اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

انتظارها به پایان رسید/ نوید روزهای صعودی برای طلا

تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره شب گذشته اعلام شد و برداشت بازارها از این جلسه دریافت سیگنال احتمال توقف افزایش نرخ بهره از جلسه بعد بود. موضوعی که طلا در انتظار آن بود و تایید آن می تواند نوید روزهای صعودی برای فلز زرد در پی داشته باشد.

طلا بلافاصله پس از افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو که به طور گسترده انتظار می رفت، به بالاترین حد خود رسید.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا و نقره در معاملات روز چهارشنبه در آمریکا صعودی بودند. فلز زرد بلافاصله پس از افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو که به طور گسترده انتظار می رفت، به بالاترین حد روزانه رسید.

نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا (FOMC) که به پایان رسید، محدوده نرخ وجوه فدرال رزرو را 0.25درصد افزایش داد و همانطور که انتظار می رفت به 5.00 تا 5.25درصد رسید.این موضوعی بود که بازارها پیش بینی آن را به طور گسترده ای میکردند و دلیل آن نیز تورم آمریکا است که هنوز هم هسته سخت آن نسبت به کاهش مقاومت نشان می دهد.

بیانیه FOMC نشان داد حرکت افزایش نرخ بهره به اتفاق آرا مورد موافقت کمیته قرار گرفت. در این بیانیه آمده است که اقتصاد آمریکا به رشد ملایم خود ادامه می دهد، اما شرایط سخت تر اعتبار بانکی شاید بر اقتصاد تأثیر می گذارد.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی در لحظه تنظیم این گزارش با 29 دلار افزایش به 2045 دلار رسید.

بیشتر بخوانید

بازار طلا شگفت زده شد/ صعود قیمت طلا ادامه دارد؟

طلا روز گذشته بیش از یک درصد افزایش یافته بود زیرا نگرانی در مورد سرایت بحران بانکی آمریکا و گسترش آن، سوددهی اوراق قرضه را کاهش داده بود.

طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در برابر بی‌ثباتی‌های اقتصادی و سیاسی دیده می شود اما افزایش نرخ بهره هزینه های نگهداری این فلز گران‌بها را افزایش خواهد داد.

آمارهای روز سه‌شنبه نشان داد، فرصت‌های شغلی در آمریکا در ماه مارس کاهش و اخراج‌ها افزایش یافته است و به بالاترین رقم در بیش از دو سال گذشته رسیده است که نشان از بد شدن وضعیت بازار کار دارد.

جمهوری‌خواهان ارشد سنای آمریکا روز سه‌شنبه از جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور خواستند، بسته سقف بدهی حزبشان را بپذیرد یا پیشنهادی ارائه کند.

اما موضوع مهم سیگنال فدرال رزرو برای جلسات بعدی بود. برداشت بازارها از این جلسه دریافت سیگنال احتمال توقف افزایش نرخ بهره از جلسه بعد بود. موضوعی که طلا در انتظار آن بود و تایید آن می تواند نوید روزهای صعودی برای فلز زرد در پی داشته باشد.

علی رغم افزایش بی سابقه نرخ بهره توسط فدرال رزرو تورم بزرگ ترین اقتصاد جهان هنوز به سمت محدوده 2 درصد بازنگشته است. فدرال رزرو اعلام کرده است که احتمالا افزایش نرخ بهره متوقف خواهد شد تا بانک مرکزی به بررسی وضعیت بانکی این کشور، موضوعات مربوط به سقف بدهی این کشور و همچنین تورم بپردازد.

با اینکه جرومی پاول اعلام کرد که فدرال رزرو آماده اقدامات بیشتر در صورت نیاز است اما او افزود که اقدامات صورت گرفته به احتمال زیاد کافی خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد