اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تصویر غم‌انگیزی از یک خرس زیبا در اسارت اهالی نورستان + عکس

تصویر غم‌انگیزی از یک خرس زیبا و شگفت‌انگیز در چنگال گروهی از ساکنان نورستان افغانستان منتشر شده که گفته می‌شود این خرس در اثر شکنجه جان باخته است.

به گزارش سایت طلا، تصویر غم‌انگیزی از یک خرس زیبا و شگفت‌انگیز در چنگال گروهی از ساکنان نورستان افغانستان منتشر شده که گفته می‌شود این خرس در اثر شکنجه جان باخته است.

بر اساس تصاویر منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی در روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت، ساکنان نورستان افغانستان یک خرس سیاه آسیایی از گونه‌های در حال انقراض را از جنگل‌های این استان به دام انداخته‌اند.

سجاد نورستانی، روزنامه‌نگار اهل نورستان گفت که این خرس در شهرستان وایگل نورستان دیده شده و احتمالا برای نوشیدن آب به کنار رود آمده بود، اما مردم محل از ترس اینکه به کشتزار‌ها و دام‌هایشان آسیب برساند، او را اسیر کردند و سپس کشتند.

استان نورستان در سال ۲۰۲۰ به دلیل طبیعت غنی و داشتن گونه‌های مختلف و خاص حیوانات وحشی رسما به عنوان پارک ملی افغانستان شناخته شد. پیش از آن، بند امیر در بامیان و ارتفاعات واخان از پارک‌های ملی افغانستان بودند.

سجاد نورستانی می‌گوید نورستان هنوز محل زندگی گونه‌های مختلف خرس، گرگ، آهو، شیر و پلنگ به‌ویژه پلنگ برفی است، اما از آنجا که روستا‌ها و کشتزار‌های مردم در دل جنگل‌ها و نزدیک محل زندگی حیوانات وحشی قرار دارد، مردم اغلب به دلیل اینکه این حیوانات به کشتزار‌ها و دام‌هایشان آسیب می‌رسانند، آنان را می‌کشند یا زنده به اسارت می‌گیرند.

پیش از این نیز مواردی از به اسارت گرفتن و کشتن گونه‌های خاص حیوانات وحشی در این استان و دیگر استان‌های افغانستان گزارش شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد