اونس طلا2209.89
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

واکنش چمران به ادعای شهرفروشی در پایتخت

رئیس شورای شهر تهران نسبت به ادعای شهرفروشی و کسب درآمد شهرداری از قبال این مسئله واکنش نشان داد.

به گزارش سایت طلا، مهدی چمران در حاشیه برگزاری یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در خصوص دستور جلسه امروز شورا اظهار کرد: نخستین دستور جلسه، توسط ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه قرائت خواهد شد که قرار است گزارشی از بازدید خود از منطقه یک و محله درکه در شمال شهر تهران به شورا ارائه کند و بر اساس زمان‌بندی این گزارش باید در 10 دقیقه ارائه شود.

وی افزود: در جلسه گذشته شورا یک فوریت لایحه بررسی عناوین بودجه توسط شورا به تصویب رسید که در جلسه امروز و با توجه به تاکید وزارت کشور مبنی بر تغییر عناوین بودجه‌ای به همین جهت ما نیز باید عناوین بودجه‌ای در شورا و شهرداری را تغییر و به تصویب برسانیم و این دستور جلسه امروز پیگیری خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به بررسی پرونده باغات اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در جلسات قبلی به دلیل کمبود وقت نتوانستیم به این دستور جلسات برسیم به همین جهت امروز بررسی 5 پرونده در دستور کار اعضا قرار خواهد گرفت و در ادامه نیز حسابرسی چند شرکت و سازمان شهرداری تهران در دستور کار قرار خواهد گرفت.

چمران به کمیسیون ماده 5 اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون جدید مجلس اختیارات این کمیسیون بیشتر شده و بنده نیز از دبیر و ریاست کمیسیون ماده 5 خواستم گزارش مفصل و مستندی را نزدیک به فعالیت 20 ماهه این کمیسیون در دوره جدید به شورا ارائه کند.

وی ادامه داد: در این گزارش تاکید شده است که مقایسه‌ای در ارتباط با فعالیت کمیسیون ماده 5 در این دوره نسبت به دوره قبل و تعداد واحدهای ساخته شده و اخذ مجوز از کمیسیون ماده 5 انجام شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه به نظر بنده تعداد پرونده ها در کمیسیون ماده 5 در این دوره بیشتر شده است گفت: تا جایی که اطلاع دارم بیشترین پرونده‌ها مربوط به مناطق جنوبی است. البته در گذشته این شرایط متفاوت بود و بیشتر پرونده‌ها مربوط به مناطق یک، سه، پنج،‌ دو و .. بود. اما در این دوره تمرکز پرونده‌ها بیشتر در مناطق جنوبی است و این موضوع به مسیر مسکن‌سازی در سطح شهر بر می‌گردد به طوری که پرونده تبدیل برخی از کوره‌های آجرپزی به فضای سبز و مسکن به کمیسیون ماده 5 ارجاع می‌شود.

چمران در پاسخ به این پرسش که آیا در شهر تهران در حال حاضر شهرفروشی انجام می‌شود یا خیر، تصریح کرد: این مسئله یک اصطلاحی است که در دهه 70 مطرح شد و آن زمان تصمیمی اخذ شد که هر چقدر افراد پول بدهند بتوانند ساختمان‌سازی کنند که کار بسیار نادرستی بود؛ به طوری که در کوچه‌های تنگ و تاریک ما شاهد سربه فلک کشیدن برج‌های چند طبقه در سطح شهر تهران بودیم و آسیب‌ جدی را به سطح شهر وارد کرده بود.

وی با انتقاد از این رویه در دهه 70 خاطرنشان کرد: در آغاز به کار شورا در سال 1382 شورای شهر تهران نخستین تصمیم خود را تهیه و تدوین طرح جامع و طرح تفصیلی قرار دارد و پس از گذشت سال‌ها (1348 تا 1350)‌ برای نخستین بار طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران تهیه و تدوین شد.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه هر گونه ساخت و ساز مغایر با طرح جامع و طرح تفصیلی خلاف قانون است، گفت: در همین ارتباط برخی از شهرداران مناطق تهران به مراجع قضایی خوانده شده‌اند چرا که در این زمینه تخلفاتی در گذشته وجود داشته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد