرچه از یارانه‌ای برای ارائه این بلیت‌ به زائران استفاده نشده اما پایین‌ترین سود را برای آن در نظر گرفته‌ایم.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد