اونس طلا2337.71
مظنه14,376,000
18 گرم3,318,700
ارزش سکه32,389,128
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,000,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

تحریم‌های جدید کانادا علیه ایران

دولت کانادا از اعمال بسته تحریمی جدید علیه افراد و یک نهاد ایرانی به دلایل حقوق بشری خبر داد.

به گزارش سایت طلا،وزارت خارجه کانادا در بیانیه‌ای با تکرار اتهامات واهی حقوق بشری علیه ایران از اعمال تحریم‌های جدید علیه یک نهاد و نُه فرد خبر داد.

طبق بیانیه دولت کانادا، «ملانی جولی» وزیر خارجه این کشور امروز (چهارشنبه، سوم مه) تحریم‌های جدیدی را تحت مقررات اقدامات ویژه اقتصادی علیه ایران اعمال کرد.

به نوشته این بیانیه، این یازدهمین بسته تحریمی علیه ایران از اکتبر ۲۰۲۲ و هم‌سو با تحریم‌های اخیر اعلام شده از سوی اتحادیه اروپا، انگلیس و آمریکاست.

طبق ادعای ضد ایرانی دولت کانادا، نهاد و افرادی که به فهرست تحریمی کانادا علیه ایران افزوده شدند، «در نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در داخل و خارج» نقش داشته‌اند.

فهرست اعلامی کانادا این موارد را شامل می‌شود: ابوالفضل ناظری، نایب رئیس هیأت مدیره پرآور پارس؛ محسن اسدی، عضو هیأت مدیره پرآور پارس؛ محمدصادق حیدری موسی، عضو هیأت مدیره پرآور پارس و محمدرضا محمدی، عضو هیأت مدیره پرآور پارس.

کانادا در توضیح علت تحریم این افراد مدعی شده «این شرکت تولیدکننده پهپاد در ارائه پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین نقش داشته است». ادعایی که بارها از سوی مقام‌های روسیه و ایران رد شده و کی‌یف به‌رغم تکرار آن، شواهدی در اثباتش ارائه نکرده است.

در این فهرست همچینن از عنایت‌الله رفیعی، فاطمه قربان حسینی، پرستو صفری، علی خوشنام‌وند که ادعا شده در ماجرای فوت مهسا امینی دست داشتند، نام برده شده است. این فهرست همچنین پرویز آبسالان جانشین فرمانده کل سپاه استان سیستان و بلوچستان و زندان رجایی‌شهر را شامل می‌شود.

طبق این بیانیه، معامله با این افراد و نهادها ممنوع و دارایی‌های احتمالی آن‌ها در کانادا مسدود می‌شود. آن‌ها همچنین نمی‌توانند به این کشور سفر کنند.

در ادامه مواضع ضد ایرانی کشورهای غربی، وزارت خارجه انگلیس چهارم اردیبهشت از تحریم مشترک لندن، اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران در خصوص «نقض حقوق بشر» خبر داد.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این تصمیم‌ غربی‌ها در اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه برخی مسئولان و نهادهای ایرانی را قویا محکوم کرده و آن را نقض حقوق بین‌الملل و مصداق بارز مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران خوانده است.

در پی آن، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اقدامی متقابل اعلام کرد تعدادی از اشخاص و نهادهای اتحادیه اروپا و انگلیس را در فهرست تحریم قرار داده است.

در بیانیه وزارت خارجه ایران آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وفق مصوبات مراجع ذیربط و در چارچوب قواعد مرتبط و سازوکارهای تحریمی مربوطه، به عنوان عمل متقابل، اشخاص و نهادهایی را در حوزه اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس به علت حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، تحریک و تشویق به اقدامات تروریستی و خشونت علیه مردم ایران، دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران، ترویج خشونت و ناآرامی در ایران، نشر اکاذیب و ترویج اطلاعات غلط در مورد ایران و نیز مشارکت در تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران که به مثابه تروریسم اقتصادی است، تحت تحریم قرار می‌دهد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد