اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سرمایه گذاران در انتظار نشست سران بانک مرکزی آمریکا و نوسان بازار طلا ودلار

نوسانات بازار طلا و دلار پس از اعلام نشست سران بانک مرکزی آمریکا خواهد بود و به همین دلیل سرمایه گذاران در انتظار بوده و سطح معاملات خود را کاهش دادند.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، بهای طلا در روز گذشته برای پنجمین روز متوالی روند صعودی داشت و اندکی افزایش یافت، ولی ارزش دلار آمریکا همچنان در سراشیبی قرار دارد و روز به روز ضعیف تر میشود.
سرمایه گذاران بازار آمریکا، در انتظار نشست سران بانک مرکزی ایالات متحده هستند و به همین دلیل مقدار معاملات خود را کاهش دادند.

براساس این خبر، اغلب اقتصاددانان این احتمال را میدهند که بانک فدرال آمریکا برنامه جدیدی برای تحریک رشد اقتصاد این منطقه در دست ندارد، اما اگر بهبود اقتصادی با شک و تردید همراه باشد، در اواخر سال جاری، بانک مرکزی ایالات متحده، اقدام به خرید مجدد عمده ای از بدهی های دولت آمریکا خواهد کرد که این موضوع موجب افزایش درخواست سرمایه گذاران در بازار طلا خواهد شد.

این گزارش حاکیست، بیل اونیل، مشاور تحلیلی شرکت تجاری کالا در نیوجرسی، گفت: در حال حاضر سرمایه گذاران روز به روز باورشان را نسبت به سلامت اقتصاد جهان از دست میدهند و این موضوع باعث میشود تا بازار کالاهای کم ریسک رونق گرفته و معاملات در این بازارها بیشتر شود که یکی از کالاهای مطمئن برای سرمایه گذاری را میتوان طلا نام برد.
وی افزود: اگر نشست بانک مرکزی آمریکا با نتایج مثبتی همراه نباشد و آنان سیاستهای جدیدی را برای بهبود اوضاع اقتصادی ارائه ندهند، این امکان وجود دارد که برای کوتاه مدت، ما شاهد واکنش منفی بازار طلا نسبت به این موقعیت، باشیم.
بهای طلا در روز جمعه در بازار آمریکا، به رکورد 1283 دلار و 70 سنت در هر اونس رسید، اما با نرخ 1275 دلار و 95 سنت در هر اونس بسته شد.
معاملات آتی طلا برای تحویل فوری در ماه دسامبر در بازار ایالات متحده، با رشد 3 دلار و 30 سنت با قیمت 1280 دلار و 80 سنت در هر اونس معامله شد.

شایان ذکر است، با افت ارزش دلار، بهای طلا رشد خواهد کرد، هرچند که در سال جاری این ارتباط ضعیف بود، ولی در پنج روز گذشته این رابطه معکوس مابین دلار و طلا تقویت شده است.
آخرین نشانه اعتماد به نفس در بهبود اوضاع اقتصادی ایالات متحده، شاخص گزارش تمایلات سازندگان خانه است، ولی تحلیلگران اقتصادی نسبت به این شاخص نیز بدبین بوده و این گزارش اقتصادی را شکننده اعلام کردند.
عده ای دیگر از اقتصاددانان، حدس میزنند که ممکن است بانک فدرال اقدامات جدیدی برای تشویق رشد اقتصادی این منطقه ارائه دهند./م2
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد