اونس طلا2206.53
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

خبری خوب برای سرمایه گذاران طلا

طلا مجددا در محدوده قیمتی جدیدی گیر افتاده است و از نظر تحلیل گران فلز زرد به دنبال یک کاتالیزور جدید است تا یک جهش بزرگ دیگر را انجام دهد و شاید رکورد تاریخی قیمت خود را نیز جابه جا کند.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا در بازار جهانی در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار به پایین‌ترین حد یک هفته‌ای سقوط کرد و تحت تاثیر تقویت دلار و افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا، در مسیر کاهش هفتگی قرار دارد.

افزایش شاخص دلار آمریکا در اواخر هفته عامل نزولی برای فلزات شد. افزایش اندک در بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده نیز برای فلزات امن اندکی منفی بود.

گروهی از تحلیل گران بر این باورند که عوامل بنیادی در بازارها نشان می دهد طلا هنوز هم جا برای افزایش قیمت دارد. این گروه از تحلیل گران بر این باورند که تا زمانی که طلا بتواند مرز حمایتی 1950 دلار را حفظ کند می توان به پتانسیل صعودی قیمت طلا امیدوار بود.

طلای ژوئن با افت ۱۱.۵ دلاری به ۲۰۰۹ دلار و ۲۰ سنت و نقره جولای ۰.۴۵۹ دلار کاهش یافت و به ۲۳.۰۷۵ دلار رسید.

کاهش شدید در بازار نقره و نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی که باعث کاهش تقاضای مصرف‌کننده و تجاری برای فلزات می‌شود، نقره را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

قیمت معاملات آتی مس یک شبه به پایین‌ترین حد در ۵.۵ ماه گذشته رسید. تقاضای کمتر برای مس، نشان‌دهنده کند شدن اقتصاد جهانی است. همچنین، نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد رکود اقتصادی ایالات‌متحده و جهانی وجود دارد.

بیشتر بخوانید

خرید طلا گران شد / دلار به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته رسید

جدیدترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد همچنان نسبت به طلا خوش‌بین بوده و به دنبال آزمایش مجدد مقاومت در زیر 2050 دلار در هر اونس هستند.

این هفته، 19 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در این نظرسنجی هر دو موقعیت نزولی و صعودی بازار طلا هشت رای معادل 42درصد را به دست آوردند. سه تحلیلگر معادل 16 درصد نیز بازار طلا را کم‌نوسان ارزیابی کردند.

این در حالی است که در نظرسنجی های آنلاین 665 نفر شرکت کردند. از این تعداد، 382 نفر معادل57 درصد روند قیمت طلا در هفته جاری را صعودی، 162 نفر معادل 24 درصد این روند را نزولی و 121 شرکت کننده یا 18 درصد این روند را کم‌نوسان ارزیابی کرده‌اند.

به تازگی بانک جی پی مورگان آمریکا اعلام کرد که نگرانی سرمایه‌گذاران و سهامداران نسبت به شدت گرفتن بحران مالی در آمریکا و احتمال وقوع رکود در این کشور طی سال جاری باعث شده تا سرمایه‌ها به سمت طلا رفته و قیمت این فلز گرانبها، این هفته افزایشی شود.

کارشناسان جی پی مورگان می‌گویند: طی ماه‌های گذشته رفتن به سمت طلا به نوعی شکل یک امتیاز به خود گرفته است. بحران بانکی در آمریکا، تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی ایمن در برابر اتفاقات مالی ناگوار را افزایش داده است.

این کارشناسان می‌گویند که چنین معامله‌ای جذاب به نظر می‌آید؛ چراکه روند سقوط را در سایه رکود اقتصادی در آمریکا، محدودتر می‌کند. سهامداران کلان حالا به سمت طلا رفته‌اند و خرده‌سهامداران هم تلاش می‌کنند تا بیشتر به سمت بیت‌کوین بروند.

هدف بعدی قیمت صعودی بولز این است که در معاملات آتی ژوئن بالاتر از مقاومت و در اوج ۲۰۸۵ دلار و ۴۰ سنت در ماه مه بسته شود و هدف بعدی قیمت نزولی خرس‌ها این است که قیمت‌های آتی به ۱۹۸۰ دلار برساند.

گاوهای نقره‌ای مزیت فنی کوتاه مدت کلی خود را در میان فروش بزرگ این هفته از دست داده‌اند و هدف صعودی بعدی قیمت ۲۵ دلار و قیمت نزولی بستن قیمت‌ها زیر سطح حمایتی ثابت در ۲۲ دلار است.

شان لوسک، یکی از مدیران هجینگ تجاری در والش تریدینگ، در این باره تاکید کردکه بازیگران بازار طلا فقط باید به قیمت‌های آتی ماهانه نگاه کنند.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار طلا در حال رکود است و معاملات آتی دسامبر در حدود 2071 دلار در هر اونس است. معاملات آتی طلای ژوئن در حال حاضر حدود 2016 دلار است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد