اونس طلا2298.88
مظنه14,812,000
18 گرم3,419,300
ارزش سکه33,371,436
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

جواهرات بینظیر کلکسیونر مشهور دنیا با قیمتی نجومی به حراج گذاشته شد! + تصاویر

پیش‌بینی می‌شود حراج کلکسیون جواهرات هایدی هورتن، سرمایه‌دار و کلکسیونر اتریشی، رکورد قیمت کلکسیون جواهرات الیزابت تیلور را بشکند.

به گزارش سایت طلا، پیش‌بینی می‌شود حراج کلکسیون جواهرات هایدی هورتن، سرمایه‌دار و کلکسیونر اتریشی، رکورد قیمت کلکسیون جواهرات الیزابت تیلور را بشکند.

سال ۲۰۱۱، مجموعۀ جواهرات الیزابت تیلور نزدیک ۱۱۶ میلیون دلار در حراج قیمت‌گذاری شد و کیم کارداشیان از شیفتگان جواهرات او برای خرید سه النگوی لورین شوارتز ۶۴۹۰۰ دلار پرداخت کرد.

به گزارش فرادید؛ اما حالا به نقل از خانه حراج کریستیز، تخمین زده می‌شود بیش از ۷۰۰ جواهر هایدی هورتن که خود یک کلکسیون‌دار هنری بود در مجموعه حراج‌های هتل چهار فصل Bergues در ژنو و حراج‌های آنلاین ماه مه و نوامبر در مجموع بیش از ۱۵۰ میلیون دلار به فروش برسند.

خانه‌ی حراج کریستیز می‌گوید انتظار می‌رود این کلکسیون جواهرات که از آن به عنوان بزرگ‌ترین و ارزشمندترین کلکسیون جواهری که تاکنون به حراج گذاشته شده یاد می‌شود، رکورد سال ۲۰۱۱ کلکسیون الیزابت تیلور و حراج‌های سال ۲۰۱۹ Maharajas & Mughal Magnificence را بشکند. دو کلکسیون جواهرات نامبرده تنها کلکسیون‌هایی هستند که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به حراج گذاشته شدند.

قطعات این کلکسیون شامل یک گردنبند الماس گلابی‌شکل ۹۰ قیراطی هندی از هَری وینستون، یک حلقه‌ی کارتیه‌ی یاقوت و الماس که رنگ قرمز آن به رنگ خون کبوتر است، یک سری آثار مدرن و قدیمی بولگاری و اقلامی از برندهای لوکس دیگر از قبیل تیفانی و ون کلیف آرپلز می‌شود.

راهول کداکیا، رئیس بین‌المللی جواهرات کریستیز در یک مصاحبه‌ی مطبوعاتی گفته است: «جواهرات هایدی هورتن، کلکسیون یک عمر است. از بولگاری تا ون کلیف آرپلز، از یک قطعه یادگاری کوچک شخصی تا گردن‌بند الماس گلابی شکل هند، اینها رویای یک کلکسیون‌دار هستند. خانم هورتن کلکسیونش را از قطعات فوق‌العاده اصیل که در دهه‌ی ۱۹۷۰ به دست آورده بود ساخت و به گسترش و نمایش مجموعه‌ی پیچیده‌اش ادامه داد و با ذوق بسیار، آثار قدیمی و مدرن جواهرفروشی‌های برجسته و مهم دنیا را به مجموعه‌اش اضافه کرد و حالا این نمونه‌ها جزو عالی‌ترین نمونه‌هایی هستند که تاکنون در بازار حراج به نمایش گذاشته شدند.»

به نقل از کریستیز، حاصل فروش این کلکسیون به بنیاد هایدی هورتن که از کلکسیون هایدی هورتن حمایت می‌کند، موزه‌ای که او در وینِ اتریش تاسیس کرد، همینطور تحقیقات پزشکی، رفاه کودکان و نهادهای دیگر اعطا می‌شود.

ماه ژوئن سال گذشته، زمانی که هورتن از دنیا رفت، ارزش خالص دارایی‌هایش حدود ۳ میلیارد دلار بود. او ۱ میلیارد دلار از همسر اولش هلموت هورتن، تاجر آلمانی پس از مرگ او در سال ۱۹۸۷ به ارث برد. هورتن از جوانی شیفته‌ی اشیاء زیبا بود چون پدرش نیز حکاک بود. عشق او به جواهرات و هنر پس از ازدواجش عمیق‌تر شد. او مجموعه‌ای از آثار هنری تزیینی، مدرن و معاصر را داشت که برخی از آن‌ها در موزه‌ی خودش نگهداری می‌شوند.

هلموت هورتن ثروتش را از طریق خرید مشاغلی که تحت فشار در دوران نازی‌ها فروخته می‌شدند به دست آورد. خانه حراج قصد دارد از حاصل فروش این حراج، به سازمانی که در زمینه‌ی توسعه‌ی تحقیقات و آموزش فعالیت می‌کند، کمک قابل‌توجهی کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد