اونس طلا2208.72
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

رئیس جمهور به آفریقا می‌رود

ولی‌الله محمدی نصرآبادی گفت:طبق برنامه ریزی‌های انجام شده رئیس جمهور در نیمه اول سال جاری به چند کشور آفریقایی سفر خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا ، ولی‌الله محمدی نصرآبادی مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد مراودات سیاسی و اقتصادی ایران با کشور‌های آفریقایی با بیان اینکه در سال گذشته حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دو بار به آفریقا سفر کرد گفت: سال گذشته همچنین شاهد سفر علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه و آقای خطیب‌زاده در مقام سخنگوی وزارت خارجه به آفریقا بودیم و درواقع باید گفت که در سال گذشته میزان تبادل هیات بین ایران و کشور‌های آفریقایی نسبت به چند سال اخیر افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

دستیار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ نیز وزیر امور خارجه و برخی دیگر از وزیران برای شرکت در کمیسیون‌های مشترک با کشور‌های آفریقایی و همچنین روابط دو جانبه به آفریقا سفر خواهند کرد، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده آقای رییس جمهور نیز در نیمه اول سال جاری به چند کشور آفریقایی سفر خواهد کرد.

وی در این ارتباط ادامه داد: همچنین از روسای جمهور چند کشور آفریقایی دعوت شده که به تهران سفر کنند و برخی از مقامات عالی رتبه تعدادی از کشور‌های این قاره برای سفر به تهران اظهار علاقه کره‌اند و ما در حال برنامه‌ریزی و نهایی کردن زمان این سفر‌ها هستیم.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم که امسال شاهد تحرک قابل توجهی در روابط با آفریقا باشیم، افزود: وزیر امور خارجه نیز با توجه به سمتی که پیش از این در وزارت خارجه داشته‌اند، شناخت خوبی از آفریقا دارد و بر موضوع گسترش تعامل با کشور‌های آفریقایی با توجه به ظرفیت‌های آن‌ها تاکید دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد