اونس طلا2376.59
مظنه16,456,000
18 گرم3,798,800
ارزش سکه37,075,368
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,400,000
نیم26,100,000
ربع16,100,000
گزارش آگهی

مقیاس‎‌پذیری پولکادات چگونه است؟

باید بدانید که یکی از ویژگی‌های اصلی بلاکچین، به‌روزرسانی مداوم جهت بهبود شبکه و تأمین امنیت تراکش هاست. باوجوداین، خود بلاکچین شبکهٔ کاملی نیست و اکثر توسعه‌دهندگان آن به‌طور مداوم در تلاش هستند تا مشکلات این شبکه را مرتفع سازند.

باید بدانید که یکی از ویژگی‌های اصلی بلاکچین، به‌روزرسانی مداوم جهت بهبود شبکه و تأمین امنیت تراکش هاست. باوجوداین، خود بلاکچین شبکهٔ کاملی نیست و اکثر توسعه‌دهندگان آن به‌طور مداوم در تلاش هستند تا مشکلات این شبکه را مرتفع سازند. یکی از دلایلی که پولکادات وارد این حوزه شد، تغییر سیستم شبکهٔ بلاکچین است. در ادامه خرید این رمز ارز رو به افزایش رفت و سبب شد مقیاس‌پذیری آن موردبررسی قرار گیرد. هدف نهایی این رمز ارز ایجاد فریم ورکی متمرکز است که همانند HTML عمل می‌کند و همان‌طور که مشخص است، HTML تمامی سرورها و وب‌سایت‌های مختلف را به هم متصل کرده‌است. درنتیجه تحقق فریم ورکی واحد برای بلاکچین مستقر امری ضروری است که توسط این ارز تحقق میابد.

مقیاس‌پذیری پولکادات

همان‌طور که در مقاله "ارتباط پولکادات با وب 3" گفته شد، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این رمز ارز که برای تحقق اهداف بهبود شبکهٔ بلاکچین ارائه شده‌است، مقیاس‌پذیری است و اهمیت بالایی دارد. بلاکچین‌هایی که به‌صورت ایزوله عمل می‌کنند، تنها می‌توانند حجمی محدود از ترافیک شبکه را موردپردازش قرار دهند. همین امر سبب می‌شود شبکه شلوغ شود و ترافیکی عظیم روی آن رخ دهد. ارز پولکادات یک شبکهٔ چندزنجیره‌ای است که به‌صورت خرد ارائه می‌شود و توانایی پردازش تراکنش‌ها در چندین زنجیره را به‌صورت موازی دارد. همین امر می‌تواند مشکلاتی که در شبکه‌های قدیمی موجود بود را مرتفع کند، زیرا در شبکه‌های قدیمی تراکنش‌ها به ترتیب پردازش می‌شدند. قدرت پردازش موازی polka dot تا حد زیادی مقیاس پذیری را در شبکه افزایش و بهبود می‌بخشد، در این صورت شرایطی مناسب برای رشد و افزایش پذیرش آن مهیا می‌شود.

دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد پولکادات

ارز پولکادات دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری به‌جز مقیاس‌پذیری است که می‌تواند آیندهٔ آن را روشن سازد و در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

قابلیت همکاری

پیش‌تر نیز گفتیم که بلاکچین‌ها فعالیتی به‌صورت ایزوله نسبت‌به هم دارند اما می‌توان از طریق این ارز بین بلاکچین‌ها شرایط همکاری به‌وجود آورد. همین قابلیت همکاری داخلی شرایطی مناسب بین پاراچین‌ها ایجاد می‌کند که توسط زنجیره‌ای به نام رله مهیا می‌شود. رله‌ها می‌توانند امکان همکاری بین پاراچین‌ها را ایجاد کنند. در این شرایط قابلیت همکاری خارجی نیز توسط زنجیره‌های دیگری از طریق پاراچین‌های تخصصی به نام پل مهیا می‌شود.

قابلیت ارتقا بدون نیاز به فورک

پولکادات توانایی ارتقا شبکه بدون نیاز به فریم ورک را فراهم می‌کند، یعنی هنگامی‌که ارتقایی پیشنهاد می‌شود، بین دارندگان حاکمیتی این توکن به رأی گذاشته می‌شود. اگر نتیجهٔ رأی‌گیری مثبت شود، پروتکل طبق نتیجه‌گیری مثبت تغییر پیدا می‌کند و اگر هم نتیجه‌گیری منفی باشد، اتفاقی رخ نمی‌دهد.

وجود امنیت مشترک

بر اساس این‌‌که اجرای Polka Dot از طریق اثبات سهام اجرا می‌شود، هر کاربری امکان اعتبارسنجی‌های لازم را برای تراکنش‌ها دارد و این کار به‌آسانی انجام می‌پذیرد. همهٔ پروژه‌هایی که درون Polka Dot ساخته می‌شوند، منابع را اساساً درهم ترکیب می‌کنند، تنها کافی است که درون یکی از این دات‌های ایجادشده، امنیت ایجاد شود. درنهایت این امنیت کافی در دات‌ها برای کلیهٔ تراکنش‌های صورت‌گرفته در شبکه در نظر گرفته می‌شود.

تحلیل پولکادات

در یکم نوامبر این ارز طبق چیزی که در راهنمای خرید آن عنوان شد، شاهد افزایش حجم عظیمی از خرید در بازارهای کریپتوکارنسی بود. درنهایت این رشد توکن دات را به‌سوی ثبت جدید قیمت برد و این قیمت 53 دلار در بازار بود. براساس گزارش‌های بازار، ران تایم Polka Doot در چهارم نوامبر به V9122 ارتقا یافت و به توسعه‌دهندگانش اجازهٔ ثبت‌نام در پاراچین‌های جدید را نیز داد.

گزارش‌های دیگری که انتشار پیداکرده‌اند نشان می‌دهند این ارز تعداد 12 پروژهٔ جدید را تکمیل کرد و در حال اعتبارسنجی برای 9 پروژه در آینده است. این 9 پروژه با تکمیلشان راه را برای توسعه‌دهندگان نسبت‌به قبل هموارتر می‌کنند.

طبق بررسی‌هایی که در چند ماه اخیر بازار انجام شده‌است، شاهد رشدی چند برابر بودیم که برای این رمز ارز ایجاد شد. در اوایل ماه سپتامبر این رشد به قیمت 27 دلار نیز رسید و اخیراً نیز مرز 40 دلار را رد کرده‌است. ارز پولکادات دارای اهدافی بلندپروازانه است که آن‌ها را برای آیندهٔ بلاکچین در نظر گرفته‌است و اگر این اهداف تحقق پیدا کنند، آینده‌ای روشن و درخشان در انتظار دات خواهد بود.

این توکن مشکلات پیش‌ِروی توسعه‌دهندگان را بهبودی اساسی می‌دهد، زیرا این مشکلات و پیچیدگی‌های موجود در سیستم آن‌ها را وادار می‌کند تا سیستم را از پایه طراحی کنند.

کاردانو یا پوکادات

باید بدانید که کاردانو هم مانند دات اهدافی را برای تغییرات شبکه دارد، اما استراتژی‌اش کاملاً متفاوت است و می‌توان گفت برعکس یکدیگر هستند. کاردانو زیرساختی شامل از دولایه دارد اما پولکادات می‌تواند چندین بلاکچین را به‌طور هم‌زمان به شبکه اصلی متصل کند. این ارز نقطه قوت‌هایی دارد آن‌هم پایداری و مقیاس پذیری‌اش است اما نقطه مثبتی که در کاردانو وجود دارد، کارمزد تراکنش پایینش است. در برخی مواقع کارمزد تراکنش‌ها چیزی در حدود صفر است، اما سرعت بسیار بالایی دارد و می‌توان گفت ازلحاظ زیست‌محیطی پایداری بیشتری دارد.

هدف از کاردانو ایجاد شرایط شبکه‌ای ارتقایافته است که برای توسعهٔ نرم‌افزارهای غیرمتمرکز کارایی دارد اما هدف Polka Dot با آن متفاوت است. بنیان‌گذاران اصلی دات این رمز ارز را جهت ایجاد قابلیت همکاری بین بلاکچین و عملکرد بهتر آن ایجاد کرده‌اند.

یکی دیگر از تفاوت‌های اساسی این دو، وجود استخر سهامی بهتر کاردانو نسبت‌به دات است. استخر سهام همان گره‌ای است که سهام ترکیبی سرمایه‌گذاران مختلف را ایجاد کرده‌است. درنهایت عرضهٔ توکن‌های پولکا نسبت‌به کاردانو بسیار کمتر است.

سخن پایانی

در این مقاله مقیاس‌پذیری ارز پولکادات را بررسی کردیم و دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن نیز در ادامه بیان شد. برای ورود به دنیای کریپتوکارنسی و خرید توکن‌ها بهتر است نسبت‌به تمام ویژگی‌های آن‌ها آگاه باشید تا بتوانید آیندهٔ آن را متصور شوید. آیندهٔ توکن‌های خریداری‌شده همان آیندهٔ دارایی شماست که می‌تواند رو به افزایش یا کاهش باشد. امروزه برای بهبود بلاکچین، پولکا روانهٔ بازار کریپتوکارنسی شده‌است، اما بحث انتخاب بین کاردانو و دات بسیار داغ است. هرکدام از این توکن‌ها دارای ویژگی‌هایی خاص هستند اما عرضهٔ کاردانو در بازار بسیار بیشتر است. با بررسی گزارش‌ها و تحلیل‌های موجود می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید که کدام یک را خریداری کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد