اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش ارزش دلار در برابر فشار اقتصادی!

یکی از تحلیلگران اقتصادی استرالیا گفت:بانک مرکزی آمریکا باید به دنبال سیاستهای جدیدی برای رشد ارزش دلار باشد وگرنه در آینده نزدیک شاهد افت شدید نرخ دلار خواهیم بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از بیزینس دی، به دنبال داده های ضعیف اقتصادی ایالات متحده، تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاهی در میان نگرانی های مربوط به بحران های موجود با رشد همراه بود و تجارت این فلز گرانبها در بازارهای جهانی افزایش یافت.

براساس این گزارش، نرخ طلا امروز در بازر آسیا، با رشد 0.4 درصد به 1279 دلار و 45 سنت در هر اونس رسید.
در تاریخ 17 سپتامبر، بهای طلا رکورد 1282 دلار و 97 سنت را به نام خود زد.
بهای دلار در برابر یورو به مدت 5 هفته کاهش یافت و این روند نزولی در آخرین لحظه در بازار آمریکا، به دلیل کاهش تمایلات مصرف کننده در آمریکا بود.
تجزیه و تحلیل نمودارهای اقتصادی نشاندهنده این است که، در اغلب اوقات، طلا در جهت مخالف دلار آمریکا حرکت میکند و در حال حاضر که بهای دلار کاهش یافته، نرخ طلا در بازارهای جهانی رشد چشمگیری داشته است.

این گزارش حاکیست، دارن هدکوت، رئیس بانک سرمایه گذار در سیدنی استرالیا گفت: این سوال وجود دارد، اگر نشانه هایی از بهبود اقتصاد در جهان و مخصوصا در ایالات متحده ظاهر شود، نگرانی سرمایه گذاران کاهش خواهد یافت و نرخ طلا افت میکند؟
وی افزود: رشد نگرانیها برعموم مردم نیز تاثیر گذار بوده و خرید طلا در میان آنان نیز افزایش یافته است.
امروز دلار آمریکا در بازار تجاری آسیا نقش بسزایی نداشت.
نشست سران بانک مرکزی آمریکا و داده های اقتصادی این کشور، حاکی از بحران ارزش دلار است که تمامی سرمایه گذاران را به وحشت انداخته است.
در ماه گذشته بانک فدرال رزرو برای جلوگیری از زوال ارزش دلار اقدام به چاپ این ارز کرد ولی مشکلات در این منطقه برای کوتاه مدت حل شد و مجددا نرخ دلار کاهش یافت.

این گزارش می افزاید، جان Kyriakopoulos ، تحلیلگر ارز در بانک ملی استرالیا گفت: اگر بانک مرکزی ایالات متحده برای رفع مشکلات کنونی و جلوگیری از سقوط بهای دلار اقدام به چاپ پول کند، برای کوتاه مدت میتواند این مشکلات را حل کند ولی این سیاست آینده نگرانه نیست.
از طرف دیگر، اگر بانک مرکزی آمریکا، در سیاستهای خود تغییری ندهد، شاهد کاهش بیش از حد ارزش دلار خواهیم بود.
وی افزود: از نظر من، اگر اوراق قرضه ایالات متحده روند رو به رشدی را در پیش گیرد، این امکان وجود دارد که بهای دلار نیز افزایش یافته و اقتصاد این کشور از دایره مشکلات خارج شود.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد