اونس طلا2337.71
مظنه15,081,000
18 گرم3,481,400
ارزش سکه33,977,493
قدیم (بهار)38,500,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم24,400,000
ربع14,800,000

علت عجیب ۱۱ سال درد کشیدن این زن بالاخره مشخص شد! + تصاویر

یک زن کلمبیایی پس از بیش از یک دهه تحمل دردی که علت آن را نمی‌دانست، بلاخره از طریق اسکن ام آر آی متوجه شد که یک سوزن و نخ درون بدنش است.

به گزارش سایت طلا، یک زن کلمبیایی پس از بیش از یک دهه تحمل دردی که علت آن را نمی‌دانست، بلاخره از طریق اسکن ام آر آی متوجه شد که یک سوزن و نخ درون بدنش است.

اریا فوررو، اهل کلمبیا، سال‌ها عمر خود را در عذاب سپری کرد، بدون اینکه بداند چه چیزی باعث دردش شده است. او به مدت ۱۱ سال از دردهای طاقت‌فرسایی رنج می‌برد و وقتی متوجه شد که یک سوزن و نخ درون بدنش وجود دارد مات و مبهوت شد.

این زن ۳۹ ساله پس از به دنیا آوردن چهارمین فرزندش تحت عمل جراحی قرار گرفت. او لوله های فالوپ خود را طی این عمل بست تا دیگر باردار نشود. اما گویا سوزن و نخ به طور تصادفی پس از عمل جراحی بستن لوله ها در سال ۲۰۱۲ داخل بدن او باقی ماند.

تنها چند روز پس از عمل توبکتومی، ماریا درد شدیدی را تجربه کرد که به تدریج بد و بدتر می‌شد. ابتدا برای مقابله با درد برایش استامینوفن تجویز شد، اما درد همچنان بیشتر شد و پزشکان درنهایت مسکن‌های قوی‌تری مانند ملوکسیکام برایش تجویز کردند.

ماریا که در دهکده روستایی سان ایسیدرو در نزدیکی مدلین زندگی می‌کند، گفت درد آنقدر شدید بود که اغلب نمی‌توانست بخوابد یا حرکت کند. این وضعیت زندگی او را تغییر داد و منجر به تعدادی تغییرات شغلی شد. در نهایت بیش از یک دهه قبل از پیدا شدن علت، ماریا با این وضعیت دردناک زندگی کرد.

ماریا توضیح داد که به دلایل اقتصادی و مسافت طولانی مجبور بود با موتورسیکلت شوهرش برای ملاقات با پزشک به شهر برود. این زوج اغلب در ماه های زمستان به دلیل وضعیت جاده های روستایی قادر به سفر نبودند.

سرانجام زمانی که سونوگرافی و اسکن MRI علت درد او را نشان داد، مشکل او تشخیص داده شد و ماریا و پزشکان را شگفت‌زده کرد. ظاهرا ماریا به دلیل جاماندن سوزن و نخ در بدنش پس از جراحی که داشت، بیش از ۴هزار روز را با درد سپری کرده بود.

توبکتومی چیست؟

توبکتومی که به آن بستن لوله‌ ها یا عقیم سازی لوله ای نیز گفته می‌شود، نوعی کنترل دائمی بارداری است. در طول این روش، لوله های فالوپ بریده، بسته یا به طور دائم مسدود می‌شوند.

برای انجام این جراحی، یک سوزن وارد یا برشی در ناف ایجاد می‌شود تا شکم با گاز باد شود. در بیشتر موارد، پزشک از ابزارهایی برای مهر و موم کردن لوله ها با تخریب قسمت هایی از دیواره ها یا مسدود کردن آنها با حلقه ها یا گیره های پلاستیکی استفاده می‌کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد