اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

محصول جدید مدیران خودرو رقیب جدی برای کمری وارد کشور شد + قیمت

فونیکس آریزو 8 مدل 2023، سدان جدید مدیران خودرو و شرکت چری در ایران است که به تازگی، مراحل تست خود را در خیابان‌های تهران پشت سر می‌گذارد.

به گزارش سایت طلا، فونیکس آریزو 8 مدل 2023، سدان جدید مدیران خودرو و شرکت چری در ایران است که به تازگی، مراحل تست خود را در خیابان‌های تهران پشت سر می‌گذارد. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت Chery Arrizo 8 در ایران آشنا می‌شویم.

از همان لحظه‌ای که خبر معرفی چری آریزو ۸ منتشر شد، حدس می‌زدیم که این خودرو به زودی راهی ایران شود. حالا در جدیدترین تصاویر شکار شده از کف خیابان‌های تهران، اکنون می‌دانیم که این خودرو پلاک موقت خود را دریافت کرده و آماده تست‌های خیابانی است. در ادامه با مشخصات فنی، امکانات و آپشن‌های فونیکس آریزو ۸ مدیران خودرو در ایران آشنا می‌شویم و در نهایت قیمت آن در بازار ایران را بررسی می‌کنیم.

این خودرو یک سدان سایز متوسط است که از نظر قد و هیکل، دقیقا تنه به تنه تویوتا کمری حرکت می‌کند؛ این مقایسه صرفا به خاطر شباهت در اندازه صورت گرفته و به هیچ وجه سعی نداریم تا چینی‌ها را با ژاپنی‌ها قیاس کنیم. فونیکس آریزو ۸ با سه پیشرانه مختلف و در 5 تیپ راهی بازار خواهد شد که در ادامه راجع به این تفاوت‌ها حسابی صحبت می‌کنیم. همچنین موتور 1.6 لیتری، دقیقا همان موتور تیگو 8 پرو است و موتور 2 لیتری هم با موتور تیگو 8 پرومکس بی‌شباهت نیست و موتور 1.5 لیتری را قبلا در فونیکس FX دیده بودیم.

قیمت فونیکس آریزو ۸ در ایران

قیمت چری آریزو ۸ در مدل ۱.۶ لیتری، بین ۱۵ تا ۱۸.۳ هزار دلار متغیر است و پیش بینی می‌کنیم که قیمت فونیکس آریزو ۸ مدیران خودرو در ایران، از ۱.۷ میلیارد تومان شروع شود و نهایتا به ۲.۳ میلیارد تومان برسد. هرچند که قیمت نسخه GT هنوز مشخص نشده اما در صورتی که واردات فونیکس آریزو 8 جی تی به ایران قطعی شود، قیمت این نسخه احتمالا از 20 هزار دلار هم بالاتر می‌رود؛ یعنی قیمت فونیکس آریزو 8 GT در ایران، حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان یا حتی بیشتر باشد. قیمت آریزو ۸ در نسخه ۱.۵ لیتری هم احتمالا ۱.۴ میلیارد تومان خواهد بود که ارزان‌ترین عضو این خانواده محسوب می‌شود.

مزایا و معایب فونیکس آریزو ۸ مدیران خودرو

مزایا

3 پیشرانه مختلف توربو شارژ برای تمامی سلیقه‌ها با گیربکس اتوماتیک CVT یا دوکلاچه

طراحی مدرن و شبیه به محصولات ۲۰۲۳ ژاپن

کابین لاکچری با ارزش خرید بالا

سیستم صوتی سونی با ۸ اسپیکر (مدل فول آپشن)

دستیار رانندگی خودکار سطح ۲.۵ با دریایی از تجهیزات ایمنی

شتاب ۶ ثانیه‌ای در مدل ۲ لیتری توربو شارژ

مصرف پایین در مدل ۱.۵ لیتری توربو شارژ با صدی ۶.۵ لیتر

کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ

سیستم اگزوز ۴ کاناله (مدل ۲ لیتری توربو شارژ)

معایب

آپشن کم در نسخه استاندارد و عدم حضور دستیار رانندگی خودکار

قیمت بالا در مدل ۲ لیتری توربو شارژ (احتمالا بالای ۲.۵ میلیارد تومان)

حساسیت پیشرانه‌های TGDI به بنزین ایران

طراحی ظاهری و ابعاد

اندازه و ابعاد فونیکس آریزو ۸ شامل ۴۷۸۰ میلی متر طول، ۱۸۴۳ میلی متر عرض و ۱۴۶۹ میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورها هم به ۲۷۹۰ میلی متر می‌رسد. طول هیوندای سوناتا و تویوتا کمری، به ترتیب ۴ و ۱۰ سانتی متر بیشتر از فونیکس آریزو ۸ است و در سایر فاکتورها، آن چنان تفاوتی ندارد.

چهره و طراحی این خودرو از آخرین امضای چری بهره می‌برد و به سیستم چراغ‌های تمام ال ای دی مجهز شده است. همچنین جلو پنجره با طرح X شکل طراحی شده و هواکش‌های گلگیر هم به کناره‌ترین قسمت رفته‌اند تا سپر را حسابی درشت‌تر کنند. نمای کناری هم به ستون‌های 2 رنگ، رینگ‌های 18 اینچی (19 اینچی آپشنال) با طرح مولتی اسپاک محدود می‌شود و لاستیک‌های 225/45 هم اینجا هستند تا در کنار سیستم ترمز تمام دیسک، خیال شما را از نرمی و ایمنی راحت کنند.

در نمای عقبی، به دو طراحی متفاوت برمی‌خوریم. نسخه ۱.۵ و ۱.۶ لیتری با سیستم اگزوز ۲ کاناله به بازار آمده‌اند که این طراحی در نسخه ۲ لیتری به اگزوزهای ۴ کاناله ارتقا پیدا می‌کند. فرم چراغ‌های عقب هم چیز جدیدی را نشان نمی‌دهد و نمونه‌های مشابه آن را در آریزو ۵ جی تی و آریزو ۶ پرو دیده بودیم. البته اسپویلر «داک تیل» یا همان «دم اردکی» و آنتن کوسه‌ای، از جذابیت‌های جدید در نمای عقبی هستند.

مشخصات فنی و امکانات و آپشن‌های فونیکس آریزو ۸ مدیران خودرو

فونیکس آریزو 8 یکی از پر آپشن‌ترین سدان‌های مدیران خودرو در ایران است که نسبت به رقبای کره‌ای و ژاپنی خود، قیمت فوق العاده کمتری دارد. در زیر کاپوت این خودرو، سه مدل پیشرانه مختلف را پیدا می‌کنید که هر سه آن‌ها، شانس واردات به ایران را دارند. نسخه استاندارد، به یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ 1.6 لیتری TGDI (با کد SQRF4J16B) مجهز شده که دقیقا همان موتور شاسی بلند چری تیگو ۸ پرو است. این پیشرانه در بهترین روز خود می‌تواند ۲۱۸ اسب بخار قدرت (در دور موتور 6000 RPM) و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور را (دور موتور 2500 تا 4000 RPM) تولید کند. شتاب 0 تا 100 این نسخه در بهترین حالت، تقریبا ۸ ثانیه است.

مدل پرچمدار این خودرو که فونیکس آریزو ۸ جی تی نام دارد، به موتور تیگو ۸ پرو مکس مجهز شده؛ یعنی زیر کاپوت این نسخه، یک موتور چهار سیلندر توربو شارژ 2 لیتری با کد SQRF4J20 قرار دارد که می‌تواند ۲۵۴ اسب بخار قدرت (در دور موتور 5500 RPM) و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور (1750 تا 4000 RPM) را به چرخ‌های جلویی بفرستد. شتاب 0 تا 100 این نسخه طبق گفته‌های چری، فقط ۶ ثانیه است!

در آخرین و ضعیف‌ترین تریم فونیکس آریزو 8 ، موتور 1.5 لیتری توربو شارژ با کد SQRE4T15C قرار دارد که قبلا آن را در فونیکس اف ایکس هم دیده بودیم و توان آن به ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور محدود شده است. اختلاف قیمت این تریم با مدل ۱.۶ لیتری، کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان خواهد بود. فونیکس آریزو ۸ مدیران خودرو در تریم ۱.۵ لیتری توربو شارژ، زیاد تند و تیز نیست اما مصرف سوخت آن حسابی وسوسه کننده است و در هر ۱۰۰ کیلومتر و در حالت ترکیبی به کمتر از ۶.۵ لیتر می‌رسد.

تمام این پیشرانه‌ها به استاندارد آلایندگی یورو ۶ مجهز شده‌اند و تمام قدرت خود را از طریق گیربکس اتوماتیک CVT (با 9 دنده مصنوعی) یا گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته (با گیربکس خیس) در اختیار چرخ‌های جلویی قرار می‌دهند. در ادامه به لیست امکانات متنوع و آپشن‌های جذاب فونیکس آریزو ۸ می‌رسیم که اکثر آن‌ها در نسخه وارداتی هم حضور خواهند داشت:

۵ ستاره ایمنی از موسسه ایمنی یورو انکپ

دستیار رانندگی خودکار سطح ۲.۵ با پشتیبانی از ۲۶ مدل رانندگی

رادار هشدار خروج از خط و دستیار باقی ماندن بین خطوط

سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و مولتی لینک مستقل در محور عقب

دیسک‌های خنک شونده در محور جلو و ترمز تمام دیسک برای تمام چرخ‌ها

ترمز پارک برقی و اتوهلد

۴ حالت رانندگی مختلف شامل اسپرت، اکو، نرمال و حالت کاستوم

کالیپر ترمز رنگی قرمز یا نارنجی (آپشنال)

سیستم تهویه هوای اتوماتیک با دریچه‌های ردیف عقب

قفل مرکزی و ایموبلایزر

استارت کی لس و قابلیت ورود بدون کلید به کابین

کروز کنترل معمولی (اتوماتیک در تریم‌های فول آپشن)

صندوق پران برقی

سنسور پارک در سپر جلو و عقب

دوربین دنده عقب

دوربین ۳۶۰ درجه

سنسور فشار و دمای لحظه‌ای باد لاستیک

سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش

دستیار حرکت در سربالایی

رادار نقطه کور (آپشنال)

سیستم چراغ‌های تمام ال ای دی

اتولایت و دی لایت

تنظیم نور چراغ‌ها از داخل کابین

نوربالای اتوماتیک (آپشنال)

سیستم نورپردازی پویای کابین با ۶۴ رنگ

مولتی مدیای لمسی ۱۲.۳ اینچی با سیستم ناوبری

کلاستر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی

اتصال بلوتوث، USB و AUX

۴ ایربگ در نسخه استاندارد و ۶ ایربگ در مدل فول آپشن

ایزوفیکس

صندلی برقی راننده با گرمکن و تنظیم ۶ نقطه‌ای در نسخه استاندارد و مجهز به مموری

صندلی شاگرد با تنظیم دستی (برقی در نسخه فول آپشن)

فرمان دی کات و مولتی فانکشن

استراحتگاه دست برای سرنشین‌های ردیف جلو

پاور ویندوز

رینگ ۱۹ اینچی با لاستیک‌های سایز ۲۲۵/۴۵ کانتیننتال

آینه‌های جانبی تاشو برقی با قابلیت‌ گرمکن

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد