اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

طلا بر سر دو راهی/ یک پیش بینی مهم برای قیمت طلا

تحلیلگران عقیده دارند قیمت طلا فعلاً در همین محدوده باقی می‌ماند، اما پایین آمدن آن تا زیر 1965 دلار زمینه را برای کاهش بیشتر فراهم می‌کند. بسیاری هم خوش‌بین هستند قیمت طلا دوباره به 2000 دلار برسد.

به گزارش سایت طلا، افزایش نگرانی در مورد بحران بانکی آمریکا تمایل به طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را دوباره افزایش داده و باعث دومین افزایش قیمت ماهانه آن با وجود ادامه تورم بالا و احتمال زیاد افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در هفته آینده شده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 3 دلار افزایش در لحظه تنظیم این گزارش به 1991 دلار رسید.

با احتساب این قیمت طلا پس از پشت سر گذاشتن دو هفته نزولی، در هفته ای که گذشت توانست بازدهی مثبت 0.3 درصد را ثبت کند. همچنین پس از اینکه طلا در ماه مارس نزدیک به 7.7 درصد افزایش قیمت داشت، ماه آوریل را نیز با رشد بیش از 1 درصدی به پایان برد.

داده های تورمی آمریکا نشان از ثابت بودن تورم بزرگ ترین اقتصاد جهان دارد و این موضوع مجددا احتمال افزایش نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو را تقویت کرد و این موضوع سقف رشد قیمت طلا را محدود کرد. اما بازگشت نگرانی از بحران بانکی در روزی که گذشت سبب شد تا سرمایه ها میل بیشتری به سوی پناه گاه های امن سرمایه از جمله طلا داشته باشند.

بانک فدرال رزرو آمریکا یک بررسی دقیق درمورد شکست خود در شناسایی مشکلات و حل بحران بانک سیلیکون‌ولی قبل‌از فروپاشی این بانک، منتشر کرده و قول نظارت سخت‌تر و قوانین سخت‌گیرانه‌تری را داده است.

گزارش این بانک و کاهش سود ده‌ساله اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا روند قیمت طلا را مثبت کرده، اما همه‌چیز به اظهارات جروم پاول رئیس خزانه‌داری آمریکا در هفته آینده بستگی دارد.

بیشتر بخوانید

قیمت جهانی طلا 1402/02/08

انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس اوایل ماه مه بازهم افزایش دهد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

تحلیلگران عقیده دارند قیمت طلا فعلاً در همین محدوده باقی می‌ماند، اما پایین آمدن آن تا زیر 1965 دلار زمینه را برای کاهش بیشتر فراهم می‌کند. بسیاری هم خوش‌بین هستند قیمت طلا دوباره به 2000 دلار برسد.

قیمت طلا طی بحران بانکی آمریکا در اواسط آوریل به اوج 2048 دلار و 71 سنت رسید.

ارزش دلار در آستانه یک کاهش ماهانه قرار دارد و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده‌است.

قیمت نقره امروز با 0.07 درصد افزایش به 25 دلار و 23 سنت رسید و پلاتین با 0.52 درصد کاهش 1078 دلار و 31 سنت معامله می‌شود.

ریکاردو اونجلیستا، تحلیلگر ارشد در «اکتیوترد» گفت، در حالی‌که چشم‌انداز یک افزایش دیگر نرخ بهره بر قیمت طلا فشار کاهشی وارد می‌کند، قیمت طلا طی یک ماه گذشته به علت تضعیف دلار و جذابیت طلا در نتیجه نگرانی در مورد رکود اقتصادی و ادامه بحران بانکی آمریکا، تقویت شده است.

اوانجلیستا افزود: «وخامت ناگهانی در بحران بخش بانکی می‌تواند باعث هجوم به طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری و احتمالا افزایش قیمت آن به بیش از رکوردهای قبلی شود.»

بر اساس گزارش رویترز، تای وونگ، تاجر مستقل فلزات مستقر در نیویورک گفت: به نظر می رسد طلا در حال حاضر در محدوده اخیر خود باقی بماند، اگر چه کاهش به ۱۹۶۵ دلار می‌تواند باعث زیان بیشتر شود. طلا در اواسط آوریل و با توجه به بحران بانکی به بالاترین حد یک ساله خود یعنی ۲۰۴۸ دلار و ۷۱ سنت رسیده بود. دلار به سمت کاهش ماهانه پیش می‌رود و شمش را برای خریداران خارجی ارزان‌تر می‌کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد