اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خیال سرمایه گذاران طلا راحت نشد

در حالی که بسیاری از بازارها در انتظار انتشار گزارش تورم آمریکا بودند این گزارش منتشر شد و بر اساس آن تورم سالانه آمریکا به ۴.۹ درصد کاهش یافت.

به گزارش سایت طلا،قیمت هر اونس طلا در حالی که پس از انتشار گزارش تورم امریکا نزدیک به ۰.۷ درصد افزایش یافته بود،در ساعات آخر روز کاهشی شد.

بهای هر اونس طلادر لحظه تنظیم این گزارش با 3 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 2025 دلار رسید .

در حالی که بسیاری از بازارها در انتظار انتشار گزارش تورم آمریکا بودند این گزارش منتشر شد و بر اساس آن تورم سالانه آمریکا به ۴.۹ درصد کاهش یافت.

بر اساس نظر تحلیل گران طلا برای اینکه روندی صعودی را آغاز کند نیاز به نشانه های بیشتری مبنی بر پایان افزایش بهره است.

این در حالی بود که پیش بینی می شد تورم سالانه ماه آوریل ۵ درصد باشد و تحقق تورم کمتر از پیش بینی ها در لحظات پس از گزارش سبب استقبال طلا شد و طلا گام بزرگی به سمت سقف تاریخی خود برداشت.

با احتساب تک شاخص تورم سالانه آمریکا خوش‌بینی بازارها نسبت به پایان دوره انقباضی فدرال رزرو افزایش یافت. اما تورم ماهانه این گزارش حکایت از رشد ۰.۴ درصدی قیمت ها در ماه آوریل نسبت به ماه قبل بود و این در حالی بود که تورم ماهانه ماه قبل یعنی آوریل فقط ۰.۱ درصد بود و از سوی دیگر نیز تورم هسته آمریکا نیز هنوز بسیار بالاتر از سطح هدف بانک مرکزی است.

تمام این شاخص ها باعث شد تا خیال بازارها نسبت به پایان دوران افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو راحت نشود.


بیشتر بخوانید

لحظاتی نفس گیر برای سرمایه گذاران طلا

افزایش سالانه قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در آوریل برای اولین‌بار در دو سال گذشته به زیر ۵ درصد کاهش یافت و پوششی را برای بانک مرکزی ایالات‌متحده برای توقف افزایش نرخ بهره در ماه آینده فراهم کرد.

در حال حاضر بازارها با احتمال ۹۵ درصدی قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو نرخ بهره را در سطح فعلی خود در ماه ژوئن نگه دارد. کاهش نرخ بهره جذابیت شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، روز چهارشنبه بر قانون‌گذاران جمهوری‌خواه فشار وارد کرد تا به سرعت سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری این کشور را افزایش دهند یا این که بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را به رکود وارد کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۵.۳۷ دلار رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۱۱۵ دلار و ۹۲ سنت رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۶۰۴ دلار و ۲۳سنت رسید.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد