اونس طلا2316.59
مظنه15,266,000
18 گرم3,524,100
ارزش سکه34,394,298
قدیم (بهار)39,000,000
جدید (امامی)41,950,000
نیم24,800,000
ربع14,950,000
گزارش آگهی

تفاوت طلای زرد و رزگلد

در بیشتر مواقع طلا را با رنگ زرد و متداول خود می‌شناسیم؛ اما درحقیقت طلا در رنگ‌های مختلفی به بازار عرضه می‌گردد. در میان انواع رنگ‌های این متریال، طلا رزگلد یکی از مدل‎های جوان‌پسند و بی‎نظیر است که می‌تواند جلوه‌ای زیبا به استایل شما ببخش

در بیشتر مواقع طلا را با رنگ زرد و متداول خود می‌شناسیم؛ اما درحقیقت طلا در رنگ‌های مختلفی به بازار عرضه می‌گردد. در میان انواع رنگ‌های این متریال، طلا رزگلد یکی از مدل‎های جوان‌پسند و بی‎نظیر است که می‌تواند جلوه‌ای زیبا به استایل شما ببخشد. به‌طورکلی رنگ رزگلد توانسته تغییر گسترده‌ای در دنیای مد به‌ وجود آورد. این روزها در کنار طلا زرد، شاهد انواع اکسسوری‌ها با رنگ رزگلد ‌هستیم که جذابیت و زیبایی منحصربه‌فردی دارند؛ اما فرق طلای زرد و رزگلد در چیست؟ ما در این مطلب قصد داریم شما را با وجه تمایز طلای زرد و رزگلد و ویژگی‌های هریک از آن‌ها آشنا کنیم.

ارزش و قیمت طلای زرد و رزگلد

عامل اصلی در تعیین ارزش و قیمت‌گذاری طلای زرد و رزگلد، ترکیب آلیاژ و عیار آن‌ها است؛ بنابراین ارزش طلا زرد و رزگلد، هنگام قیمت‌گذاری با برخورداری از عیار یکسان، برابر است. البته فراموش نکنید که ارزش طلا رزگلد با گذشت زمان کاهش پیدا نکرده و از بین نمی‌رود؛ چراکه اساس آن از طلا گرفته شده است. در نتیجه هرچه ارزش طلا افزایش پیدا کند، رزگلد نیز باارزش‌تر می‌شود. سایر فلزات موجود در آلیاژ نیز در قیمت نهایی طلا تاثیرگذار هستند. با بررسی دقیق درخواهید یافت که قیمت نهایی طلای زرد و رز گلد با عیار یکسان معمولا برابر است. البته توجه داشته باشید که استفاده از سنگ‌های قیمتی، می‌تواند قیمت آن را تغییر دهد.

اگر قصد خرید طلا را دارید،پیشنهاد می‌کنیم هر دو مدل طلای زرد و رزگلد را در فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر حقانی دیدن کنید و هر آنچه پسند کردید را به صورت آنلاین و با چند کلیک ساده تهیه کنید. مجموعه حقانی با کمک تیمی حرفه‌ای و کاربلد که متشکل از بهترین طراحان و استادکاران ماهر ایرانی است و همچنین با در نظر گرفتن خدمات ویژه امکان خرید سرویس طلا زنانه وسایر جواهرات چشم نواز و زیبا را با بهترین قیمت و کوتاه‌ترین زمان میسر فراهم کرده است.

شما می‌توانید برای خرید انواع طلای زرد یا رزگلد از طریق سایت حقانی اقدام کنید و با چند کلیک ساده محصول مورد نظر را به سبد خرید افزوده و پس از پرداخت بهای آن منتظر دریافت سفارش خود بمانید و از مزایای زیر نیز بهره مند شوید.

ارسال رایگان به سراسر ایران
گارانتی همیشگی
امکان تعویض و عودت 7 روزه
بسته بندی اختصاصی همراه با عطر ویژه حقانی
و صدها مزیت دیگر

دوام و ماندگاری طلای زرد و رزگلد

طلای خالص به دلیل انعطاف‌پذیری و نرمی، دوام و ماندگاری کمتری دارد؛ اما هنگامی‌ که با دیگر فلزات ترکیب می‌شود استحکام آن افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین طلا رزگلد در مقایسه با طلای زرد استحکام بالاتری دارد و شما می‌توانید به‌صورت روزانه از آن استفاده کنید. طلای زرد مستعد خراش برداشتن است و برای حفظ و نگهداری آن باید دقت بیشتری به خرج دهید. طلا رزگلد به‌دلیل داشتن فلز مس به کمترین مراقبت نیاز دارد؛ بنابراین طلا رزگلد برای استفاده‌ روزمره مناسب‌تر از طلای زرد است؛ چرا که می‌تواند در برابر ضربه و خراش مقاومت بیشتری داشته باشد.

عیار و آلیاژ طلای زرد و رزگلد

اگر جواهری از خالص‌ترین طلا ساخته شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن شکل خود را از دست داده و آسیب می‌بیند؛ به‌ همین دلیل برای ساخت جواهری بادوام و مقاوم، طلا را با سایر فلزات ترکیب می‌کنند. طلا زرد و رزگلد دارای آلیاژهای مختلفی هستند که بر رنگ آن‌ها تاثیرگذار است. طلا خالص به‌طورکلی زردرنگ است و هرچه میزان خلوص آن بیشتر باشد، رنگ زرد آن نیز بیشتر خواهد بود. طلای رزگلد نیز صورتی کم‌رنگ یا قرمز است. رزگلد نوعی آلیاژ بوده که با ترکیب طلا خالص، مس و کمی نقره به‌دست می‌آید.

برای ساخت طلا رزگلد، از 75 درصد طلا خالص، 21 درصد مس و 4 درصد نقره استفاده می‌شود. هرچه میزان مس موجود در ترکیب بالاتر باشد، قرمزی رنگ رزگلد نیز بیشتر خواهد بود.

طلا زرد با دیگر طلاهای رنگی از عیار یکسانی برخوردار است؛ به‌ بیان‌ دیگر اگر هر دو طلا زرد و رزگلد دارای عیار 14 باشند، از نظر ارزش کاملا با یکدیگر برابر هستند، البته مس موجود در طلا رزگلد مقدار بیشتری است. توجه داشته باشید که بیشترین عیار جواهرات طلا زرد 24 بود درحالی‌که بیشترین عیار زیورآلات طلای رزگلد 18 است.

میزان محبوبیت و زیبایی طلای زرد و رزگلد

به‌طورکلی طلای زرد محبوب‌ترین رنگ طلا در طول تاریخ شناخته می‌شود؛ اما طلای رزگلد نیز گزینه نسبتا جدیدی برای خریدارانی است که به طلا و جواهر علاقه‌مند هستند. طلا رزگلد با رنگ پوست بدن همخوانی زیادی داشته و با تمام رنگ‌های پوستی جلوه چشم‎نوازی را ایجاد می‌کند. افراد می‌توانند به‌راحتی از طلا رزگلد با هر نوع استایل و سبک پوششی استفاده کنند؛ اما در حقیقت هر دو نوع طلا زرد و رزگلد همیشه زیبا و کلاسیک خواهند بود و استفاده از جواهرات این دو رنگ باعث ایجاد تعادل و زیبایی در استایل شما می‌شود. البته درنهایت هنگام خرید طلا و جواهرات با اطلاع از فرق طلای زرد و رزگلد باید به سلیقه و علاقه خود توجه کنید که کدام یک از رنگ‌های طلا را ترجیح می‌دهید. همین امر باعث می‌شود که به اکسسوری خریداری شده بیشتر علاقه‌مند باشید و از خرید خود رضایت داشته باشید.

نوع تاثیر طلای زرد و رزگلد بر رنگ پوست

استفاده از طلا رزگلد برای افرادی با رنگ‌ پوست مختلف کاربرد دارد. از روشن‌ترین تا تیره‌ترین درجه، پوست را خیره‌کننده و زیبا جلوه می‌دهد. طلای رزگلد هر رنگ پوستی را لطیف‌تر و دل‌نشین‌تر می‌کند. درصورتی‌که طلا زرد تنها برای پوست‌های برنزه، زیتونی و تیره زیبا مناسب است، بنابراین استفاده از طلا زرد برای پوست‌های تیره بیشتر پیشنهاد می‌شود.

طلای زرد بخریم یا رزگلد؟ کدام بهتر است؟!

همان طور که چندی پیش بدان اشاره کردیم، طلا زرد و رزگلد به یکدیگر شباهت زیادی داشته و از نظر ارزش و محبوبیت در رده یکسانی قرار دارند. البته طلا رزگلد استحکام و دوام بیشتری در مقایسه با طلا زرد دارد؛ اما اصلی‌ترین تفاوت طلای زرد و رزگلد تنها در رنگ آن‌ها است. بنابراین شما باید متناسب با سلیقه و علاقه خود نسبت ‌به رنگ هر کدام از این دو طلا تصمیم نهایی خود را بگیرید. ضمنا هنگام خرید طلا زرد یا رزگلد باید توجه کنید که رنگ انتخابی شما متناسب با رنگ پوست‌تان باشد. رنگ رزگلد لطافت به‌خصوصی داشته و استفاده آن با هر رنگ پوست جلوه‌ای زیبا به‌همراه دارد. طلا زرد نیز انتخاب منحصربه‌فردی برای افراد دارای رنگ پوست سبزه، گندمی و برنزه است.

هنگام خرید طلای رزگلد به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر به فرق طلای زرد و رزگلد پی برده و تصمیم به خرید طلای رزگلد گرفته‌اید، بهتر است به نکات مهمی در ارتباط با طلا رزگلد توجه کنید. در ادامه برخی از نکاتی که هنگام خرید طلا رزگلد بهتر است رعایت کنید را بیان خواهیم کرد:

اگر طلا رزگلد از مس بیشتری برخوردار باشد، به رنگ صورتی تیره درمی‌آید و هرچه مقدار مس به‌کار رفته در آن کم‌تر باشد، باعث کم‌رنگی رزگلد می‌شود.
طلا رزگلد دارای رنگ و سایه‌های مختلفی متناسب با ترکیبات خود است.
از طلا رزگلد می‌توانید با هر استایل و سبک پوششی استفاده کنید.
سنگ‌هایی همچون الماس، مروارید، آمیتیست و یاقوت کبود بهترین گزینه برای استفاده در کنار طلای رزگلد هستند.
اگر قصد خرید طلا و جواهری را دارید که به‌صورت روزانه از آن استفاده کنید، بهتر است طلا رزگلد با قرمزی بیشتر را انتخاب نمایید؛ چرا که هرچه رنگ طلای شما قرمزتر باشد، استحکام و مقاومت آن بیشتر است.
به ‌منظور انتخاب اکسسوری رزگلد، باید سنگ‌های قیمتی در آن استفاده شده باشد که با رنگ صورتی این فلز جلوه زیبایی ایجاد نماید.
به‌ دلیل گرمی رنگ رزگلد، این رنگ طلا گزینه خوبی برای جایگزینی طلای زرد محسوب می‌شود.
بررسی مدل‌های مختلف طلا رزگلد متناسب بودجه، سلیقه و سبک مورد علاقه به‌منظور خرید بهتر توصیه می‌شود.

هنگام خرید طلای زرد به چه نکاتی توجه کنیم؟

امروزه بسیاری از افراد طلا زرد را به طلا سفید یا رزگلد ترجیح می‌دهند. اگر شما نیز پس‌ از اطلاع از تفاوت طلای زرد و رزگلد، طلا زرد را انتخاب کردید، بهتر است به نکات زیر برای خرید موفق‌تر توجه کنید.

رنگ پوست خود را مورد توجه قرار دهید. به‌طور‌کلی پیشنهاد می‌شود اگر پوست شما گندمگون یا برنزه است، از طلا زرد به‌جای طلا رزگلد یا سفید استفاده کنید.
اگر گردنبند طلا زرد پهنی خریداری کرده‌اید، بهتر است در کنار آن از گوشواره استفاده نکنید؛ چرا که جلوه گوشواره شما از بین می‌برد.
توجه داشته باشید که رنگ سنگ‌های به‌کار گرفته شده در زیورآلات طلا زرد باید با رنگ پوست شما هماهنگ باشد.
هنگام خرید طلا زرد بهتر است طبق استانداردها و معیارهای خود عمل کنید؛ چرا که علاقه بیشتری به آن پیدا کرده و از خرید خود خشنودتر خواهید بود.

جمع بندی

حال که با تفاوت طلای زرد و رزگلد آشنا شدید، بهتر از گذشته قادر خواهید بود تا با بررسی مزایا و معایب هر یک، نسبت به انتخاب خود تصمیم گیری نمایید. در ضمن توجه داشته باشید که خرید هر دو طلا زرد و رزگلد را باید از طریق فروشگاه‌ها و گالری‌های معتبر انجام دهید تا از بابت کیفیت کالا و ضمانت آن، اطمینان خاطر داشته باشید. گالری حقانی عرضه‌کننده جواهرات و زیورآلات طلا در انواع رنگ‌ها و مدل‌های مختلف است. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت این گالری از مدل‌های متنوع طلا و جواهرات دیدن فرمایید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد