اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آمار عجیب از درآمد پزشکان؛ حقوق 80 میلیونی و کارانه 400 میلیونی!

محمدرضا اسدی نایب‌رئیس سازمان نظام‌پزشکی گفت: سال گذشته ۳ تا ۴ هزار پزشک متخصص از ایران مهاجرت کردند. همچنین محمد شریفی‌مقدم دبیرکل خانه پرستار گفت: سالانه بیش از ۳ هزار پرستار از ایران مهاجرت می‌کنند.

به گزارش سایت طلا، محمدرضا اسدی نایب‌رئیس سازمان نظام‌پزشکی گفت: سال گذشته ۳ تا ۴ هزار پزشک متخصص از ایران مهاجرت کردند. همچنین محمد شریفی‌مقدم دبیرکل خانه پرستار گفت: سالانه بیش از ۳ هزار پرستار از ایران مهاجرت می‌کنند.

محمدرضا اسدی، نایب‌رئیس سازمان نظام‌پزشکی در گفت‌وگو با سازندگی با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی مهاجرت پزشکان نسبت به ۵ سال گذشته می‌گوید: آمار مهاجرت پزشکان متخصص به‌اندازه پزشکان عمومی بالا رفته است؛ به طوری که طی سال گذشته حدود ۳ تا ۴ هزار پزشک متخصص از کشور رفته‌اند. تا ۴ سال گذشته حدود ۸۰ پزشک در حوزه توان‌بخشی درخواست مهاجرت داشتند و حالا با افزایش ۳۰۰ برابری روبه‌رو هستیم. در واقع سال گذشته ۵۰۰ نفر در این حوزه درخواست مهاجرت داشتند.

محمد شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستار کشور نیز با تایید مهاجرت سالانه ۳ هزار پرستار می‌گوید: پزشکان هیات‌علمی حقوقی بین ۴۰ میلیون تا ۸۰ میلیون تومان دارند به‌اضافه اینکه کارانه‌های‌شان در مراکز برخوردار ماهانه حدود ۱۴۰ میلیون تومان و در مناطق غیر برخوردار تا حدود ۴۰۰ میلیون تومان است! اما در همان بیمارستان برخوردار، کارانه یک پرستار ممکن است یک میلیون تومان هم نباشد! در حالی که میانگین فاصله درآمدی میان پزشکان و پرستاران در تمام دنیا ۳ برابر است، فاصله درآمدی پزشکان و پرستاران در کشور حدود ۱۰۰ برابر است. میزان مهاجرت نیز در گروه پزشکان عمومی زیاد است و نه متخصص و فوق‌تخصص.

در دنیا به حدود ۱۰ میلیون پرستار نیاز دارند، در این شرایط برای پرستاران کشورهای دیگر جذابیت ایجاد می‌کنند تا جذب‌شان شوند. پرستاران در بدو ورود به کشورهای اروپایی ماهانه ۴ هزار دلار معادل ۲۰۰ میلیون تومان ما حقوق می‌گیرند و بعد از چند ماه حقوقشان به ۷ تا ۸ هزار دلار معادل ماهانه ۵۰۰ میلیون تومان ما افزایش پیدا می‌کند. پرستارانی که در کشور ما حقوق اداره کاری یعنی ماهانه ۸ تا ۱۰ میلیون تومان معادل ۲۰۰ دلار بیشتر دریافت نمی‌کنند!

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد