اونس طلا2232.37
مظنه14,326,000
18 گرم3,307,100
ارزش سکه32,276,478
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

کام دارندگان ربع سکه از همه تلخ‌تر شد

بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان حباب سکه از سقف ۳۱ درصدی خود در سال گذشته به محدوده ۲۱ درصد رسیده و حدود ده درصد کاهش پیدا کرده است به همین خاطر کاهش قیمت طلا و سکه بیشتر از دلار بوده است.

به گزارش سایت طلا، بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان حباب سکه از سقف ۳۱ درصدی خود در سال گذشته به محدوده ۲۱ درصد رسیده و حدود ده درصد کاهش پیدا کرده است به همین خاطر کاهش قیمت طلا و سکه بیشتر از دلار بوده است.

روند قیمتی طلا و دلار در هفته جاری به کام معامله گران این بازار نبود و قیمت‌ها در بازار ارز و طلا در هفته جاری نزولی بودند. مهم‌ترین خبری که در این هفته بر قیمت دلار اثر گذاشت و اسکناس آمریکایی را مجبور به تعظیم کرد خبر سفر پادشاه عمان به ایران در میانه هفته بود، شایعه شده که پادشاه عمان با یک پیشنهاد از طرف‌های غربی به ایران خواهد آمد، با توجه به نقشی که تاکنون عمان در میانجی گری برجام و توافق هسته‌ای ایفا کرده است برخی پیش بینی کرده اند که پیشنهاد پادشاه عمان درباره برجام خواهد بود.

مقامات ایران و مصر نسبت به برقراری مجدد رابطه دیپلماتیک ابراز تمایل کرده اند. تهران و قاهره بیش از چهل سال است که روابط دیپلماتیک خود را قطع کرده اند و به نظر می‌رسد از سرگیری روابط ایران و عربستان فضا را برای ارتباط با مصر مهیا کرده است، مصر روابط نزدیکی با عربستان دارد و از کشور‌های تحت حمایت عربستان در منطقه است که در بحران‌های اقتصادی ازاین کشور کمک‌های مالی دریافت می‌کند، به همین خاطر برقراری رابطه میان ایران و مصر نشان دهنده افزایش ثبات و کاهش تنش‌های سیاسی خارجی ایران در منطقه است که برای دلار می‌تواند آرامش بخش باشد.

جالب‌ترین خبر در این هفته هم توسط رسانه عربی اساس مدیا منتشر شد که اعلام کرد رهبران عربستان در پاسخ به درخواست‌های هیئت‌های آمریکایی برای تجدید نظر در بازنگری روابط با ایران پاسخ منفی داده اند. چندی پیش جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا به عربستان سفر کرد با توجه به آنچه که این خبرگزاری عربی منتشر کرده امکان دارد که این سفر هم ربطی به ایران داشته است. عربستان نقش مهمی در منطقه دارد و دروازه ارتباط با بسیاری از کشور‌های منطقه است علامت‌های مثبت از روابط با پاکستان و مصر از نتایج بهبود روابط ایران با عربستان است.

بازار در هفته‌ای که گذشت

فضای بازار ارز در هفته گذشته کاهشی بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان حباب سکه از سقف ۳۱ درصدی خود در سال گذشته به محدوده ۲۱ درصد رسیده و حدود ده درصد کاهش پیدا کرده است به همین خاطر کاهش قیمت طلا و سکه بیشتر از دلار بوده است. بازدهی دلار در این هفته هم منفی شد و دارندگان دلار ۳.۶ درصد زیان کردند.

شرایط برای سایر بازار‌ها بدتر بود بیشترین کاهش قیمت را در این هفته ربع سکه ثبت کرد و با زیان ۶.۴ درصدی کام دارندگان ربع سکه از همه تلخ‌تر شد.

خریداران سکه امامی هم در این هفته به زیان نشستند و نسبت به پایان هفته قبل ۶.۱ درصد ارزش دارایی شان کم شد.

معامله گران طلای ۱۸ عیار هم در این هفته زیان هفتگی ۴.۲ درصدی را به ثبت رساندند.

در هفته پیش رو دلار آمریکا یک حمایت مهم در محدوده ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان دارد که شکست حمایت فوق و کاهش قیمت دلار به زیر حمایت روانی ۵۰ هزار تومان می‌تواند شرایط را برای دارندگان دلار سخت‌تر کند و موج جدید فروش ایجاد کند، ولی در صورتی که خبر‌های مثبت سیاسی انتظارات معامله گران را برآورده نکند با ورود نهنگ‌ها به بازار ارز قیمت دلار می‌تواند افزایش یابد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد