اونس طلا2340.7
مظنه15,226,000
18 گرم3,514,900
ارزش سکه34,304,178
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

صعود قیمت طلا در راه است

طلا حدود سه هفته است تلاش می‌کند به سطح 2000 دلار باز گردد. در صورتی که بانک مرکزی اعلام کند که این آخرین افزایش نرخ بهره است، روند صعودی طلا مجددا آغاز می شود. روند صعودی که می تواند اینبار منجر به عبور از سقف تاریخی قیمت طلا شود.

به گزارش سایت طلا،بازار طلا و بسیاری دیگر از بازارها این هفته در انتظار نشست فدرال رزرو و تصمیم این نهاد تاثیرگذار هستند.

در حال حاضر بازارها احتمال افزایش 25 صدم درصدی نرخ بهره را بسیار بالا می دانند و مهم ترین عاملی که در انتظار آن هستند لحن پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا برای نشست های بعدی هستند.

قیمت طلا تغییر چندانی در اولین ساعات معاملات امروز نداشته و پایین‌تر از سطح 2000 دلار در نوسان است. احتمال افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا از ارزش دلار حمایت کرده و تقاضا برای این فلز گران‌بها را پایین آورده است.

تا حد زیادی انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس دو روزه امروز و فردا 25 واحد افزایش دهد. اما بازارها درمورد توقف این سیاست مطمئن نیستند.

دلار در حالی صعود کرده است که معامله‌گران انتظار افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را دارند.

دلار ایالات‌متحده در برابر همتایان خود امروز افزایش یافت زیرا فعالان بازار ظاهرا برای افزایش نرخ بهره در پایان نشست سیاست پولی فدرال رزرو در روز چهارشنبه آماده شدند.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تقاضا برای آن را پایین می‌آورد. ارزش دلار به‌همراه سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا هم بالا رفته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 3 دلار افزایش در لحظه تنظیم این گزارش به 1983 دلار رسید.

بیشتر بخوانید

رکوردشکنی تاریخی طلا نزدیک است !

حتی بحران بانکی جدید آمریکا هم نتوانسته تأثیر افزایش نرخ بهره بر قیمت طلا را از بین ببرد. بانک فرست ریپابلیک جدیدترین بانک بزرگ آمریکاست که در بزرگ‌ترین بحران بانکی آمریکا از 2008 با چالش مواجه می‌شود.

ورشکستگی بانک‌هایی مانند سیلیکون‌ولی در ماه گذشته باعث افزایش تمایل به طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن شد. اما ترس از سیاست‌های فدرال رزرو آمریکا مانع افزایش قیمت این فلز گران‌بها می‌شود.

طلا حدود سه هفته است تلاش می‌کند به سطح 2000 دلار باز گردد. اما به‌نظر می‌رسد مسیر طلا تا حد زیادی توسط سیاست‌های فدرال رزرو در مورد نرخ بهره و همچنین تحولات بحران بانکی آمریکا مشخص می‌شود.

قیمت نقره امروز با 0.48 درصد کاهش به 25 دلار 11 سنت رسید و پلاتین با 0.33 درصد کاهش 1052 دلار و 29 سنت معامله می‌شود.

تحلیل گران بر این باورند که در حال حاضر بازارها اثر افزایش محتمل نرخ بهره در نشست این هفته را پیش خور کرده اند و در صورتی که بانک مرکزی اعلام کند که این آخرین افزایش نرخ بهره است، روند صعودی طلا مجددا آغاز می شود. روند صعودی که می تواند اینبار منجر به عبور از سقف تاریخی قیمت طلا شود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد