اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهاي جهاني طلا 0.47 درصد افزايش يافت

بانك مركزي اعلام كرد: متوسط قيمت طلا در هفته گذشته نسبت به متوسط قيمت آن در هفته ما قبل در بازار نيويورك 0.47 درصد افزايش يافت.

براساس آخرین گزارش بانک مرکزی در مورد نوسانات جهانی ارزش طلا، متوسط قیمت طلا در هفته گذشته نسبت به متوسط قیمت آن در هفته ما قبل در بازار نیویورک 0.47 درصد افزایش یافت.
این گزارش اضافه می‌کند: به نرخ‌های آخر وقت در بازار مذکور، در هفته گذشته متوسط قیمت هر اونس طلاع در محدوده 45/1244 دلار در نوسان بود.

* اهم عوامل تأثیر گذار در بازار طلا طی هفته

گزارش بانک مرکزی حاکی‌است،‌ در ابتدای هفته بدلیل بالا بودن تقاضای فیزیکی طلا در سه ماهه سوم توسط هند و چین قیمت طلا افزایش یافت؛ همچنین افزایش نگرانی از سلامت بانک‌های اروپایی به دنبال گزارش وال استریت ژورنال تقاضا برای پناهگاه امن افزایش یافت و قیمت طلا افزایش یافت.
طبق این گزارش، همزمان با انتشار آمار امیدوار کننده بازار نیروی کار و تراز تجاری در امریکا فضای ریسک پذیری در بازار حاکم شد و قیمت طلا کاهش یافت.
این گزارش اضافه می‌کند: از دیگر دلایل این کاهش می‌توان به افزایش قیمت نفت وسهام و همچنین تضعیف یورو در برابر دلار اشاره کرد.
براساس این گزارش، فروش 10 تن طلا به بنگلادش توسط IMF در واپسین ساعات روز پنجشنبه، موجب خوشبینی معامله‌گران به افزایش ذخایر طلا در بانک‌های مرکزی آسیایی و منجر به کاهش قیمت طلا در روز جمعه شد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد