اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تمایل سرمایه‌گذاران به خرید دلار بیشتر از طلا شد

سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال رزرو آمریکا در بالا بردن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.سرمایه‌گذاران حالا منتظر شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در آمریکا هستند که قرار است امروز منتشر شود.

به گزارش سایت طلا، اطلاعات اقتصادی ضعیف آمریکا نتوانست احتمال یک افزایش دیگر در نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را در هفته‌ آینده کاهش دهد و بدین ترتیب ارزش دلار افزایش یافته و قیمت طلا را در روز پنجشنبه پایین آورد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 10 دلار کاهش در لحظه تنظیم این گزارش به 1988 دلار رسید.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد تولید ناخالص داخلی در این کشور آهسته‌تر از حد انتظار در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی رشد کرده‌است. اما بازارها بر تورم که بالاتر از حد پیش‌بینی‌ها بودi تمرکز کرده‌اند.

بدین‌ترتیب تمایل سرمایه‌گذاران به دلار افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده‌است.

درست است که همواره از طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا و بی‌ثباتی‌های اقتصادی یاد می‌شود. اما سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال رزرو آمریکا در بالا بردن نرخ بهره هزینه نگه‌داری این سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

بازارها 87 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس اوایل ماه مه 25 واحد افزایش دهد. سرمایه‌گذاران حالا منتظر شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در آمریکا هستند که قرار است امروز منتشر شود.

اما نگرانی درمورد بخش بانک‌داری آمریکا به‌دنبال مشکلات به‌وجودآمده برای بانک فرست ریپابلیک تا حدی از قیمت طلا حمایت کرده‌است.

با وجود این‌که بالا رفتن نرخ بهره به ضرر طلاست، اما می‌تواند تا حدی به نفع این فلز گران‌بها هم عمل کند چون احتمال یک بحران بانکی دیگر را افزایش می‌دهد.

قیمت طلا در اوج بحران بانکی در اواسط آوریل تا 2048 دلار و 71 سنت بالا رفت.

قیمت نقره امروز با 0.04 درصد افزایش به 25 دلار و 22 سنت رسید و پلاتین با 0.12 درصد کاهش 1082 دلار و 71 سنت معامله می‌شود.

ریکاردو اونجلیستا، تحلیلگر ارشد در «اکتیوترد» گفت، در حالی‌که چشم‌انداز یک افزایش دیگر نرخ بهره بر قیمت طلا فشار کاهشی وارد می‌کند، قیمت طلا طی یک ماه گذشته به علت تضعیف دلار و جذابیت طلا در نتیجه نگرانی در مورد رکود اقتصادی و ادامه بحران بانکی آمریکا، تقویت شده است.

اوانجلیستا افزود: «وخامت ناگهانی در بحران بخش بانکی می‌تواند باعث هجوم به طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری و احتمالا افزایش قیمت آن به بیش از رکوردهای قبلی شود.»

به میزان زیادی انتظار می‌رود که بانک مرکزی آمریکا در نشست دوم و سوم ماه می یعنی چند روز دیگر، نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش دهد. افزایش نرخ بهره هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است بالا می‌برد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد