اونس طلا2209.55
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

رکوردشکنی تاریخی طلا نزدیک است !

برخی تحلیلگران عقیده دارند اطلاعات اقتصادی ضعیف آمریکا قیمت طلا را تا 2000 دلار بالا خواهد برد.

به گزارش سایت طلا، افزایش ارزش دلار آمریکا قیمت طلا را در روز دوشنبه پایین آورده است. تاجران منتظر تصمیم فدرال رزرو آمریکا درمورد افزایش نرخ بهره در این هفته هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 9 کاهش به 1981 دلار رسید.

انتشار داده های مهم اقتصادی، و برگزاری جلسات بانک های مرکزی اروپا و استرالیا در این هفته،از رویدادهایی هستند که تکلیف ریسک گریزی یا ریسک پذیری بازارها را روشن خواهند کرد.

در روزهای پیش رو قرار است که فدرال رزرو جلسه مهمی داشته باشد. جلسه ای که نگاه بسیاری از بازارها به آن دوخته شده است، از جمله طلا . پیش بینی غالب بازار این است که این آخرین افزایش نرخ بهره خواهد بود.

تحلیل گران بر این باورند که در صورتی که فدرال رزرو سیگنال توقف افزایش نرخ بهره را دهد، موج تقاضا به سمت طلا خواهد آمد و شانس رالی صعودی بسیار بالا است. روندی صعودی که این بار می تواند منجر به رکوردشکنی تاریخی طلا شود.

از طرفی ایلیا اسپیواک، رئیس کلان جهانی در Tastylive گفت که اگر فدرال رزرو به طور غیرمنتظره‌ای جنگ‌طلب باشد، خبر خوبی برای طلا نخواهد بود اما احتمال ندارد که قیمت‌ها به زیر سطح ۱۹۳۰ دلار سقوط کند.

داده‌های روز جمعه نشان داد که هزینه‌های مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه مارس بدون تغییر بوده است، در حالی که فشارهای تورمی اساسی همچنان قوی هستند که منجر به افزایش مجدد نرخ بهره بانک مرکزی ایالات‌متحده در ماه آینده خواهد شد.

قیمت طلا در ماه آوریل بیش از یک درصد افزایش یافت زیرا نگرانی‌های مجدد در مورد آشفتگی بانکی ایالات متحده سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های امن سوق داد.

اسپیواک افزود: اگر یک رکود معنی‌دار در داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده داشته باشیم که احتمال کاهش نرخ بهره را در نیمه آخر سال جاری افزایش دهد، قیمت طلا می‌تواند به بالای مرز ۲۰۰۰ دلار برسد.

اجلاس کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا در روزهای دوم و سوم ماه مه برگزار می‌شود و سرمایه‌گذاران انتظار افزایش 25 واحدی نرخ بهره را دارد.

بیشتر بخوانید

سرمایه گذاران طلا در انتظار/ خوش بینی به صعود قیمت طلا ادامه دارد؟

طلا همواره به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا در نظر گرفته می‌شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه نگه‌داری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را کاهش می‌دهد.

انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا هم نرخ بهره را در اجلاس چهارم مه افزایش دهد.

فعالیت کارخانه‌ای در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلای دنیا به‌طرز غیرمنتظره‌ای در آوریل کاهش یافته و فشار بر سیاست‌گذاران این کشور برای تقویت اقتصاد پس‌از برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی را افزایش داده است.

قیمت نقره امروز با 0.55 درصد افزایش به 25 دلار و 37 سنت رسید و پلاتین با 0.34 درصد کاهش 1074 دلار و 69 سنت معامله می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد